Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۵ بازی اندرویدی که حتما باید بازی کنید

0

آیا با ایده‌ی بازی‌های موبایلی مشکلی دارید؟ مطمئنا آیفون در زمینه‌ی بازی‌های موبایلی بیشتر مطرح شده است اما باید بدانید که آنقدر بازی راضی‌کننده‌ی اندرویدی وجود دارد که به جرات می‌توان گفت تمامی ذائقه‌های بازی‌کننده‌های حرفه‌ای را پوشش دهد. در این مطلب سعی کرده‌ایم بازی‌هایی را برای شما معرفی کنیم که مورد پسند انواع سلیقه‌ها شوند.

10 بازی موبایل اندروید تک نفره برای سرگرم شدن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

World of Goo

 

این بازی ساخت 2D Boy برای هر پلتفرمی که ارائه شده فوق‌العاده بوده است و بی‌شک اندروید نیز از این قائده مستثنی نیست. مبنی‌ بازی برپا کردن سازه‌هایی تنها با استفاده از این «گو»‌های سیاه است و به خوبی با رابط کاربری لمسی اجرا می‌شود. در سایت متاکریتیک از نسخه‌ی آی‌او‌اس این بازی به عنوان بهترین بازی موبایلی شناخته شده است و باید در نظر داشت که نسخه‌ی اندروید آن نیز هیج چیز کمتر ندارد. این بازی حقیقتا یک کلاسک محسوب می‌شود.

 

Osmos

شاید با این بازی به عنوان بخشی از Bundle 2 Humble Indie بر روی پی‌سی که در سال 2010 منتشر شده بود آشنا شده باشید. شاید هم آشنایی شما با این بازی مربوط به بازی سال شدن این عنوان برای آیپد در همان سال بوده باشد. اگر تاکنون این بازی را تجربه نکرده‌اید باید آن را امتحان کنید. این یک بازی رویاگونه، آرامش‌بخش و براساس قوانین فیزیک است که موسیقی زیبا و مراحلی چالش‌برانگیز را به دنبال دارد. هدف شما در این بازی این است که خود را به عنوان یک موجود تک سلولی به ارگانیزم‌های کوچیکتر بچسباید تا آن‌ها را به خود جذب کنید. این بازی ساده اما بسیار رضایت‌بخش است.

 

Great Little War Game

اگر شما طرفدار بازی‌هایی مانند Advance Wars باشید و نحوه‌ی بازی نوبتی برای بازی‌های استراتژیک را می‌پسندید، Great Little War مناسب شماست. این بازی دارای قابلیت‌های بسیاری است، به خوبی طراحی شده و شوخ‌طبعی سازندگان آن به وضوح پیداست. اجازه ندهید که این گرافیک ساده و کارتنی‌شکل شما را فریب بدهد؛ این بازی دشوار است و از یونیت‌های مختلفی برای نبرد بر روی زمین، آب و آسمان استفاده می‌برد.

 

 

Where’s My Water?

Related Posts
1 از 35

بازی‌های معمایی فیزیک‌-محور بهتر از هر پلتفرم دیگری بر روی دستگاه‌های لمسی عمل می‌کنند. این بازی نیز نمونه‌ی مناسبی از این سبک بازی‌هاست. هدف شما در این بازی این است که به کمک انگشتان خود راه را از میان خاک برای رد شدن آب از یک لوله‌ی شکسته باز کنید تا با هدایت شما، وان تمساح بامزه‌ای به نام سوامپی پر شود. این بازی دارای 80 مرحله‌ است که یکی از دیگری چالش‌برانگیز‌ترند.

 

Grand Theft Auto III

چه کسی گمان می‌کرد که روز قادر باشیم این عنوان مهم و بزرگ کلاسیک را بر روی تلفن‌های همراهمان بازی کنیم؟ این بازی یک نسخه‌ی پورت شده از بازی اصلی است که اینچ به اینچ دنیای اصلی و تمامی دیالوگ‌های بازی اصلی در آن وجود دارند. این بازی از دکمه‌های مجازی برای هدایت شخصیت اصلی استفاده می‌کند و ممکن است در ابتدا برای عادت کردن به آن کمی مشکل داشته باشید، اما این دکمه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند و می‌توانند شما را راضی نگه دارند. همانند تمامی بازی‌هایی که از قابلیت سه‌بعدی تلفن همراه شما استفاده می‌کنند، این بازی هم باعث می‌شود که شارژ باتری شما به سرعت کاهش یابد؛ پس شارژرتان همراهتان باشد.

