Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نُت‌نوشت: بررسی ساندترک بازی Life Is Strange: Before The Storm

0

اگر اهل موسیقی ایندی‌ راک و سبک‌هایی نزدیک و یا مرتبط به آن مانند فولک‌ راک و آلترنیتیو راک بوده باشید احتمال این وجود دارد که طی سال‌های اخیر به بند Daughter برخورده باشید. این گروه سه‌نفره‌ی انگلیسی اولین آلبوم خود را به نام If You Leave در سال 2013 منتشر کردند و به دنبال آن در سال 2014 Not to Disappear را روانه‌ی بازار کردند.

موسیقی Daughter زیبا، دوست‌داشتنی، ساده، اتمسفریک و تاثیر گذار است. آن‌ها به جز سبک‌های ذکر شده به پست راک و گاها امبینت ترکیبی با سبک‌های ذکر شده نیز ناخنک می‌زنند. ترکیب صدا‌های خلق شده توسط این گروه اما در حین دلنشین بودن، خالی از نوآوری (با سطح انتظارات بالا) است. اگر در صحبت از کار‌های Daughter بخواهیم به اصیل بودن اصوات بهای لازم را بدهیم شاید با این که آثارشان از این بابت لطمه می‌خورند، لایق چنین حالت از بررسی نباشند. اساسا زمانی که صحبت از گروه‌های ایندی و آلترنیتیو راک می‌شود می‌توان این انتظار را داشت که با یک موسیقی تکراری (هرچند دلنشین) رو به رو باشیم که برای ارضاء احساسات شنونده، عمدتا به کمک وکالیست گروه تلاش می‌کنند. باید به این نکته اشاره کرد که عملکرد وکالیست گروه در تمامی آثارشان قابل قبول بوده است و با فضای ساخته شده توسط گیتاریست گروه، Igor Haefeli، و استفاده‌ی مکرر و قابل پیش‌بینی او از ریورب و دیلی هم‌خوانی دارد. همچنین کم‌لطفی خواهد بود اگر بخواهیم بگوییم که صدای او فریبنده و دلنشین نیست.

هنگام گوش دادن به ساندترک Daughter برای بازی life is Strange شاید این موضوع را حس کنید که ممکن است به عنوان یک موسیقی متن کمی شلوغ‌تر از آن چیزی است که باید باشد. بعضا اینتروی قطعه‌ها شباهت بیشتری با آنچه که از یک موسیقی متن انتظار داریم دارند. این آلبوم گرچه به طور حتم تجربه‌ی شنیداری مناسبی در میان آثار مشابه در موسیقی عامه‌پسند خواهد بود، اما قدمی رو به جلو نسبت به آثار گذشته‌ی این گروه محسوب نمی‌شود و اگر از طرفداران کارهای اینچنینی هستید پیشنهاد می‌شود نگاهی به آلبوم If You Leave نیز بیاندازید که به طور حتم یک سر و گردن از این آلبوم بالاتر قرار می‌گیرد.

اینکه برای تولید ساندترک رفته‌رفته بیشتر از گروه‌های موسیقی استفاده می‌شود نکته‌ی جالبی است و باعث می‌شود تنوع بیشتری از اثار در این زمینه به چشم بخورد. به‌کارگیری یک بند ایندی راک برای ساخت موسیقی متن یک بازی ویدئویی که محوریت و شخصیت اصلی‌اش یک نوجوان است به نظر مناسب می‌رسد و به طور حتم باید برای اظهار نظر صحیح‌تر، آن را در کنار بازی مربوطه تجربه کرد؛ اما اگر بخواهیم نظری کلی در رابطه با آن بدهیم، همانطور که گفته شد با وجود قابل بودن، در مقایسه با دیگر آثار این گروه ضعیف‌تر به نظر می‌رسید.

در ادامه دو قطعه از بهترین‌های این آلبوم را برای شما قرار خواهیم داد. با این که در این مطلب به این آلبوم خرده گرفته شده است، بدانید که شنیدن این قطعات به هیچ عنوان خالی از لطف نخواهند بود:

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.