Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پمپ بو و گرم کننده‌ی هوا به «Oculus Rift» اضافه شد

0

FeelReal نام تجاری قطعه‌ای است که از طریق بلوتوث به Oculus Rift متصل شده و بر روی بینی و دهان قرار می‌گیرد. این دستگاه این امکان را برای هدست واقعیت مجازی فراهم می‌کند تا حس بویایی و لامسه‌ی شما را نیز همچون بینایی‌تان تحت تاثیر قرار دهد. به وسیله‌ی این دستگاه، شما بو و تغییرات دمایی محیطی که برایتان شبیه‌سازی شده است را نیز حس می‌کنید.

بر اساس گزارش سایت «ورج» این قطعه بر روی صورت قرار می‌گیرد و به وسیله‌ی باتری تغذیه می‌شود و قادر است هفت نوع بوی متفاوت را به علاوه‌ی تنظیم دما و همینطور بخار و لرزش، تولید و تنظیم کند. بدین ترتیب هدست واقعیت مجازی “OR” می‌تواند بو و تجربه‌ی حس‌های مختلف مثل دیدن اقیانوس-آبشار و یا حتی آتش را برای فرد خلق کند.

به طور کلی پیش نمایش FeelReal، آن را ترسناک و غیر واقعی نشان داده است. اما اگر شما می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید می‌توانید به این وبسایت مراجعه کنید. احتمالا ما نسخه‌ی نهایی این دیوایس را تا رویداد وی آر هوریزان نخواهیم دید.

بعد از انتشار بازی «متال گیر سالید» برای پلی استیشن 1، هیدو کوجیما گفته بود: “بازی‌ها امروزه با بینایی و صدا و لمس کردن (لرزش دسته‌ها) با بازیکنان درگیر شده‌اند، روزی خواهد رسید که رایحه‌ها و بو وارد این قضیه شوند.” امروز همان آینده‌ی حیرت‌انگیز پیش‌بینی شده است و من حدس می‌زنم که ما باید منتظر مزه‌ها و چیز‌های دیگر هم در بازی‌ها باشیم.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.