همه‌ی آن‌چه در مورد The Last of Us 2 می‌دانیم!

The Last of Us 2 چیست؟ ادامه‌ای است برای بازی تحسین شده و موفق The Last of US که ابتدا برای پلی‌استیشن 3 و بعد برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد. این بازی در سبک ماجرایی، تیراندازی، وحشت‌بقا است و داستانی پر افت و خیز را دنبال می‌کند که در دنیایی پساآخرالزمانی می‌گذرد.

0

با وجود این‌که بیش‌ از هر چیز از اسم این بازی «آخرین» بودن انعکاس دارد، بازی The Last of Us آخرین بازی نبود و سونی زودتر از آن‌چه تصور می‌شد، قسمت دوم این بازی انحصاری خود را نیز معرفی کرد. حالا «آخرینِ ما 2» رسما وجود دارد.

ناتی‌داگ، استودیوی سازنده‌ی این بازی، ابتدا در رویداد «تجربه‌ی پلی‌استیشن 2016» آن را رونمایی کرد و یک تیزر کوتاه از بازی به نمایش درآورد. بدیهی بود که این استودیوی بازی‌سازی اشاره کند بازی هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و طرفداران باید مدت زمان بسیار زیادی منتظر این بازی باشند. آن‌چه در تجربه‌ی پلی‌استیشن 2016 دیدیم البته اطلاعاتی هم به ما در مورد این بازی داد. اما نمایش کامل‌تر این عنوان در هفته‌ی بازی‌های پاریس 2017 بود. سونی تریلری جدید از The Last of Us 2 به نمایش درآورد.

اصل مطلب

The Last of Us 2 چیست؟ ادامه‌ای است برای بازی تحسین شده و موفق The Last of US که ابتدا برای پلی‌استیشن 3 و بعد برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد. این بازی در سبک ماجرایی، تیراندازی، وحشت‌بقا است و داستانی پر افت و خیز را دنبال می‌کند که در دنیایی پساآخرالزمانی می‌گذرد.
چه زمانی می‌توانیم آن را بازی کنیم؟ فعلا باید برای این بازی صبر کرد، احتمالا اواخر 2018 یا اوایل 2019 این بازی منتشر شود.
روی کدام دستگاه‌ها می‌شود این بازی را بازی کرد؟ فقط پلی‌استیشن 4.

تماشا کنید

جدیدترین تریلر منتشر شده از این بازی، همان‌طور که بالاتر خواندید، مربوط می‌شود به رویداد سونی در Paris Games Week 2017. تریلری که سونی در کنفرانس خود از این بازی به نمایش درآورد، حدودا 5 دقیقه به طول می‌انجامد و بر روی کشمکش‌های بین گروهک‌های مختلف انسان‌ها در بازی تمرکز دارد. این‌طور به نظر می‌رسد که پارت 2 این بازی قرار است داستانی به مراتب تاریک‌تر داشته باشد و تریلری که در ادامه می‌بینید، بر این موضوع صحه می‌گذارد.

لازم به ذکر نیست که بازی از لحاظ گرافیکی بسیار چشم‌نواز و دل‌ربا است و پیشرفت‌های زیادی داشته است. خودتان تماشا کنید:

تاریخ عرضه

همان‌طور که اشاره شد، ناتی‌داگ در مورد این بازی گفته است که در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و ما تصور می‌کنیم که به این زودی‌ها دستمان به این بازی نخواهد رسید.

در همین خصوص...
1 از 19

در حال حاضر حتا پیش‌بینی یک بازه‌ی زمانی مورد انتظار برای عرضه‌ی این بازی هم کار دشواری است، و باید در نظر داشت که ناتی‌داگ معمولا برای اعلام تاریخ عرضه‌ی بازی‌های خود عجله نمی‌کند چون در نظر دارد که بازی به موقع تحویل داده شود و تاخیر در کار نباشد.

