Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نقدهای Dunkirk طرفداران نولان را ذوق‌زده می‌کنند!

0

در این مطلب، ما بخشی از بررسی‌های مختلف را برای شما گرد هم آورده‌ایم تا تصوری کلی از فیلم و ارزش آن داشته باشید. برای یافتن متن کامل این بررسی‌ها و یا بررسی‌های بیشتر می‌توانید به سایت متاکریتیک مراجعه کنید.

کریستوفر نولان یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردانان هالیوود است که فیلم‌هایی همچون «سه‌گانه‌ی بتمن» را در کارنامه‌ی سینمایی خود دارد. او همچنین فیلم‌های «اینسپشن»، «اینتراستلار»، «اینسامنیا» و «پرستیژ» را نیز کارگردانی کرده است. خلاصه‌ی مهم‌ترین نقدهای فیلم اخیر او را در ادامه در گیم‌نیوز بخوانید:

 

Empire

فیلم جنگی تریلر و پر از هیجان نولان هم سرشار از انسجام و یکدست، و هم مهیج‌ترین فیلم از زمان «آرواره‌ها» تاکنون است.

Entertainment Weekly

این فیلم‌ احساسی با بودجه‌ی بالایی است که می‌توان آن را هنر خواند. همچنین بدون شک می‌توان گفت که بهترین فیلم امسال تاکنون است.

IGN

دانکرک بر روی هولناکی جنگ مانور نمی‌دهد، بلکه به شکل موفقیت‌آمیزی ترس خالص این واقعه را از طریق اعمال کوچک انسانی و صحنه‌های دفاع جنگ به تصویر می‌کشد و به بیننده منتقل می‌کند. این یک داستان همیشگی از نبرد که به پیروزی منجر می‌شود نیست، بلکه روایت یک عقب‌نشینی و شکست بی‌عزت است و جنگ پنج سال دیگر به طول می‌انجامد. اما طی اتفاقات خارق‌العاده‌ی فیلم، نولان و جمعی از عوامل کهنه‌کار و جوان قادر هستند تا نه‌تنها نیرو‌های غیرانسانی و قدرتمند تأثیرگذار، بلکه تأثیرات اعمال کوچکی که از روی شجاعت و خوبی انجام می‌شوند را نیز به تصویر بکشند.

Variety

نولان از تمامی جهات یک فیلم موفق سینمایی پرفروش را به ارمغان آورده است که هم هیجان و هم رشادت را با طراحی صدای پر جزئیات و بعضاً مبهوت‌کننده‌ی خود القاء می‌کند و با همراهی موسیقی متن نویزگونه‌ی اتمسفریک هانس زیمر که در مواقعی حتی مهره‌های بدنتان را نیز می‌لرزاند ترکیب فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. اما در همین حین او توانسته است تا این تکنیک را در خدمت یک واقعیت برجسته شده به کار گیرد که ماورای تصور و انتظار بیننده‌ای است که وارد سینما می‌شود. این چیزی است که بینندگان از یک فیلم ساخته‌ی نولان، استاد سینمای فانتزی، انتظار دارند که برای اولین بار وقایع تاریخی را به تصویر می‌کشد.

اگر تا این‌جای کار به اندازه‌ی کافی هیجان‌زده نشده‌اید، قبل از ادامه تریلر فیلم را ببینید تا حداقل تصوری ضمنی از چیزی که منتقدان سعی دارند منتقل کنند داشته باشید:

The Holly Wood Reporter

دانکرک یک اثر شاهکار امپرسیونیستی‌ است. شاید این‌ها اولین کلماتی نباشند که انتظار شنیدنشان را در وصف یک فیلم با بودجه‌ی بالای کارگردانی شده توسط یکی از نام‌های بزرگ و تجاری صنعت سینما داشته باشید. اما این یک فیلم جنگی نیست که مشابهش را جایی دیده باشید. با اینکه هزینه‌ی تولید فیلم بالاست اما مفهوم خود را از طریق اتفاقات ایزوله‌ و هوشمندانه و گاهی خصوصی و نه از تنها از طریق آنچه قابل دیدن است می‌رساند؛ اگرچه این فیلم از این جنبه نیز کاستی ندارد. این فیلمی‌ است که کریستوفر نولان با درآمدزایی فراوان سه‌گانه‌ی شوالیه‌ی تاریکی‌اش برای کمپانی برادران وارنر حق ساخت آن‌ را به دست آورده است.

The Guadian

بهترین فیلم نولان تا به امروز است. همچنین بهترین موسیقی متن هانس زیمر نیز هست که حالتی ماورایی داشته و همدمی برای یک کابوس به حساب می‌‌آید، تا زمانی که بالاخره به واریاسیون‌های الگار-گونه برای رسیدن به رستگاری تنه‌ می‌زند. زیمر مرثیه‌ای متناوب خلق می‌کند که صدای جیغ بمب‌افکن‌ها و امواج تهوع‌آور دریا را تقلید می‌کند و این مسئله به عنوان نقطه‌ی مقابل صدای کرکننده‌ی ماشین‌آلات جنگی و سلاح‌های اتوماتیک، تمامی سالن سینما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

Usa Today

تعداد انگشت‌شمار بازیگران زن و همچنین نبودن بازیگر اصلی رنگین‌پوست ممکن است به مذاق عده‌ای خوش نیاید اما موفقیت نولان انکارناپذیر است. او یک فیلم جنگی عمیق خلق کرده که خوبی بشریت را ستایش می‌کند و در عین‌حال این مسئله‌ را روشن می‌کند که هیچ پیروزی‌ای بدون فداکاری امکان‌پذیر نیست.

این فیلم نولان با همین اوصاف جمعه‌ی همین هفته به روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.