 

Minecraft Pocket Edition

این بازی کاملا همان نسخه‌ی اصلی بازی ماین‌کرفت نیست و ساده‌تر از نسخه‌ی پی‌سی به شمار می‌رود. اما اضافات این بازی‌ که به مرور برای آن منتشر خواهند شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حالت بقا اشاره کرد. این به روزرسانی‌ها کم کم باعث می‌شوند که نسخه‌ی موبایل این بازی به تجربه‌ی اصلی آن نزدیک‌تر شود. اگر به این بازی بر روی پی‌سی اعتیاد دارید، نسخه‌ی موبایل آن می‌تواند راه بسیار خوبی برای سپری کردن اوقاتتان بیرون از خانه باشد. جای تاسف است که ذخیره‌های نسخه‌ی موبایلی این بازی با ذخیره‌های نسخه‌ی پی‌سی هم‌خوانی ندارند.

 

Sonic CD

سونیک عنوانی بسیار نوستالژیک برای تمام سلیقه‌هاست. این بازی برای اولین باز توسط سگا در سال 1993 تولید شد. شاید این گزینه‌ی عجیبی برای پورت کردن بوده باشد؛ چرا که یکی از عناوین همه‌گیر سونیک نبوده است اما اگر مجموعه ی سونیک را دنبال کرده باشید داستان خلاقانه، سفر در زمان و حرکات سریع سونیک را به یاد خواهید داشت و خوب است بداند که تمامی این گزینه‌ها در نسخه‌ی اندروید آن نیز حضور دارند. نگران بررسی‌های یک ستاره‌ای این بازی در مارکت اندروید نباشید زیرا که عمده‌ی کاربران ناراضی از بابت مدت زمان طولانی دانلود این بازی شاکی هستند.

 

ChuChu Rocket

زمانی که دستگاه‌های لمسی تازه داشتند به عنوان پلتفرم‌های مناسب بازی مطرح می‌شدند، بسیاری به این فکر می‌کردند که چه بازی‌هایی می‌تواند برای این دستگاه ها مناسب باشند. صحبت‌هایی در مورد این وجود داشت که سگا باید این بازی را بازسازی کند. با این که این بازی اندکی شناخته‌شده نبود، اما بسیار برای پلتفرم‌های لمسی مناسب به نظر می‌آمد. بالاخره سگا این کار را انجام داد و این بازی موش و گربه‌ای را با تمام ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی آن برای موبایل روانه‌ی بازار کرد.

 

Muffin Knight

اگر نام بازی Super Crate Box که به مرحله‌ی نهایی فستیوال بازی‌های مستقل در سال 2010 رسید را به خاطر داشته باشید، می‌توان گفت که این بازی بسیار شبیه به آن است و فقط به جای جمع کردن صندوق، شما باید کیک جمع‌آوری کنیم و هرزمان که یک کیک به دست آورید، تبدیل به یک موجود افسانه‌ای متفاوت می‌شوید.

 

Epic Astro Story

این مورد یکی از بازی‌هایی قدیمی‌مانند کایروسافت است که محوریت آن بر روی مدیریت منابع است. بازی‌های مشابه این توسعه‌دهنده مانند Grand Prix Story, Mega Mall Story و Pocket League Story همگی مورد علاقه واقع شدند. چیزی که این عنوان را از بقیه متمایز می‌کند، زندگی بیرون از زمین است. در این بازی شما می‌بایست یک جامعه‌ را در فضا مدیریت کنید و تلاش کنید تا توریست‌های فضایی را به خود جذب کنید و در همان‌ حال با هیولاهای فضایی مقابله کنید.

این ایده به مراتب از اداره کردن یک فروشگاه بزرگ جذاب‌تر است.