آن‌چه می‌دانیم

داستان

شاید شما هم بر این باور باشید که بازی The Last of Us در گیم‌پلی تکان‌های شدیدی به مخاطب وارد نمی‌کرد و آن‌چه ما را تا ماه‌ها بعد از تمام کردن بازی درگیر کرده بود، داستان بازی بود. داستانی که با ظرافت و مهارت زیادی توسط ناتی‌داگ روایت شد. طبیعتا ناتی‌داگ می‌بایست ایده‌هایی به مخاطب تشنه‌ی اتفاقات جدید می‌داد.

در حال حاضر می‌دانیم که پارت دوم این بازی،‌ پنج سال بعد از پایان بازی اول اتفاق می‌افتد و «الی» 19 ساله این بار نقش اصلی بازی را بر عهده گرفته است. «جوئل» همچنان در بازی حضور خواهد داشت اما با توجه به تریلرهای به نمایش درآمده از بازی،‌ انگار نسبت به قبل منفعل‌تر شده و حضور کم‌رنگ‌تری دارد.

به علاوه می‌دانیم که «الی» از بابت چیزی بسیار خشمگین است. آن‌چه در تیزر تریلر بازی دیدیم نشان می‌دهد که او به شدت به دنبال انتقام است و برای او بهترین انتقام، مرگ. او همچنین بالاخره هشدار می‌دهد که «یَک یَک آن‌ها را خواهم کشت» و البته مشخص نیست که «آن‌ها» چه کسانی هستند. البته می‌شود حدس زد که آن‌ها حداقل ارتباطی با گروه Fireflies که در اولین بازی دردسرساز شدند داشته باشد. آنتاگونیست‌های خاکستری بازی اول ممکن است در این بازی به دشمنان الی تبدیل شده باشند، و او حالا می‌خواهد همه‌ی آن‌ها را نابود کند تا انتقام بگیرد.

این‌‌طور که پیداست حضور نه چندان فعال جوئل در بازی را می‌توان به این تعبیر کرد که او در واقع مرده است و حالا فقط در زهن اِلی حضور دارد. اتفاقی که می‌تواند داستان بازی را به سمتی عجیب‌تر و پیچیده‌تر سوق دهد. در تریلری که در PGW به نمایش درآمد، دیدیم که بازی می‌تواند چه قدر تاریک‌تر و خشن‌تر از حد انتظار باشد و کشمکش‌های زیادی بین شخصیت‌های بازی وجود خواهد داشت. در نمایش‌های بازی البته چیز زیادی در مورد شخصیت‌های جدید به میان نیامده و در مورد روابط آن‌ها با هم هنوز ایده‌ی خاصی نداریم.

طبیعی است که ناتی‌داگ بخواهد اِلی را که یکی از واقعی‌ترین و زنده‌ترین شخصیت‌های دنیای گیم است در بازی خود نگه دارد و اتفاقا او را به مرکز توجه تبدیل کند. «نیل دراکمن» کارگردان بازی گفته است که داستان بازی در مورد اِلی و رابطه‌اش با جوئل است و به همان‌اندازه که بازی اول نفس‌گیر و دقیق بود، این بازی هم هست، و البته مدت‌زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.

امیدها به داستانِ طولانی‌تر و پیچیده‌تر و تاریک‌ترِ این بازی بسیار است،‌از آن‌جا که یکی از نویسندگان سریال Westworld یعنی “Halley Gross” قرار است به تیم نویسندگی بازی اضافه شود و داستان با همکاری او نوشته می‌شود. حضور کسی که در تیم نویسندگی چنین سریال با شکوه و پیچیده‌ای تجربه‌ کسب کرده در جمع نویسندگان این بازی، نقطه‌ی قوت بسیار پررنگی می‌تواند باشد.

گیم‌پلی

چیز زیادی در مورد گیم‌پلی بازی گفته نشده است. نیل دراکمن در پنل PSX گفت که تبدیل شدن اِلی به شخصیت محوری در بازی ممکن است تفاوت‌هایی در گیم‌پلی بازی ایجاد کند.

اِلی نسبت به جوئل متفاوت بازی می‌کند. بعضی چیزها به نظر انقلابی می‌رسند و بعضی چیزها دوباره ساخته شده‌اند، با این وجود نمایش گیم‌پلی بازی در راه است.

