Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تحقیقات نشان می‌دهند «کپی» تاثیری بر فروش بازی‌ها ندارد

0

کمیسیون اروپا (European Commission) بر اساس گزارش‌های جدید اعلام کرده که “کپی غیرقانونی” تاثیری بر فروش بازی‌ها ندارد. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Ecorys در این رابطه، کپی و فروش غیرقانونی بازی‌ها تاثیری بر عمل‌کرد آن‌ها در بازار ندارد.

گزارش 307 صفحه‌ای بر روی کپی غیرقانونی بازی‌ها و دیگر محصولات عرصه‌ی سرگرمی از جمله فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی و کتاب انجام شده است. برای این تحقیق در بریتانیا و کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، لهستان و سوئد پژوهش به عمل آمده است. در میان این کشورها، لهستان و اسپانیا بیشترین آمار دزدی محصولات فرهنگی را دارند. طبق این گزارش، متوسط 51 درصد از افراد بالغ در اروپا اقدام به دریافت غیرقانونی محصولات فرهنگی و سرگرمی کرده‌اند. این آمار در میان جوان‌ترها 72 درصد است.

به طور خاص در مورد بازی‌ها، 18 درصد از پاسخ‌دهندگان به تحقیقات این گزارش، تایید کرده‌اند که تا کنون حداقل یک بار بازی‌ها را به صورت غیرقانونی دانلود کرده و فقط 16 درصد اعلام کرده‌اند که بازی‌ها را بر روی کنسول‌های دست‌کاری شده بازی کرده‌اند.

یکی از اهداف این تحقیق پی بردن به این موضوع بوده که آیا در حقیقت کپی غیرقانونی محصولات، باعث افت فروش آن‌ها در بازار رسمی می‌شود؟ در گزارش آمده است:

به طور کلی، نتایج این تحقیق شواهد آماری قدرتمندی در مورد جایگزینی نقض قانون کپی‌رایت را نشان نمی‌دهند. این بدان معنا نیست که کپی غیرقانونی مطلقا تاثیری در فروش محصولات فرهنگی ندارد، اما تحلیل آماری نمی‌تواند هیچ‌گونه تاثیری را به اثبات برساند.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهند که تخفیف در قیمت‌ها تمایل بازی‌کنندگان به دانلود غیرقانونی بازی‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. در 51 درصد از موارد، پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که حاضرند کل مبلغ محصولی که به طور غیرقانونی دریافت کرده‌اند را بپردازند!

مهم‌تر از همه، نتایج این تحقیق نشان می‌دهند، در صورت بالا بودن کپی غیرقانونی محصولات، احتمال فروش بیشتر در بازار قانونی نیز بالا می‌رود. یعنی در واقع تاثیری عکس آن‌چه همه از جمله بازی‌سازان تصور می‌کنند.

در نهایت باید خاطر نشان شد که این تحقیقات در کشورهای اروپایی به عمل آمده‌اند که به طور کلی نرخ پایینی از دانلود غیرقانونی بازی‌ها دارند. ممکن است نتایج این تحقیق در سایر نقاط دنیا متفاوت باشند.

 

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.