Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

انتظاراتی که از فصل دوم سریال «دردویل» داریم!

0

سریال “دردویل” (بی باک) که با همکاری شبکه “نتفلیکس” و کمپانی “مارول” به نمایش در آمد ، بازخورد به شدت خوبی از طرف منتقدین و همینطور بینندگان آن داشت.همین امر موجب شد که این سریال برای فصل دوم نیز تمدید شود.پس از اعلام تمدید سریال بود که از طرف مارول اخباری مبنی بر انتخاب بازیگران نقش های “پانیشر” و “الکترا” منتشر شد و عطش بینندگان و طرفداران پروپاقرص کمیک های دردویل را زیادتر از قبل کرد.حال با توجه به شایعات و اخبار درز شده تصمیم گرفتیم مقاله ای منتشر کنیم مبنی بر مواردی که از فصل دوم این سریال انتظار خواهیم داشت.احتمال اینکه هیچکدام از این موارد در سریال اعمال نشود زیاد است پس با نگاهی نظریه پردازانه این مقاله را مطالعه کنیم. (شایان ذکر است که این مقاله حاوی بخش کوچکی اسپویلر است)


1-تغییر بسزا در لباس اصلی دردویل

یکی از مواردی که حین دیدن سریال به شدت در ذوق می زد لباس معمولی دردویل بود.البته این لباس به شدت منطقی جلوه می داد و اقتباسی از کمیک “فرانک میلر” بود اما در قسمت آخر سریال دیدیم که دردویل لباس خود را تغییر داد و با لباسی به ظاهر “کلاسیک” و وفادار به کمیک ها بازگشت.هرچند این لباس هم زمین تا آسمان با آن چیزی که ما انتظارش را داشتیم فرق می کرد.چیزی که انتظار می رود در فصل دوم ببینیم تغییرات اساسی در این لباس خواهد بود.طبیعتا وقتی سریال از لحاظ داستانی و همینطور شخصیت پردازی به اثار مصور گذشته خود پایبند است ، دوست داریم آن را از لحاظ ظاهرسازی نیز وفادار ببینیم.


2-روابط عاطفی بهتر

روابط عاطفی و عاشقانه جدای از بحث کمیک ها ، جزو موارد کهن در داستان های قهرمانیست.اصولا حکم می کند که قهرمان قصه باید دل به کسی باخته باشد و تلاش کند که گاهی اوقات او را نجات دهد.البته این مورد در فصل اول هم حاکم بود ولی به شدت کم و در حد یک اپیزود(اشاره به رابطه “پرستار شب” با دردویل).موردی که واقعا در فصل دوم می تواند باعث جذابیت بیشتر سریال شود رابطه عاشقانه “مت مورداک” با “کارن پیج” است.چون این رابطه در کمیک ها نیز موجود بود.حتی اگر نویسندگان علاقه ای به رابطه مت با کارن ندارند و میخواهند کارن را فرضا با “فاگی نلسون” چفت و بست بدهند ، می توان گفت که “دردویل” با شخص “الکترا” نیز می تواند رابطه عاشقانه پر فراز و نشیب داشته باشد.


3-تبدیل “ملوین” به “گلادیاتور”

ملوین را که یادتان می آید؟ همان شخصی که برای دردویل لباس معروف او را طراحی کرد. او در عالم کمیک تبدیل به ضد قهرمانی به نام گلادیاتور می شود که ابتدا دشمن دردویل است اما بعدها جزو متحدین و دوستان او می شود.کمترین چیزی که می توان از او در فصل دوم دید تبدیل شدنش به گلادیاتور و یک مبارزه با دردویل است. یا اگر نمی خواهند ملوین را بد جلوه دهند در یک اپیزود این دو را متحد یکدیگر بکنند و فرضا در مقابل پانیشر و الکترا بجنگند.


4-اکشن بیشتر

صحنه راهرو در آخر قسمت دوم فصل اول را یادتان می آید؟ همان صحنه که شباهت عجیبی به سکانس معروف فیلم ” OldBoy ” داشت؟ یکی از دلایل جذاب شدن این سریال صحنه هایی این چنین بود.اکشنی خالص که حقیقتا گنجایش دنیای سریالی را دارد.انتظار می رود که در فصل دوم اگر نمی توانیم صحنه ای مانند صحنه ی راهرو را ببینیم ، کمِ کم اکشن بیشتری را شاهد باشیم.مخصوصا با حضور کاراکترهای جدید که استایل و سبک شخصی مبارزه خود را دارند.


