Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۱ نکته‌ای که باید پیش از بازی کردن Call of Duty: WWII بدانید

1

هر کدام از عناوین جدید مجموعه‌ی ندای وظیفه شباهت‌ها و تفاوت‌های خود را با عناوین قبلی دارد اما تمامی آن‌ها شیوه‌ی جدیدی برای ارائه‌ی حالت داستانی و یا اضافات متعددی برای بازی چندنفره دارند. در بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری در فرمول همیشگی این مجموعه داده شده‌ است که ممکن است بازیکنان را غافل‌گیر کنند و فرقی ندارد که بازیکنان با این مجموعه از پیش آشنا باشند و یا اولین باری باشد که به سراغ آن می‌روند.

مسئله اینجاست که این تغییرات از همان ابتدا برای بازیکنان آشکار نیست.فرقی ندارد که بخواهید حالت داستانی را بازی کنید، حالت جدید War Mode را امتحان کنید و یا برای برا و انجام دادن اهداف موجود در بخش زامبی‌ها تلاش کنید، در این مطلب مطالبی را خواهید خواند که دلتان می‌خواست قبل از انجام آن‌ها بدانید.

اگر در نصب این بازی روی پی‌سی با مشکلی مواجه شده‌اید و یا می‌‌خواهید سیستم مورد نیاز برای اجرای آن را بررسی کنید اینجا کلیک کنید.

برای مقایسه‌ی کیفیت اجرای این بازی روی پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس اینجا کلیک کنید.

 

با بسته‌های مداوا آشنا شوید

در «جنگ جهانی دوم» روش‌های جدیدی برای سالم ماندن در میدان نبرد تدارک دیده شده‌اند. زمانی که بخش داستانی بازی را انجام می‌دهید، نوار جان خود را در گوشه‌ی پایین سمت چپ می‌بینید که هنگام آسیب دیدن شما کاهش پیدا می‌کند اما بر خلاف بازی‌های پیشین ندای وظیفه، تنها با پناه گرفتن و آسیب ندیدن به مدت چند ثانیه نخواهید توانست این نوار را پر کنید؛ بلکه می‌بایست از بسته‌های مداوا برای این منظور استفاده کنید.

مانند بازی‌های تیراندازی قدیمی، این بسته‌ها در میدان نبرد پراکنده شده‌اند و روی آن‌ها علامت مثبت به چشم می‌خورد. البته باید توجه داشته باشید که تعداد آن‌ها آنچنان هم زیاد نیست. در بازی جنگ جهانی دوم از شما خواسته می‌شود که برای استفاده از این بسته‌ها استراتژی اشته باشید چرا که نمی‌توانید در هر زمان بیش از چهار عدد از آن‌ها را به همراه داشته باشید. هر زمان که بخواهید می‌توانید از این بسته‌ها استفاده کنید اما باید مراقب باشید چون ممکن است پیدا کردن آن‌ها سخت باشید و اگر بی‌توجه به موقعیت از آن‌ها استفاده کنید ممکن است در مواقع لازم دست خالی بمانید.

تریلر بخش داستانی این بازی را از اینجا تماشا کنید.

 

گروه شما بسیار کارآمد است

تقریبا هیچ‌گاه به تنهایی وارد نبرد نخواهید شد. در این بازی تمرکز اصلی روی نقش اصلی آن، دنیلز، و سربازان همراه اوست. می‌توانید برای شلیک به سوی دشمنان روی افراد همراه خود حساب باز کنید اما مهم‌ترین ویژگی استراتژیک آن‌ها این است که مزایایی برای شما خواهند داشت. برای مثال می‌توانید از یکی از آن‌ها یک بسته‌ی مداوای اصافه بگیرید، از دیگری بخواهید که جایگاه دشمن را مشخص کند، تقاضای مهمات اضافه کنید و مواردی از این قبیل.

زمانی که قابلیت یکی از همراهان شما آماده می‌شود از آن استفاده کنید. این موضوع می‌‌تواند باعث برتری پیدا کردن شما در مبارزات بشود و بسیاری از بخش داستانی بازی بر همین اصل اتکا می‌کند و این به این معنی است که مواردی مانند مهمات و یا نارنجک‌های اضافه آن‌طور که انتظار می‌رود قابل یافتن روی زمین نیستند.

