Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

ندای وظیفه یا فریاد تنفر؛ پیش‌نمایش «ندای وظیفه: جنگاوری بی‌نهایت»

0

در بین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص، «ندای وظیفه» یکی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌هاست. این دنباله پرطرفدار با انتشار اولین تریلر از سومین نسخه خود جنجال زیادی به راه انداخت. با اینکه منتقدان نظرات متفاوتی نسبت به این بازی داشتند، اما جامعه طرفدار «ندای وظیفه»، اکتیویژن را به باد انتقاد گرفت. به گفته آن‌ها جنگاوری بی‌نهایت از حدود خود خارج شده و اصالت خود را از دست داده است.

ساخت «جنگاوری بی‌نهایت» در سال 2014 آغاز شد و استدیو «اینفنیتی وارد»-سازنده اکثر نسخه‌های موفق ندای وظیفه از جمله جنگاوری مدرن 1-این مسئولیت را برعهده داشت.

Call-Of-Duty-Infinite-Warfare-grappling-hook-1

جنگاوری بی‌نهایت در آیندهٔ بسیار دور اتفاق می‌افتد و محیطی کاملا جدید با مکانیک‌های تازه برای آن انتخاب شده. داستان بازی از این قرار است که رشد جمعیت و صنعتی‌سازی منابع طبیعی زمین را نابود کرده و کشورهای دنیا زیر پرچم نهادی به نام هم‌پیمانی فضایی سازمان ملل (UNSA) جمع شده‌اند. این سازمان وظیفه دارد تمامی امور مربوط به کلنی‌های دیگر سیارات را کنترل کند. این کلنی‌ها مسئول تهیه و تولید منابع حیاتی برای ساکنین زمین هستند. پیش از شروع بازی جنگی رخ داده که طی آن گروهی از این سازمان خارج شده و بازی با حمله این گروه به ژنو آغاز می‌شود.

شما در نقش کاپیتان نیک ریس وظیفه دارید دشمنان را در زمین شکست دهید و سپس به فضا بروید تا از سقوط تمام منظومه شمسی جلوگیری کنید. درحالی که بازی‌های قبلی همه شما را در نقش یک سرباز قرار می‌داد، این بار باید فرماندهی کنید و دستور دهید نه اینکه دستور بگیرید. در این جنگ نیروهای دشمن (SDF) را دریاسالار سالن کوچ (کیت هرینگتون) رهبری می‌کند.

call-duty-infinite-warfare

جنگاوری بی‌نهایت مکانیسم‌های تیراندازی سنتی و مبارزات ماشینی را با هم ترکیب می‌کند؛ به‌طور دقیق کنترل فضاپیماها در جنگ‌های حماسی. به‌علاوه، قلاب پرتابی-مثل دلیل موجه3-و نبرد در فضاهای گسترده بدون جاذبه نیز به این بازی اضافه شده. پایگاه اصلی شما در فضا سفینه‌ای بزرگ به نام مجازات است که در آن می‌توانید فضاپیمای خود را شخصی‌سازی کنید، ماموریت‌های اصلی بازی را آغاز کنید، یا ماموریت‌های جانبی را دنبال کنید که گوشه‌های داستان را روشن‌تر می‌کنند. اطلاع زیادی از این بخش در دست نیست اما به نظر می‌رسد مجازات مانند یک مرکز کنترل بازی عمل می‌کند و این خصوصیت ویژه بازی‌های دنیای باز است؛ اما به هرحال «اینفنیتی وارد» این کار را کرده. به گفته سازنده تمرکز اصلی آن‌ها در این نسخه بر نبردهای فضایی بوده، که با درنظر گرفتن ریشه‌های سنتی «ندای وظیفه» باید دید استقبال از این بخش به چه صورت خواهد بود. بازی هم‌چنین بخش چند نفره رقابتی دارد؛ نگران نباشید اگر از طرفداران زامبی هستید در «جنگاوری بی‌نهایت» نیز دوستان خود را خواهید یافت، اما فقط در بخش چند نفره. بخش چند نفره بازی داستان و گیم‌پلی مخصوص خود را دارد که اطلاعات خاصی از آن منتشر نشده.