5-ارتباط بیشتر با دنیای سینمایی مارول

همان طور که می دانیم سریال دردویل بخش اعظمی از دنیای سینمایی مارول را در خود پوشش می دهد.اگر یادتان باشد اشاراتی به شخصیت هایی همچون “مرد آهنی” و “ثور” در طول سریال شده بود اما به نظر آن طور که باید و شاید نتوانست جذاب باشد.دوست داریم چون این سریال ارتباط مستقیمی با دنیای سینمایی مارول دارد حداقل یکی از شخصیت ها همچون “کاپیتان آمریکا” و یا فرضا “فالکون” در سریال یک حضور کوتاه داشته باشند. حتی عکس این مورد هم می تواند اعمال شود.یعنی دردویل بخش کوچکی در فیلم “جنگ داخلی” حضور پیدا کند.


6-یک پانیشر درست و درمان!

این یک تصویر “فن مید” از برنثهال در نقش پانیشر است.

تا به حال سه اقتباس سینمایی از شخصیت پانیشر در دنیای سینما صورت گرفته که هر سه فیلم جزو بدترین اثار کامیک بوکی تلقی می شوند.کمترین انتظاری که از پانیشر در این سریال داریم قابل قبول بودن حضور اوست. همه ی ما میدانیم که قرار است ” جان برنثهال ” بازیگر سریال “مردگان متحرک” نقش “فرانک کسل” یا همان پانیشر را داشته باشد.حتی تصاویری از او سر صحنه فصل دوم این سریال نیز مشاهده شده که به شدت این نقش را لایق بازیگری همچو برنثهال می کند.از برنثهال میخواهیم که یک پانیشر خشن ، سرد و انتقام جو را نشان ما بدهد که دلیل قانع کننده ای برای تماشای فصل دوم باشد.


7-صحبت از پانیشر شد چی بهتر از مبارزه او با دردویل؟

فصل دوم سریال بیشتر بر روی پانیشر و خود دردویل تمرکز دارد.اینکه هردوی آنها در پی پاکسازی شهرشان از جرم جنایت هستند اما تفاوت های فاحشی نسبت به یکدیگر دارند.بحث تفاوت ایدئولوژی میان این دو قهرمان است.اگر بحث تفکر همیشه وسط باشد دوست داریم پانیشر و دردویل یک مبارزه حسابی با یکدیگر بکنند و حداقل به یه اپیزود نیز ختم نشود.بعد از مبارزه و در طول قسمت های بعد به شدت میتوان احتمال داد که پانیشر و دردویل صلح کنند و بر علیه یک دشمن دیگر اقدام کنند.


8-“اسپایدرمن”

اسپایدی دنیای کمیک با توجه به بحث حقوقی میان مارول و “سونی” وارد دنیای سینمایی مارول شده است و تام هالند نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن را بر عهده دارد.هرچند انتظار می رفت اندرو گارفیلد که یک بچه دبیرستانی تازه عنکبوتی شده نبود و در غم “گوئن استیسی” به سر میبرد وارد عالم مارول شود.حداقل منطقی تر بود و به درستی در عالم سینمایی مارول جا میگرفت.البته ایرادی به هالند و ریبوت “سه باره” مردعنکبوتی نیست. در هر حال اسپایدی با توجه به این مسائل حداقل می تواند در حد یک “کامئو” در سریال دردویل باشد.فکر اینکه پانیشر ، دردویل و اسپایدی هر سه در کنار هم درون یک اپیزود از فصل دوم قرار بگیرند شاید محال و دور از انتظار باشد.حداقل برای فصل دوم! شاید فصل سوم این اتفاق رخ بدهد.