برداشت کردن از این چند جمله کار سختی است و نباید در مورد گیم‌پلی بازی پیش‌داوری کرد، اما به نظر می‌رسد که طبق آن‌چه ناتی‌داگ در بازی‌های اخیر نشان داده، شخصیت زن بازی چابک، زرنگ و قدرتمند باشد، اما قطعا اِلی به اندازه‌ی جوئل کارامد نیست و بازی را تغییر می‌دهد چون به اندازه‌ی او نمی‌تواند آسیب‌ بزند. و احتمالا آسیب‌پذیرتر هم هست.

البته این اولین بار نیست که ما اِلی را به عنوان نقش اصلی بازی می‌بینیم، او در بازی The Last of Us در فصل زمستان به شخصیت قابل بازی تبدیل شده بود و توسط بازی‌کننده کنترل می‌شد. همچنین در بسته‌ی الحاقی داستانی بازی هم این اِلی بود که داستان و گیم‌پلی را پیش می‌برد.

آن‌چه انتظار داریم ببینیم

ستینگ جدید

با توجه به این‌که بازی پنج سال در زمان پیشرفت کرده است، انتظار داریم که جوئل و اِلی به جای جدیدی نقل مکان کرده باشند. حتما هم لازم نیست که به جای دور و کاملا متفاوتی از نظر اقلیمی رفته باشند. به هر حال مواجهه با یک نقشه‌ی جدید می‌تواند احساس تازگی را در بازی‌کنندگان به وجود بیاورد.

همچنین با توجه به گفته‌ی دراکمن مبنی بر طولانی بودن بازی، به نظر می‌رسد که بیش‌تر از یک منطقه یا شهر را در بازی ببینیم و اِلی و جوئل مجبور باشند در بازی سفر کنند و جابجا شوند.

دشمنان ترسناک‌تر

مبتلایان در بازی اول به اندازه‌ی کافی ترسناک و تهاجمی بودند و دوست داریم بیشتر از آن‌ها را در این بازی هم ملاقات کنیم! به هر حال در این زمینه چیزهای زیادی لازم نیست تغییر کنند ولی بازی برای نگه داشتن منطق روایی خود نیاز به دشمنان جدید و تنوع در آن‌ها خواهد بود. به هر حال طراحی جدید و دشمنان عجیب و ترسناک‌تر، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

همچنین اگر دشمنانِ انسانی بیشتری نسبت به قبل ببینیم و سیستم روابط بین انسان‌ها پیشرفت کند هم بسیار خوب خواهد بود. انتظار داریم شخصیت‌های جدیدی در بازی معرفی شوند که از لحاظ شخصیت‌پردازی، عمق روایی و کارایی داستانی موفق عمل کنند و انتظار داریم که از میان این شخصیت‌ها، تعدادی دشمنِ خبیث هم ملاقات کنیم. دشمنانی که اِلی را به دردسرهای اساسی بیاندازند.

بازگشت مولتی‌پلیر

بخش چندنفره‌ی بازی در The Last of Us آن‌قدر خوب بود که ما انتظار داریم این بخش در بازی دوم هم حفظ شود. با این‌که اگر بخش داستانی بازی به همان خوبی که فکر می‌کنیم باشد ممکن است دیگر عدم وجود بخش چند نفره به بازی لطمه‌ای نزند و حتا احساس هم نشود، وجود داشتن این بخش می‌تواند به بازی کمک زیادی بکند. از آن‌جا که بازی‌کنندگان می‌توانند با رفتن به بخش آنلاین و رقابت با دیگران، وسط داستان نفس‌گیر بازی کمی هم استراحت کنند!

به نظر می‌رسد که The Last of Us 2 پتانسیل تبدیل شدن به یک اتفاق بزرگ در برانگیختن احساسات مخاطب را دارد و به بازی ماندگاری تبدیل خواهد شد، همان‌گونه که بازی قبلی این مجموعه توانست بشود.

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.