 

سربازان درخواست کمک می‌کنند

مانند اکثر بازی‌های ندای وظیفه، مومنتوهایی برای جمع‌آوری وجود دارند که اگر بخواهید بازی را به صورت صددرصدی کامل کنید می‌بایست آن‌ها را جمع آوردی کنید. اما علاوه بر این‌ها، مومنتو‌های غیرضروری هم وجود دارند که شامل کارهایی مانند بردن سربازان زخمی به پناه‌گاه، قبول کردن تسلیم شدن سربازان آلمانی و نجات سربازان درگیر با دشمن هستند. با انجام این اعمال می‌توانید اچیومنت و تروفی دریافت کنید و همچنین باعث شوید که قابلیت‌های هم‌رزمانتان سریع‌تر حاضر شود.

هنگامی که در حال بازی کردن بخش داستانی هستید، حواستان به سربازانی که در خواست کمک دارند باشد و به دنبال آن‌ها باشید تا «اعمال قهرمانانه» را انجام دهید و تکمیل کنید. برخی از این کارها همانند نجات سربازان زخمی و یا سربازان در حال مبارزه با دشمن دارای زمان هستند و باید سعی کنید در زمان مناسب آن‌ها را انجام دهید.

 

هر اسلحه‌ای را می‌توانید در هر یگان استفاده کنید

بخش چندنفره‌ی بازی تغییرات بسیار قابل‌توجهی را نسبت به دیگر عناوین ندای وظیفه دارد و ممکن است سیستم جدید تجهیزات شخصیت‌ها در ابتدا اندکی گیج‌گنده باشد. می‌توانید تا 5 جا را برای قرار دادن تجهیزات مختف آزاد کنید و گه کر کدام از آن ها توسط یگانی که سربازتان متعلق به آن است (مانند پیاده‌نظام و یا نیروی هوایی) تعیین می‌شود و مشخص می‌کند که هنگام اجرای یک نقشه از کدام یک از مزیت‌ها می‌توانید استفاده کنید. یگان‌های مختلف کمابیش همان کلاس شخصیت شما هستند که در حیطه‌های مختلفی مانند تفنگ‌های دوربین‌دار، شاتگان‌ها و غیره.

هر یگان یک سلاح را به صورت تخصصی استفاده می‌کند و برای آن یک مزیت نیز دارد. برای مثال می‌تواند از صداخفه‌کن و یا بایونت استفاده کند. اما شما محدود به انتخاب سلاحی که مربوط به یگان شماست نیستید و می‌توانید آزادانه از هرچه که بیشتر با سبک بازی شما هم‌خوانی دارد و باعث می‌شود که کارآمدتر بازی کنید بهره بگیرید.

 

می‌توانید  بسته به نوع باز کردنتان، به شیوه‌ی متفاوتی سطح خود را افزایش دهید

سیستم جدید یگان‌های مختلف تنها به سلاح‌ها و مزیت‌های آن‌ها ختم نمی‌شود. با بازی کردن می‌توانید درجه‌ی خود را در یگانی که متعلق به آن هستید نیز افزایش دهید. هرچقدر زمان بیشتری را در یک یگان مشخص بازی کنید، مزیت‌های بیشتری را در آن آزاد خواهید کرد؛ این مسئله در مورد اسلحه‌ها نیز صدق می‌کند.

اوایل بازی اندکی زمان اختصاص دهید تا متوجه شوید که چگونه بازیکنی هستید و می‌خواهید تمرکزات روی چه‌ چیزی باشد و سپس بر اساس آن‌ها یگان و سلاح مورد نظر خود را انتخاب کنید. همینطور که بازی می‌کنید به سرعت قادر خواهید بود که یگان‌های مختلف را آزاد کنید اما زمانی که متوجه‌ شوید که کدام یک از آن‌ها بیشتر مناسب شماست باید همان را ادامه دهید. همیشه می‌توانید راه‌های بازی کردن متفاوتی را امتحان کنید اما مزیت‌هایی همانند پر کردن سریع‌تر خشاب و یا دویدن سریع تاثیرات قابل‌توجهی را روی نحوه‌ی بازی و استراتژی شما دارند و بهتر است که این مزیت‌ها را هرچه زودتر آزاد کنید.