call_of_duty_modern_warfare_remastered_cover_header_1-Copy

خبر خوش این‌که اگر نسخه‌های ویژه بازی را سفارش دهید و یا بازی را پیش‌خرید کرده باشید، یک عدد «ندای وظیفه: جنگاوری مدرن 1» نیز دریافت خواهید کرد که برای کنسول‌های نسل جدید بازسازی شده. خبر بد این است که توانایی بازی چندنفره برای کمپین، چه به‌صورت آفلاین چه به‌صورت آنلاین، وجود ندارد.

اگر قصد دارید نسخه پلی‌استیشن بازی را بخرید خبرهای خوش بیشتری نیز در راه است. طی قرارداد سونی با اکتیویژن تمام بسته‌های الحاقی بازی 30 روز زودتر برای کاربران پلی‌استیشن4 عرضه خواهد شد. هم‌چنین اگر بازی را پیش‌خرید کرده باشید، 30 روز نسبت به دوستان ایکس باکسی خود فرصت دارید تا کمپین جنگاوری مدرن را بازی کنید.

بلافاصله بعد از اولین نمایش بازی انتقادات زیادی به آن شد. اعتراض هواداران این بود که بازی بیش از حد در آینده جلو رفته. بسیاری عقیده دارند تم جنگ‌های مدرن و آینده‌ای دیگر خسته‌کننده شده و باید گریزی به گذشته زد تا حال و هوای بازیکنان عوض شود؛ کاری که «دایس» با ساخت بتلفیلد 1به‌نحو احسن انجام داده.

البته مدیر عاملِ اکتی‌ویژن، اریک هرشبرگ، اظهار کرده «گرچه بسیاری هواداران می‌خواهند حس نوستالژی داشته باشند، اما ما میلیون‌ها طرفدار داریم که مایل‌اند جنگ‌های آینده را تجربه کنند.».

Call-of-Duty-Kit-Harington

در حال حاضر تریلر معرفی «جنگاوری بی‌نهایت» دومین تریلری است که بیشتری دیس‌لایک را در یوتیوب داشته. در همین رابطه هرشبرگ افزود «تریلر بلک آپس 2 نیز دیس‌لایک‌های زیادی داشت اما بعد از عرضه به پرفروش‌ترین «ندای وظیفه» دوران خود تبدیل شد.

البته نمی‌توان گفت که هرشبرگ و اکتی‌ویژن احساس خطر نکرده‌اند، بااینکه در مصاحبه‌ها  ، آن‌ها از خود اعتماد به‌نفس نشان داده‌اند، اما خوب می‌دانند که این بار قضیه جدی است، به‌خصوص که حریف قدری مانند بتلفیلد 1 برای کنترل بازار فروش در پیش دارند که به نظر می‌رسد بسیار موفق‌تر عمل خواهد کرد. در این بین قرارداد اکتی‌ویژن با سونی، ارائه نسخه ری‌مستر جنگاوری مدرن و استفاده از کیت هرینگتون (بازیگر نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت)، همه نشان از این دارند که اکتیویژن امیدوار است با این تدابیر بتواند در برابر رقیب خود موفق ظاهر شود.

اما اگر توصیه کارشناسان را می‌خواهید، باید بگویم «ندای وظیفه» نام بزرگی است و سازنده این نسخه جدید نیز ید طولایی در ساخت «ندای وظیفه»های عالی دارد. هر چند ممکن است به نظر برسد بازی از اصل خود بسیار فاصله گرفته اما تجربه جنگ‌های فضایی و کنترل فضاپیماها می‌تواند لذت‌بخش باشد. به هر حال به «ندای وظیفه: جنگاوری بی‌نهایت» اعتماد کنید.

نظر شما چیست؟ اگر قرار به انتخاب باشد بتلفیلد یا جنگاوری بی‌نهایت؟ کدام یک جذابیت بیشتری دارد؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.