Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی بازی Risk of Rain؛ وارونگی دهشتناک

0

تقریبا سه سال پیش، استودیو Hopoo Games که متشکل از یک تیم دو نفره‌ی دانشجویی بود، دست به انتشار عنوان خلاقانه‌ای زد که توانست توجهات زیادی را در حوزه‌ی نقد به خود اختصاص دهد. عنوان Risk of Rain برای اولین بار در سال 2013 راه خودش را به مقصد رایانه‌های شخصی باز کرد و بر اساس صحبت‌های سازندگان‌اش، ایده‌ی ساخت آن از بازی‌های کلاسیک پلتفرمر/ Rogue-like حاصل شده بود.

  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن ویتا
  • تاریخ انتشار: نوامبر 2013 (پی‌سی)
  • ناشر: Chucklefish Games
  • سازنده: Hopoo Games

به مناسبت این که بازی قرار است در آینده‌ای نزدیک برای کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر شود، قصد داریم توضیح مختصری را در مورد اساس بازی و تغییرات نسخه‌ی جدید ارائه دهیم. استودیو Code Mystics این بار با سازنده‌ها برای پورت بازی روی پلی‌استیشن 4 و ویتا همکاری کرده است تا مهم‌ترین تغییر بازی نسبت به قبل، یعنی بخش چندنفره‌ی آنلاین را معرفی کند. به لطف قابلیت‌های شبکه آنلاین پلی‌استیشن، بازی از اصول درستی برای سیستم مچ‎‌میکینگ پیروی می‌کند؛ کافی است تا کلید جستجو را فشار دهید تا به صورت اتوماتیک در کم‌ترین زمان ممکن وارد یک لابی ماکزیمم تا سقف چهار نفر شوید و مهارت‌های خودتان را در بازی بسنجید. امکان تجربه‌ی کو-آپ بازی روی کنسول تا سقف دو نفر است و ذکر این نکته بایدی است که امکان کراس-پلی بین کاربر پلی‌استیشن 4 و ویتا قابل انجام است.

در مجموع برای توضیح کلی مکانیزم گیم‌پلی Risk of Rain باید ذکر کرد که در ابتدای هر راند، بازیکن از بین دوازده شخصیت قابل بازی، یکی را انتخاب می‌کند. این در حالی است که اول بازی تنها یک کاراکتر در دسترس است و بقیه با پیش‌روی در بازی و انجام دادن تسک‌ها آنلاک می‌شوند. با این حال تغییرات هر کاراکتر نسبت به دیگری، به جز موارد ظاهری شامل قابلیت‌های ویژه‌ای می‌شود که برای هر شخصیت کاملا منحصر به فرد است.

1456251192-risk-of-rain-1

دشمنان اصلی مخاطب در بازی، موجودات شبیه به هیولایی هستند که با از بین بردن آن‌ها پول و XP جمع می‌کنید. سیستم لول آپ بازی هم به شکل ساده‌ای طراحی شده که اجازه می‌دهد پارامترهایی مثل اندازه‌ی خط سلامتی و یا قدرت اسلحه‌ی شخصیت‌تان را ارتقا دهید. درست مثل خیلی از بازی‌های Rogue-like دیگری که به موازات هم در چند سال اخیر منتشر شده‌اند، در Risk of Rain هم ارزش تکرار بازی تماما به خاطر شخصیت‌های آن است که هر کدام کلاس متفاوتی از مبارزه را ارائه می‌دهند. یعنی مثلا اگر با سلاح دوربرد و اسنایپر بیشتر مهارت دارید، با یک بار بازی کردن و آزادسازی این شخصیت می‌توانید تجربه‌ی متفاوتی را از خود بازی رقم بزنید. با این حال بازی جمعا 10 مرحله دارد و درجه‌ی سختی آن به مراتب با محدود کردن زمان بالا و بالاتر می‌رود که نوعی نوآوری در این سبک محسوب می‌شود.

سازندگان هم‌چنان تاریخ مشخصی برای عرضه بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن اعلام نکرده‌اند، اما باید دید که تغییرات جدید به‌خصوص در زمینه بخش چندنفره چه تاثیری را روی مخاطبین جدید بازی خواهد گذاشت. برای خرید Risk of Rain از شبکه‌ی استیم می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.