 

در حالت «جنگ»، دفاع همه‌‌چیز است

حالت «جنگ»، حالتی هدف-محور است که به تازگی در بازی «جنگ جهانی دوم» معرفی شده است و در آن تیم‌ها علیه یک‌دیگر به مبارزه می‌پردازند و یک تیم به اهداف و مکان‌های مختلف حمله می‌کند و تیم دیگر وظیفه‌ی دفاع را بر عهده داردو این حالت پر از موقعیت‌هایی است که تیم مدافع باید در آن‌ها مستقر شود و جلوی دزدیده‌ شدن، تخریب و یا استفاده شدن آن‌ها توسط تیم مهاجم را بگیرد. در این حالت از حالت زامبی نیز تاثیر گرفته شده است و به شما اجازه داده می‌شود که ساختمان‌های دفاعی بسازید تا جلوی مهاجمین را بگیرید.

به عنوان تیم مدافع، شما مجبورید که با ساخت موانع و ساختمان‌های دفاعی جلوی دشمن را بگیرید. در بیشتر نقشه‌های این حالت، مدافعین تنها کمی جلو‌تر از مهاجمان هستند و تمامی ابزار دفاعی شما همانند ماشین‌گان کالیبر 50 و موانع سد راه شما در ابتدای کار غیرفعال هستند. اولین‌ کاری که در این حالت به عنوان تیم مدافع باید انجام دهید این است که تیم خود را پراکنده کنید و مواضع دفاعی خود را هرچه سریع‌تر بسازید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید به سرعت توسط تیم مقابل مغلوب خواهید شد.

 

در حالت «جنگ» همیشه نارنجک‌های دودزا به همراه داشته باشید

در بازی‌های «ندای وظیفه» همیشه مهمات غیرکشنده به منظور مخفی نگه داشتن جایگاه شما از دشمن وجود داشته‌اند اما نارنجک دودزا هیچ‌وقت اهمیتی مانند آن‌چه که در حالت «جنگ» دارد نداشته است. در شرایطی که بازی‌کنان مرتبا دور اهداف را شلوغ می‌کنند و می‌توان به امثال ماشین‌گان‌ها همه را یک جا از پای درآورد، مختل کردن بینایی و دید دشمن می‌تواند مشخص کننده‌ی برنده و بازنده‌ی یک نبرد باشد.

اطمینان حاصل کنید که حداقل یکی از تجهیزاتی که همراه خود دارید، نارنجک دودزا باشد و اگر با دوستانتان وارد این حالت از بازی می‌شوید، خوب است که به آن‌ها نیز همین پیشنهاد را بکنید. همراه نداشتن نارنجک دودزا اشتباه مبتدیانه‌ای است که با مرتکب شدن آن در جاهایی مانند عملیات Breakout توسط تفنگ‌های دوربین‌دار قتل‌عام شوید و یا در عملیات نپتون در دام بیافتید.

 

در حالت زامبی تنها اهداف اهمیت دارند

در حالت زامبی بازی‌های ندای وظیفه، شما به ظاهر می‌بایست که برای بیشترین زمان ممکن در برابر امواج زامبی‌هایی که هربار قوی‌تر می‌شوند دوام بیاورید. اما در واقع باید یک مجموعه از هدف‌هایی را تکمیل‌ کنید که به درستی توضیح داده نمی‌شوند و به این شکل قسمت‌های بیشتری از نقشه را آزاد کنید و دست آخر پیروز شوید. در حالت زامبی بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» اهداف بیش از همیشه از اهمیت برخوردار هستند، تا حدی که در بازی به شما دفتری برای دنبال کردن آن‌ها داده می‌شود.