9-ویلسون فیسک ، سلطان جنایت

“وینسنت دانافریو” بازی بسیار فوق العاده ای در فصل اول ارائه داد.یکی از دلایل جذابیت فصل اول حضور او به عنوان “ویلسون فیسک” بود.در یک طرف او فردی به اصطلاح خیرخواه با رفتاری به شدت محترم و سرد و از طرفی دیگر او آدمی پرنفوذ،خبیث و همینطور خشن بود.در آخر فصل اول نیز او به زندان افتاد. اما چیزی که شاید در سریال بتوان ان را عامل جذابیت بیشتر دانست اختصاص اپیزودی در رابطه با وضعیت او در زندان است.یا فرضا او برای آزادی خویش فاگی یا مت را به عنوان وکیل خود استخدام کند.یا اگر هیچکدام از این موارد کارساز نبود در قسمت آخر فصل دوم او را میبینم که به نحوی یا فرار کرده است و یا زمان حبس خود را تغییر داده!


10-“خواهر مگی” ، مادر “متی”

خواهر مگی جزو کاراکترهای کلیدی دردویل در سری کمیک های او بود.او همسر “جک مورداک” پدر مت بود که پس از به دنیا آمدن مت به شدت پرخاشگر و “پارانویا” شد و تصمیم به ترک خانه و زندگی خود گرفت.رابطه و تنشی که بین مگی و مت می تواند باشد سریال را به شدت عمیق تر می کند.یا فرضا مت هویت خود را برای مادرش فاش کند تا بداند چه کسی است.


11-گروه “محافظین”

در عالم سریالی مارول ، به غیر از دردویل قرار است سریال های “جسیکا جونز” ، “لوک کیج” و “آیرون فیست” ساخته شوند.البته سریال جسیکا جونز هم اکنون کار فیلمبرداری خود را دارد به پایان می رساند و قرار است اواخر 2015 در شبکه نتفلیکس نمایش داده شود.تمامی شخصیت های این چهار سریال نیز قرار است در قالب سریالی دیگری با نام “محافظین” در کنار یکدیگر حضور پیداکنند.فصل دوم دردویل گنجایش حداقل یک قسمت را در رابطه با ملاقات دردویل با یکی دیگر از اعضای محافظین را دارد.به طور مثال دردویل و لوک کیج ابتدا با یکدیگر به مشکل برمی خورند اما از نیت همدیگر اطلاع پیدا می کنند و اینطوری هر دو یک متحد قابل اعتماد خواهند داشت.


12-شلوغی

معمولا یک فیلم کمیک بوکی به دلیل داشتن خبیث های بالای یک عدد ممکن است شکست بخورد چون در تایم محدودی باید فیلم تمام شود.اما دردویل یک سریال است و گنجایش زمانی خاصی را شامل نمی شود ولیکن شلوغی و حضور کاراکترهای جدید شاید بتواند به کیفیت سریال لطمه بزند.البته هیچکسی دوست ندارد ببیند سریال محبوبش نسبت به قبل ضعیف تر شده است اما باید انتظار چنین چیزی را داشت.


13-الکترا

قرار است خانم “الودِی یانگ” نقش الکترا را برعهده بگیرد.الکترا یک قاتل حرفه ای است که ابتدا با دردویل دشمن است اما کم کم به او علاقه مند شده و پیشه قاتلی را کنار می گذارد و کنار دردویل سعی می کند یک قهرمان خوب شود.الکترا خود به تنهایی می تواند یک بار داستانی کلی از فصل دوم را بر دوش خود بکشد.هرچند باید دید که آیا یانگ می تواند افتضاح “جنیفر گارنر” در فیلم اختصاصی “الکترا” را بپوشاند یا خیر.از لحاظ داستانی هم می توان الکترا را جزو آن فرقه ای که “استیک” (استاد مورداک) در آن قرار دارد ، بدانیم.


14-فرقه نینجاها

در فصل اول “نوبو” را دیدیم که به شکل یک نینجا با دردویل مبارزه کرد.همینطور لوگویی که در مواد مخدر ارائه شده توسط “مادام گائو” وجو دادشت ، توجه زیادی را به خود جلب کرد زیرا شبیه لوگوی شخصیت ” آیرون فیست” بود. همین مورد قابل اشاره به آیرون فیست می تواند پیش زمینه ی قسمتی با حضور او را فراهم سازد.آن فرقه که در مورد قبلی به آن اشاره شد می تواند بخشی از نینجاهای “هَند” باشند.هند یک فرقه ای از نینجاها در عالم مارول است که دشمن اصلی آن ها بیشتر دردویل است.البته قهرمانانی مانند “ولورین” و یا “اسپایدرمن” بعضا با آن ها جنگیده اند.