 

Reckless Racing

این بازی یادآور بازی‌های مسابقات ماشینی قدیمی است اما از گرافیک بالایی برخوردار است و شبیه‌سازی فیزیکی قدرتمندی دارد که باعث می‌شود حس یک ماشین مسابقه در پیست به شما القاء شود. اگر تلفن همراه اندرویدی قدرتمندی دارید، به دنبال نسخه‌ی اچ‌دی این بازی باشید، چرا که ظواهر آن به‌خوبی ارتقاء پیدا کرده است. توجه داشته باشید که این بازی هم مانند بازی‌های دیگر با گرافیک بالا مقدار زیادی از شارژ باتری دستگاه شما را استفاده خواهد کرد.

 

Zenonia 3: The Midgard Story

مجموعه بازی‌ههای زنونیا بازی‌های نقش‌آفرینی هستند که از امثال «افسانه‌ی زلدا» و «راز مانا» الهام گرفته‌اند. با این که این مجموعه‌ را نمی‌توان با این بازی‌ها مقایسه‌ کرد، هر سه بازی مجموعه‌ی زنونیا ویژگی‌های لازم یک بازی نقش‌آفرین اکشن دهه‌ی نودی را دارا هستند و انتظارات شما را برآورده می‌سازند. با این که نسخه‌ی سوم این بازی کامل‌ترین آن‌هاست، شاید از شیوه‌ی پرداخت درون برنامه‌ای آن که مختص به نسخه‌ی سوم است راضی نباشید. دانلود اولیه‌ی این بازی رایگان است اما برای این که بتوانید بازی را تمام کنید، می‌بایست یک سری از آیتم‌های ضروری بازی را خریداری کنید که با وجود قیمت‌ پایین آن‌ها، شاید مطلوب همه‌ی کاربران نباشد.

 

Peggle

بازی‌های پاپ‌کپ همه دوست داشتنی هستند و این مسئله باعث شده بود که برای قرار دادن یکی از دو بازی Plants vs. Zombies و یا Peggle در این لیست به مشکل بر بخوریم. بالاخره به دلیل سادگی و مناسب بودن این عنوان برای پلتفرم موبایل این بازی را انتخاب کردیم.

 

Drop 7

این بازی چندان جدید محسوب نمی‌شود اما به تازگی برای سیستم‌عامل اندروید پورت شده است و می‌توان گفت که غیرممکن می‌بود که در این لیست قرار داده نشود. با این که این بازی ساده است، توضیح دادن آن بسیار دشوار است. محیط این بازی یک صفحه‌ی شطرنجی هفت در هفت مربعی است که هر دور باد دایره‌ای را که از بالا می‌افتد در یکی از این خانه‌ها قرار دهید. هر دایره شماره‌ای مابین 1 و هفت دارد و یا این که خالی است. هرزمان که شماره‌ی هر دایره با اعداد دایره‌های کناری‌اش برابر شود، ناپدید می‌شود. اگر دوبار بر روی دایره‌های خالی ضربه بزنید آن‌ها تبدیل به دایره‌های عدددار می شوند. هدف در این بازی از بین بردن دایره‌ها و ادامه دادن این کار پشت سر هم است تا اصطلاحا کمبو ایجاد شود. ممکن است این توضیحات اندکی گیج‌کننده به نظر برسند اما باید باور کنید که زمانی که شروع به بازی کنید، درک آن بسیار ساده‌تر خواهد شد.

 

Dungeon Defenders: Second Wave

در این بازی گویی که تمامی ترند‌های بازی‌های موبایلی دور هم جمع‌آوری شده‌اند و در یک بسته‌بندی فوق‌العاده عرضه گشته‌اند. در Dungeon Defenders شاهد ترکیب اکشن نقش‌افرینی با دفاع از قلعه‌‌ای هستیم که از موتور آنریل استفاده می‌کند و قابلیت بازی چهارنفره را نیز داراست. علاوه بر این موارد باید توجه داشت که این بازی رایگان نیز هست. اگر به این دسته بازیی‌ها با شمایل بازی وارکرفت علاقه دارید، مطمئنا از این بازی لذت‌ خواهید برد.

 

 

منبع Gamespot
بدون دیدگاه
  1. […] در گیم‌نیوز بخوانید: 15 بازی اندرویدی که باید حتما بازی … […]

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.