Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عاج طلایی، میراث هند؛ پیش‌نمایش بازی Uncharted: The Lost Legacy

0

پس از به پایان رسیدن ماجراجویی‌های نیتن با چهارمین نسخه از سری بازی‌های پرطرفدار آنچارتد، کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که به این زودی‌ها رنگ یک نسخه دیگر چه فرعی و چه اصلی از این مجموعه را شاهد باشیم. با این وجود ناتی‌داگ همه را به اشتباه انداخت و تقریبا شش ماه بعد از انتشار بازی آنچارتد 4، در رویداد بزرگ PlayStation Experience نسخه‌ای فرعی و جداگانه برای این بازی معرفی کرد.

بازی Uncharted: The Lost Legacy با نمایشی جذاب در همان نمایشگاه، تمامی طرفداران سونی را خوشحال کرد و توانست دورنمایی از یک موفقیت دیگر برای این مجموعه را در ذهن هواداران ترسیم نماید. اکنون بیش از 8 ماه از معارفه این بازی می‌گذرد و اطلاعات گوناگونی از آن به انتشار رسیده است که در ادامه به بررسی تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت تا متوجه شوید که با انتشار عنوان «آنچارتد: میراث گمشده» با چه نوع بازی‌ طرف هستید.

با نزدیک شدن به پایان بازی آنچارتد 4، هر کدام از طرفداران این مجموعه بیشتر ذهن‌شان معطوف به یک مسئله می‌شد و آن هم اینکه حالا چی؟ چه بلایی بر سر سری بازی محبوبم می‌آید؟ اما با توجه به سابقه ناتی‌داگ در ساخت نسخه‌هایی فرعی مانند Left Behind برای بازی TLOU، کور سوی امیدی به این قضیه داشتند و دلخوش ساخت چنین چیزی برای آنچارتد 4 بودند. سرانجام ناتی داگ از بازی Uncharted: The Lost Legacy پرده برداشت اما این بار به جای کاراکتر نیتن شاهد دو شخصیت مونث در مقام کاراکترهای اصلی بازی بودیم. دو کاراکتر به نام‌های کلویی (Chloe) و نادین (Nadine) که با همان نمایش اول ثابت کردند، در بازی «آنچارتد: میراث گمشده» شاهد یک تجربه سراسر اکشن خواهیم بود.

در ابتدا میراث گمشده به نوعی یک محتوای اضافی برای آنچارتد 4 به نظر می‌رسید اما رفته رفته و با ارائه اطلاعاتی بیشتر از این بازی متوجه شدیم که با یک نسخه کاملا جداگانه و فرعی روبه‌رو هستیم و این بدان معنی است که داستان بازی طولانی‌تر از آن چیزی است که همه فکر می‌کردند. میراث گمشده نه تنها دارای یک داستان مستقل و جذاب است بلکه تمامی نقشه‌های بخش چندنفره آنچارتد 4 را به علاوه حالت Survival در خود جای داده است. همچنین با پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، شاهد کیفیت 1440p و نرخ فریم 30fps در بخش تک‌نفره و کیفیت 1080p و نرخ فریم 60fps در قسمت چندنفره بازی به همراه ویژگی HDR هستیم. البته تمامی این‌ها تنها با وجود یک داستان هیجان‌انگیز می‌تواند نظر کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 را جلب کند.

کلویی فریزر، کسی که کارش جستجو برای گنچ‌های قدیمی و کمیاب است و اولین بار در نسخه دوم آنچارتد با او آشنا شدیم، اکنون به دنبال یافتن عاج طلایی گانش، یکی از گنجینه‌های تاریخی زمان امپراتوری هویسالا، است. هر چند همانطور که ممکن است حدس زده باشید کلویی تنها فردی نیست که به دنبال این گنجینه بوده و اساو، یک سردار جنگی شرور، نیز به دنبال به چنگ آوردن آن است. به همین دلیل کلویی برای پیشی گرفتن از رقیب خود در این راه روی کمک نادین حساب باز می‌کند، فردی که در بیشتر مواقع در بازی آنچارتد 4 به دنبال کشتن نیتن بود.

از تریلر داستانی بازی Uncharted: The Lost Legacy، مشخص بود که این بازی تمامی ویژگی‌های مثبت سری آنچارتد از جمله صداگذاری عالی شخصیت‌ها و صحنه‌های نفس‌گیر را به همراه خواهد داشت. این قضیه در مورد گیم‌پلی نیز صادق است و تمامی المان‌های گیم‌پلی آنچارتد 4 با گاها تغییراتی بسیار ریز در این عنوان تکرار شده‌اند. البته این تکرار به هیچ وجه چیز بدی نیست زیرا بازی آنچارتد 4 یکی از برترین عناوینی است که تاکنون روی کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است بنابراین وجود همان المان‌های گیم‌پلی در قالب یک داستان جدید می‌تواند خوشحال‌کننده باشد. با توجه به شناختی که از ناتی‌داگ داریم، مطمئنا بازی آنچارتد: میراث گمشده کاملا هم بدون تغییر نخواهد بود.