بر خلاف حالات زامبی پیشین، این دفتر‌ به شما کمک می‌کنند که ایده‌ای –هرچند ناقص و مبهم- راجع به این که کجا باید بروید و چه‌کار باید بکنید خواهند داد. بیرون آوردن این دفتر باعث می‌شود که جایگاه اهداف شما برجسته شود و هم‌چنین اشیائی که با آن‌ها سر و کار دارید واضح شوند. بازیکنان بی‌تجربه تنها به کشتن زامبی‌ها می‌پردازند اما اگر می‌خواهید که در این حالت موفق شوید، باید به اهداف اهمیت داده و آن‌ها را انجام دهید؛ ترجیحا قبل از این که آن‌قدر زامبی کشته باشید که با هیولاهای شکست‌ناپذیر مواجه باشید.

 

می‌توانید سلاح‌‌های حالت زامبی را شخصی‌سازی کنید

برخلاف نسخه‌های قبلی حالت زامبی، در «جنگ‌جهانی دوم» از برخی از سیستم‌های پیشرفتی بخش‌ چندنفره در بخش همکاری نیز استفاده شده است. همین‌طور که تجربه‌ی بیشتری با سلاح‌های مختلف یافت‌شده در «زامبی‌های نازی» کسب می‌کنید،  اضافات مختلفی را نیز برای این سلاح‌ها آزاد خواهید کرد. همانند بخش چندنفره‌ی بازی، می‌توانید تفنگ‌هایتان را با آن‌ها شخصی‌سازی کنید.

برای این کار به بخش Soldier در منوی بازی بروید و بقیه‌ی کار دقیقا مانند تغییر دادن سلاح در بخش چندنفره است.

 

می‌توانید در حالت زامبی کلاس خود را انتخاب کنید و تغییر دهید

علاوه‌ بر انتخاب شخصیتتان در ابتدای «زامبی‌های نازی»، می‌توانید کلاس تخصصی شخصیتتان را نیز انتخاب کنید که به شما توانایی‌های خاص آن کلاس را هم خواهد داد. انتخاب‌های شما شامل Offense، Control، Medic و Support می‌شوند که هرکدام به شما یک توانایی قدرتمند اضافه خواهند کرد که با گذر زمان مجددا قابل استفاده خواهند بود.

وجود کلاس‌های مختلف سطح جدیدی از همکاری را به این بخش اضافه می‌کند؛ به این معنی که تیمی شامل چهار درمانگر (Medic) مناسب نیست و این که شما و دیگران چه کلاس‌هایی را انتخاب کنید می‌تواند باعث شود که مدت زمان بسیار بیشتری را دوام بیاورید.

 

می‌توانید Joltها را به اشتراک بگذارید

Jolt، ارز موجود در حالت زامبی بازی «ندای وظیفه: جنگ‌ جهانی دوم» است که به وسیله‌ی کشتن هیولاها به دست می‌آید و می‌توانید آن را برای آزاد کردن سلاح جدید، باز کردن در‌ها و فعال کردن برخی اهداف استفاده کنید. مهم‌تر از همه این است که می‌توانید از جالت‌ برای تقویت خود و سلاحتان استفاده کنید تا بتوانید همگام با زامبی‌ها که قوی‌تر و قوی‌تر می‌شوند شما نیز تقویت شوید. مشکل اینجاست که ممکن است به راحتی تمامی جالت‌های خود را خرج کنید و در مواقع حساس خالی باشید.

در این بازی هم مانند حالت زامبی بازی Call of Duty: Infinite Warfare می‌توانید پول خود را با بقیه به اشتراک بگذارید. بازیکنانی که اهداف را به درستی نمی‌شناسند ممکن است یا تمامی پول خود را صرف کنند و یا این که به طور اتفاقی با خرج نکردن آن‌ها میزان زیادی از آن را در اختیار داشته باشند. با به اشتراک گذاشتن جالت‌ها با کسانی که به آن احتیاج دارند می‌توانید شانس بهتری در بهبود مبارزات خود داشته باشید و تا جای ممکن زنده بمانید.

 

منبع Gamespot
1 نظر
  1. ابوالفضل می‌گوید

    سلام چطوری تو کامپیتر مرحله دوم که از قایق پیاده میشی باید بری انطرف سنگرا تو جنگل چطوری باید رد شد؟
    از دود زا چطور باید استفاده کرد؟
    یا باید زد هوایی زد چطور؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.