Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی سوم ماه اکتبر (۱۰/۱۷/۲۰۱۶)

0

موفقیت فیلم‌های بزرگسالانه، این هفته نیز با «حسابدار» ادامه یافت، فیلمی که به راحتی توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد. با این حال، اثر جدید «بن افلک» همانند فیلم‌های «هفت دلاور» و «دختری در قطار» قدرتمند آغاز کرد اما فروش هنگفتی نداشت، این یعنی هفته‌های آتی ثابت خواهند کرد که این فیلم یک موفقیت است یا خیر.

mv5bmjc1mjkxoduyof5bml5banbnxkftztgwmdk2oteymdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

فیلم حسابدار با 24 میلیون دلار افتتاحیه خودش را جشن گرفت. این فروش ثابت می‌کند که افلک حتمأ نباید لباس بتمن بپوشد یا خودش کارگردانی کند تا فیلم‌اش بفروشد. این فیلم که بودجه‌ی 44 میلیون دلاری دارد، یکی از آن فیلم‌های هالیوودی با بودجه‌ی متعادل است که هر روز تعدادشان کمتر می‌شود. این فیلم با شروع خوب‌اش، اگر بتواند تا مرز 70 میلیون دلار برسد، اثر موفقی لقب خواهد گرفت. همه چیز به هفته‌ی آتی بستگی دارد و البته بازگشت «جک ریچر» زنگ خطری برای این فیلم است.

mv5bmtu3ode2ode5nv5bml5banbnxkftztgwotg5odkxote-_v1_

فیلم‌های دوم و سوم جدول، دختری در قطار و «کوین هارت: حالا چی؟» رقابت تنگاتنگی دارند و هر لحظه ممکن است جایگاهشان با یکدیگر عوض شود. فیلم جدید کوین هارت فعلأ با 10 هزار دلار فروش بیشتر، دوم است، فیلمی که با 11 میلیون دلار افتتاح شده و بودجه 10 میلیون دلاری دارد. شاید هارت با فیلم‌‎های دیگر فروش بیشتری داشته اما این 11 میلیون دلار، بهترین افتتاحیه‌ی تاریخ برای یک فیلم استند-آپ کمدی است.

فیلم دختری در قطار، در دومین هفته اکران، 51 درصد اُفت فروش تجربه کرد. با این حال 11 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش به 46 میلیون دلار برسد. این تریلر جنایی که «امیلی بلانت» نقش اصلی آن است، احتمالأ به سوددهی خواهد رسید اما کسانی که انتظار داشتند این فیلم به فروش نجومی «دختر گمشده» اثر «دیوید فینچر» برسد، بهتر است در انتظارات‌شان تجدیدنظر کنند. دختری در قطار اگر به همین شکل جلو برود، شاید به 70 میلیون دلار برسد که برای یک فیلم با بودجه‌ی 45 میلیون دلاری، چندان بد نیست.

اما یک فیلم جدید دیگر هم در این هفته داشتیم: «مکس استیل». این فیلم توانست با موفقیت، یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ برای یک اکران گسترده را داشته باشد و تنها 2 میلیون دلار بفروشد. مکس استیل در این هفته یازدهم شد اما در هفته آتی احتمالأ از باکس آفیس که هیچ، از کره زمین هم خارج خواهد شد. نمره فیلم در سایت «راتن تومیتوز»، فعلأ 0 است.

فیلم «خانه خانم پرگین برای بچه های عجیب و غریب» به قدم‌ زدن‌های آرام‌اش ادامه داده و 8 میلیون دلار فروخت تا دیگر رسیدن به مرز 100 میلیون دلار، امکان پذیر نباشد. فیلم آخر «تیم برتون» فعلأ 65 میلیون دلار فروخته است. با این حال شاید اوضاع خانم پرگین (با تشکر از بازار بین المللی) خیلی بد نباشد اما فیلم «اُفق آب‌های عمیق» در حال دست و پا زدن است. این فیلم 6 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 49 میلیون دلار رساند (بودجه‌ی فیلم 110 میلیون دلار است!). انیمیشن «لک لک‌ها» در این باکس آفیس بزرگسالانه، توانست خوب دوام بیاورد و ششم شد. اما فیلم «تولد یک ملت» با اُفت فروش تراژیک 61 درصدی، فروش کلی‌اش را به 12 میلیون دلار رساند. این فیلم اگر بتواند 17.5 میلیون دلار پولی که شرکت «فاکس سرچ‌لایت» برای خرید حق انتشار آن داده را بازگرداند، شاهکار کرده است.

فیلم «سالی» که حالا جزو سالخوردگان باکس آفیس محسوب می‌شود، به نزدیکی 120 میلیون دلار رسیده و فیلم هفت دلاور هم در حال نزدیک شدن به 100 میلیون دلار است. در سالی که آثار بلاک باستری بزرگ و گران‌قیمت یکی پس از دیگر شکست خوردند، این آثار بودجه متوسط درام، اکشن و تریلر تبدیل به موفقیت‌های خوبی شده‌اند و شاید در سال آتی، شرکت‌های بزرگ رویکرد خودشان در فیلم‌سازی را تغییر دهند.

ag

هفته‌ی آتی، «تام کروز» با فیلم «جک ریچر: هرگز به عقب بازنگرد» برای تسخیر باکس آفیس باز می‌گردد. تایلر پری می‌آید تا سیاه‌پوستان را به سینما بکشاند و طرفداران ژانر ترسناک، شاهد اکران فیلم «ویجا: ریشه‌های شیطان» خواهند بود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.