میراث گمشده بزرگ‌ترین بسته الحاقی است که تاکنون برای آنچارتد عرضه شده و ناتی‌داگ برای به تصویر کشیدن آن از لوکیشن زیبای رشته کوه گهات غربی هند استفاده کرده است. کلویی و نادین باید این منطقه فوق‌العاده را جستجو کرده تا به رازهای این امپراتوری بزرگ پی ببرند و در نهایت عاج طلایی را پیدا کنند. در این بین سربازان بسیاری از نیروی اساو هم به دست این دو سلاخی می‌شوند اما این امر برای زنده‌ماندنشان لازم است چون اگر آن‌ها زودتر اقدام به کشتن نکنند قطعا بلای بدی بر سرشان می‌آید. سه مقبره اصلی در بازی وجود دارد که باید هر یک به صورت جداگانه مورد بررسی دقیق قرار بگیرند و البته تعدادی ماموریت فرعی دیگر که مطمئنا به پایان رساندن آن‌ها لذت خاصی خواهد داشت. ترتیب جستجو این سه مقبره مهم نیست و انجام دادن ماموریت‌های فرعی نیز کاملا اختیاری است. جوایزی در بازی تحت عنوان Hoysala Token وجود دارد که هنوز وظیفه‌شان مشخص نیست اما هر چه باشد جایزه است و گرفتن آن‌ها حس خوبی می‌دهد.

گنجاندن ماموریت‌های جانبی و مراحل اختیاری یک مورد جدید در آنچاتد به حساب می‌آید. در بازی آنچارتد 4 محیط‌های وسیع و جذاب بیشتر شبیه یک تابلوی نقاشی بودند و فارغ از ماموریت‌های اصلی کار زیادی در رابطه با آن‌ها نمی‌توانستیم انجام دهیم اما میراث گمشده نقشی بیشتر از نقاشی‌های رنگارنگ برای این مناظر در نظر گرفته است. مقبره‌های اصلی بازی در شمال، جنوب غربی و جنوب شرقی واقع شده‌اند و شما در بین راه این مقبره‌ها به ماموریت‌های جانبی بسیاری برخورد می‌کنید که هر کدام تجربه‌ای خوشایند در ذهن بر جای می‌گذارند و به دلیل اینکه هیچ‌کدام از آن‌ها روی نقشه مشخص نشده‌اند، در هر گوشه و کنار می‌توانید انتظار یکی از آن‌ها را داشته باشید و در صورت تمایل تمام نقشه را به خاطر آن‌ها زیر و رو کنید.

کلویی نقشه‌ای قدیمی در اختیار دارد که کل مناطق گهات غربی روی آن درج شده است. همانند نیتن باید بیشتر مواقع برای پیدا کردن مسیر خود به این نقشه مراجعه کنید. با پیشرفت در بازی شاهد اضافه شدن تعدادی نشان و نام‌های دیگر روی این نقشه خواهیم بود که توسط کلویی اضافه می‌شود تا مناطق کشف‌شده علامت‌گذاری شوند. وی همچنین با استفاده از گوشی هوشمند خود می‌تواند در مواقع ضروری عکس بگیرد و این تصاویر در گالری گوشی‌اش قابل مشاهده است. متاسفانه مثل بازی واچ داگز 2 نمی‌توانید سلفی بگیرید اما خب این ویژگی در بازی زیاد هم بی‌استفاده نیست.

در هنگام رسیدن به مقبره‌ها همانند گذشته باید مراقب باشید که چکار می‌کنید، پای خود را کجا می‌گذارید و روی چه چیزی می‌پرید وگرنه امکان ندارد جان سالم به در ببرید. شاید برای حل یک پازل دو روش پیش روی شما وجود داشته باشد که یکی سریع‌تر و خطرناک‌تر اما دیگری کندتر و امن‌تر باشد، اگر نظر من را بخواهید مورد دوم بهتر است چون مطمئنا زمان کمتری از شما خواهد گرفت. اگر مورد اول را انتخاب کنید شاید فکر کنید که کمتر وقت می‌برد اما تعداد دفعاتی که موفق نمی‌شوید بسیار بیشتر است.

قفل‌بازکن‌ها در بازی یک نعمت هستند زیرا در بسیاری از اوقات به یکی از جیب‌های سربازان اساو برخورد می‌کنید و با باز کردن جعبه پشتی آن‌ها به تسلیحات، مهمات و حتی گنج‌های باارزش برخورد می‌کنید بنابراین هر جا که می‌روید حتما تعداد زیادی از آن‌ها را با خود بردارید. سعی کنید مهارت‌های مخفی‌کاری خود را تقویت کنید زیرا در این بازی حتما به داد شما خواهند رسید.

سیستم مبارزه مجوعه‌ بازی آنچارتد هیچ‌وقت بهترین ویژگی آن نبوده است اما با هر نسخه جدید از بازی، این سیستم بهبودهای چشمگیری داشته است و در نسخه میراث گمشده تا حدودی مشخص است که سیستمی روان و مستحکم انتظار ما را می‌کشد. نکته امیدوارکننده در این سیستم اضافه شدن نقطه وسط دایره تیراندازی است و با این ویژگی متوجه می‌شوید که گلوله شما دقیقا به کجا برخورد می‌کند و برخلاف گذشته برای تیراندازی به اهداف دور با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهید شد.

برای تجربه این بازی تنها لازم است حدود یک هفته دیگر صبر داشته باشید و در روز 22 اوت مصادف با 31 مرداد می‌توانید از این بازی روی پلی‌استیشن 4 خود لذت ببرید. اینکه بگوییم بازی «آنچارتد: میراث گمشده» یک عنوان زیبا است پیش‌بینی زیاد دور از انتظاری نکرده‌ایم زیرا سری آنچارتد از اولین نسخه‌ها با کاراکتر نیتن دریک همیشه کارش را خوب بلد بوده و جزو بهترین‌ها بوده است. البته یکی دیگر از دلایل جذابیت بازی Uncharted The Lost Legacy این است که برای اولین بار در این سری با شخصیتی به جز نیتن به ماجراجویی می‌رویم. آیا این قضیه به اندازه کافی به سازنده جرات می‌بخشد تا یکی از کاراکترهای اصلی بازی را به کام مرگ بکشاند؟ زمان این مسئله را روشن خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.