15-سقوط “کارن پیج”

لحظه مرگ کارن پیج.

کارن پیج را با خاطر دارید؟شخصیتی که با بازی خیره کننده “دوبرا آن وول” توانست به شدت جا در دل هواداران باز کند؟طبیعتا یادتان هست.کارن پیج در عالم کمیک ها البته یک سری تفاوت های بسزا با شخصیتی که در عالم سریال دیدیم دارد اما این دلیل نمی شود که یکی از بهترین “استوری لاین”ها در رابطه با این شخصیت را در سریال نبینیم؟ متاسفانه کارن پیج در کمیک ها کم کم رو به انزوا و فساد می رود اما سعی می کند کم کم درست شود و نهایتا در کلیسایی که مقر دردویل بود توسط “بولزآی” کشته می شود.این مورد را در قالب یک سریال اگر بخواهیم ببینیم به شدت متاثرکننده و جذاب خواهد شد.(پایه گذار سقوط کارن پیج در سریال ، قتل عمد “وزلی”دستیار ویلسون فیسک توسط اوست)


16-کلیسا

آن کلیسا که مت مورداک در آن همیشه اعتراف و با پدر روحانی آن صحبت می کرد را به یاد دارید؟ خب دردویل در عالم کمیک برای مستقر شدن و همینطور پناه بردن از آن کلیسا استفاده می کند. با توجه به اینکه در سریال پدر روحانی از هویت مت باخبر می شود شاید دیدن دردویل در این کلیسا دور از انتظار نیست!


17-جغد

“لیلیند اولزلی” یکی از همکاران ویلسون فیسک بود که در اواخر سریال توسط خود او کشته شد.اولزلی البته در عالم کامیک تبدیل به کاراکتری به نام جغد می شود اما چون مرده احتمال چنین چیزی خیلی کم است. اما در جایی از سریال او به پسر خود که نامش “لی” بود اشاره کرد.شاید قتل پدرش به لی این انگیزه را بدهد که به شکل جغد به دنبال گرفتن انتقام از فیسک باشد و یا شاید ابتدا بخواهد خودش را سلطان جرم جنایت در “هلزکیچن” کند و سپس انتقام پدرش را بگیرد؟به هر حال باید تا فصل دوم صبر کرد.


18-بولزآی

“بولزآی” دشمن شماره یک دردویل است.این شخصیت که مهارت خاصی در تیر اندازی دارد، با هر شیء خاصی می تواند دیگران را به قتل برساند و برای همین نامش را گذاشته بولزآی(در فارسی به معنای “خال” است.خالی که در وسط یک سیبل تیراندازی و یا دارت وجود دارد.دلالت دارد بر دقیق بودن در هدف گیری).از آنجایی که شاید در طول فصل دوم با توجه به شلوغی و حضور کاراکتر های مختلف انتظار نمی رود که بولزای حضور پیدا کند ، شاید او را در آخر فصل دوم ببینیم که مرتکب قتلی شده و تهدید جدیدی برای دردویل به حساب می آید.البته اگر قسمت های فصل دوم نسبت به فصل اول بیشتر باشد باید منتظر بولزآی ماند.همینطور چند وقت پیش بود که شایعه شده بود “جیسون استاتهام” با مارول بر سر میز مذاکره برای بازی در این نقش نشسته است.متاسفانه با درج این خبر در سرتاسر اینترنت گویا استاتهام و مارول بر سر مبلغ پیشنهادی به توافق نرسیده اند و این بازیگر معروف این نقش را رد کرده است.بولزآی نمونه بارز یک خبیث شماره یک در کمیک های دردویل بود و می توان انتظار آن را داشت که در سریال نیز به همین شکل خواهد امد.

این مطلب اختصاصی گیم‌نیوز بوده و هرگونه کپی برداری یا اقتباس بدون ذکر اسم این سایت و لینک مطلب، غیر حرفه‌ای و دون شان سایت‌ها و مجلات ایرانی است.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.