Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

منتقدین راجع به Middle-earth Shadow of War چه نظراتی داشته‌اند؟

0

سال 2014 که بازی Middle-earth: Shadow of Mordor منتشر شد، موفقیت این بازی شوکه کننده بود و حتی برخی‌ منابع به آن عنوان بازی سال را اهدا کردند. حال سه سال از انتشار آن بازی گذشته است و دنباله‌ی آن یعنی Middle-earth: Shadow of Mordor در شرف انتشار است.

این بازی همین حالا نیز بحث‌برانگیز بوده است؛ چرا که دی‌ال‌سی منتشر شده به عنوان یادبود مایکل فورگی که سال گذشته فوت کرده بود و قرار بود که درآمدهای آن به خانواده‌ی او برسد دچار ابهاماتی بوده است و به نظر می‌رسد که بخشی از درآمدهای آن به خانواده‌ی فورگی نرسیده است. بعدها ناشر این بازی یعنی شرکت برادران وارنر بابت این مسئله عذرخواهی کرده بود و این دی‌ال‌سی را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار داده بود.

به دور از این جریانات به نظر می‌رسد که رابطه‌ی منتقدین با این بازی مطلوب بوده است. در نقد سایت گیم‌اسپات از این بازی به آن امتیاز 7 از 10 داده شد. در آن مطلب گفته شده بود: «این بازی تلاش می‌کند بزرگ‌تر از عنوان پیشین خود باشد اما در نهایت باعث می‌شود که شما کم‌تر از چیزی که به شما ارائه می‌کند طلب کنید. اگرچه در نهایت این بازی تجربه‌ای سرگرم‌کننده با لحظاتی ناب است که روایت جالبی از داستان‌های گفته‌نشده‌ی سرزمین میانه برایتان به ارمغان خواهد آورد.»

برای تماشای تریلر کمپین این بازی به اینجا مراجعه کنید.

این بازی برای پلتفرم موبایل نیز منتشر شده است. می‌توانید خبر آن را از اینجا بخوانید.

برای بررسی خلاصه‌ای از نقد‌های این بازی از منابع مختلف با ما همراه باشید:

 

Gamespot (7/10) – جاستین هیوالد

«اضافاتی مانند فروشگاه، منو و سیستم لوت آسیبی به بازی نمی‌زنند اما بدون آن‌ها بازی بهتر می بود. این بازی تلاش می‌کند بزرگ‌تر از عنوان پیشین خود باشد، توانایی‌ها، سلاح‌ها و اورک‌های بیشتری در بازی وجود دارند اما در نهایت باعث می‌شود که شما کم‌تر از چیزی که به شما ارائه می‌کند طلب کنید. اگرچه در نهایت این بازی تجربه‌ای سرگرم‌کننده با لحظاتی ناب است که روایت جالبی از داستان‌های گفته‌نشده‌ی سرزمین میانه برایتان به ارمغان خواهد آورد. فقط این که کاش می‌دانستم چطوری از بازی دست بردارم.»

 

IGN (9.0/10) – دن استیپلتون

«همانگونه که بازی Batman: Arkham City راه Arkham Asylum را ادامه داد، «سایه‌ی جنگ» نیز نسبت به «سایه‌ی موردور» عظیم‌تر و جاه‌طلبانه‌تر است. سیستم نمسیس در این بازی به صورتی گسترش داده است که تنوع آن بسیار بیشتر است و محاصره‌ی قلعه‌ها استفاده‌ی بهتری از کاراکتر‌های منحصربه‌فرد شده‌ی بازی خواهد کرد. نبرد‌هایی که با کاپیتان‌های اوروک خواهید داشت در کل بازی چالش‌برانگیز باقی خواهند ماند.»

 

Polygon (7.5/10) – فیلیپ کلار و کریس پلانت

«اگر بتوانید از پرداخت‌های درون برنامه‌ای چشم‌پوشی کنید، به نظر می‌رسد که سایه‌ی جنگ توانسته است زمان بازی بسیار بیشتری را نسبت به آنچه سایه‌ی موردور در اختیارتان قرار می‌داد به شما ارائه کند. اما مهم‌تر از همه، نارضایتی من از این بازی به این خاطر استکه هرچیز این بازی هشدار دهنده‌ است. اگر از یکی دو مورد آزاردهنده‌ی این بازی چشم‌پوشی کنید خواهید دید که در ورای آن‌ها همچنان یک بازی بسیار سرگرم‌کننده وجود دارد.»

 

Game Informer (9.5/10) – مت میلر

«سایه‌ی جنگ وعده‌ای را که بازی پیشین خود داده بود جامه‌ی عمل می‌پوشاند و داستانی تاریک و خشن را که در میان دنیای ارباب حلقه‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود را کامل می‌کند. در ابتدا نسبت به آزادی‌هایی که مونولیث در رابطه با این مجموعه‌ی فانتزی محبوب به خود داده بود بدبین بودم اما بالاخره توانستم خود را تسلیم جنون کنم و به این بازی گرفتار شدم.»

 

Eurogamer – جانی چیودنی

«Shadow of War مسئولیت خطیری را که به عهده‌ی آلبوم‌های دوم است را به خوبی انجام می‌دهد. مقادیر زیادی به بازی اضافه شده است تا این دنباله‌ را با اعتماد به نفس کامل و خارق‌العاده روانه‌ی بازار کند. با این که این بازی در بطن خود بسیار سرگرم‌کننده است، غالبا این سرگرم‌کنندگی با خودسرانگی در داستان‌سرایی آن پوشانده شده است. چیزی که می‌بایست نکته‌ی اصلی بازی بوده باشد به مکملی برای آن تبدیل شده است.»

 

GamesRadar (5.5/5) – لئون هرلی

«به صورت کلی باید گفت که این بازی تجربه‌ای جذاب و چندلایه‌‌ی غنی است. مناطف مختلف بازی بسیار زیبا و متنوع هستند و ارتشی سائرون نیز همیشه به غایت جذاب و سرگرم‌کننده است. اگر مواردی در بازی وجود دارند که به درستی در بازی نمی‌نشینند یا خسته‌کننده هستند به خاطر مقیاس بزرگ بازی است. برخی از موارد بازی هستند که حتی حس و حال بازی  Assassin’s Creed 2 را منتقل می‌کنند. هنوز این بازی را به صورت کامل بازی نکرده‌ام اما اگر تلاش کنید به راحتی خواهید توانست مدت زمان بازی سه رقمی به دست آورید. این از آن بازی‌هایی نیست که برای یک آخر هفته به آن فکر کنید، بلکه می‌بایست برنامه‌های خود را تا پایان سال برای آن کنسل کنید.»

 

منبع Gamespot
بدون دیدگاه
  1. محمد حسین می‌گوید

    سلام من میرم تو بازی بعد از یه جایی ارور میاره و نمیتونم بقیه شو بازی کنم و مجبور میشم از بازی برم بیرون

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.