Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کولاک ماندگار؛ به مناسبت ۲۵ سالگی استودیوی «بلیزارد»

0

اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقمند باشید تقریباً محال است که بازی‌های شرکت «بلیزارد» (Blizzard Entertainment) را نشناسید. این شرکت که عناوین فوق‌العاده محبوبی مانند «استارکرافت»، «وارکرافت» و «دیابلو» را در پرونده خود دارد به تازگی 25 سالگی خودش را نیز جشن گرفته است.

بلیزارد از سال 1991 میلادی با نام “Silicon & Synapse” کار خودش را آغاز کرد و سه عنوان RPM Racing، The Lost Vikings و Rock n’ Roll Racing را عرضه کرد. این بازی‌ها برای کنسول‌های SNES و Genesis طراحی شده بودند و در واقع ورود این شرکت به عرصه بازی‌سازی برای رایانه‌های شخصی با نام جدید بلیزارد و با بازی Blackthorne در سال 1994 آغاز شد.

شروع محبوبیت بلیزارد از عرضه بازی «وارکرافت: اورک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 برای «مایکروسافت داس» و «سیستم عامل مک» آغاز شد. این بازی تا سال 2003 و با نسخه چهارم بازی یعنی «وارکرافت 3: تاج و تخت منجمد» ادامه پیدا کرد. در نسخه جدید نژادهای «آندد» و «نایت الف» نیز به جمع «انسان» و «اورک» اضافه شده بودند و مسابقات آنلاین و داستانی قوی نیز بر محبوبیت بازی افزود. بلیزارد امکان ساخت مپ‌های دلخواه را نیز فراهم کرد و همین امر زمینه‌ساز شروع بازی‌هایی مانند Dota” (Defense of the Ancients)” بر پایه بلیزارد شد که بعدها محبوبیت چشمگیری کسب کرد. چندسال بعد «والو» موفق شد امتیاز دوتا را به طور کامل خریداری کرده و آن را از چنگ بلیزارد دربیاورد تا «دوتا 2» را در پلتفرم استیم عرضه کند. بازی DotA همچنین الهام‌بخش شرکت “Riot” برای عرضه بازی محبوب League of Legends شد.

blizzard-entertainment-world-of-warcraft-2510240-1550x923

یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ بلیزارد بازی نقش‌آفرینی آنلاین (MMORPG) «دنیای وارکرافت» بود که در سال 2004 برای ویندوز و OS X عرضه شد. از آن موقع تاکنون پنج بسته تکمیلی برای این بازی در سال‌های 2007، 2008، 2010، 2012 و 2014 عرضه شده و بسته‌ای جدید نیز تحت عنوان «سپاه» (Legion) در سال جاری میلادی برای این بازی عرضه خواهد شد. دنیای وارکرافت پس از مدتی کوتاه عنوان پرطرفدارترین بازی کامپیوتری دنیا را تصاحب کرد. دلایل موفقیت این بازی را می‌توان در داستان قدرتمند آن که «ریچارد ناک» با الهام از رمان‌های مشهور «ارباب حلقه‌ها» نوشته و همچنین گیم‌پلی عالی و پایان‌ناپذیریِ بازی جستجو کرد. در این بازی کاراکتر شما در دنیایی وسیع با هزاران بازیکن دیگر به تلاش، جنگ، تولید، تعامل و رقابت می‌پردازد و اگر یکی دو هفته وارد دنیای وارکرافت شوید هیچ بعید نیست به نحوی درگیر آن شوید که مدت زمان بیشتری را در روز به پرورش کاراکتر تخیلی خود بپردازید و از زندگی اصلی خود غافل شوید!

بازی‌های استارکرافت (استراتژی RTS) در سال 1998 و Diablo (نقش‌آفرینی) در سال 1996 نیز از جمله بازی‌های محبوب دیگر این شرکت هستند که نسخه‌های جدید آن نیز توانست محبوبیت و سود خوبی برای بلیزارد به همراه داشته باشد.

اما دو بازی جدیدتر بلیزارد که در مدت کوتاهی محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند Hearthstone و Heroes of the Storm هستند. بازی «هارت‌استون» یک بازی کارتی است که از محبوبیت کاراکترهای وارکرافت کمک گرفته و هوش و حافظه بازیکن را با کمی چاشنی شانس به چالش می‌کشد. این بازی در کمتر از شش ماه در جمع سه‌بازی محبوب آنلاین دنیا قرار گرفت و تورنومنت‌های مختلفی برای آن، چه از سوی بلیزارد و چه بازیکنان در حال برگزاری است. این بازی جذابیت خاصی دارد که تا آن را بازی نکرده و لذت جمع‌آوری کارت‌های افسانه‌ای آن را تجربه نکنید نمی‌توانید راجع به آن قضاوت کنید!

austin-1

Heroes of the Storm یک بازی در سبک MOBA با الهام از دوتا است که سعی کرده با بازگرداندن کاراکترهای محبوب وارکرافت و استارکرافت طرفداران بازی‌های MOBA را از DotA و LoL به سوی بلیزارد بازگرداند. وقتی والو امتیاز دوتا را از چنگ بلیزارد خارج کرد مجبور شد کاراکترهای وارکرافت را از این بازی حذف کرده و آن‌ها را با کاراکترهای دیگری جایگزین کند. بلیزارد هم ظاهراً از فرصت استفاده کرده و قصد دارد با Heroes of the Storm بخشی از دنیای MOBA را نیز تصاحب کند.

بلیزارد همچنین بازی دیگری برای عرضه در سال 2016 در آستین  دارد که اولین بازی این شرکت در ژانر تیراندازی اول شخص محسوب شده و Overwatch نام دارد. این بازی قرار است به‌جز ویندوز برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز عرضه شود. این بازی پس از عرضه «دیابلو 3» در سال 2013 به عنوان بازگشتی برای بلیزارد به عرصه کنسول‌های بازی نیز محسوب خواهد شد.

بلیزارد همچنین ویدئویی به مناسبت 25 سالگی خود منتشر کرده که در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.