Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چرا Piano Tiles 2 بهترین بازی موبایل است؟

0

شاید اولین مواجهه‌ی شما [مخاطب بازی] با Piano Tiles 2، هنگامی باشد که دوست یا همکارتان در اوقات فراغت خود، به نواختن پیانو مشغول شده و شما صدای یک آهنگ آشنا را شنیده‌اید. حتما در اولین برخورد به این نتیجه رسیده‌اید که با یک بازی جذاب و خوب طرفید و بعد مطمئن شده‌اید که دلتان می‌خواهد آن را امتحان کنید. اگر واقعا این‌طور است شما را به خواندن ادامه‌ی این متن دعوت می‌کنم.

به نظر می‌رسد که در میان بازی‌های متعدد موبایل در یکی دو سال اخیر، و با وجود تنوع بی حد و حصر آثار، همچنان Piano Tiles 2 یکی از بهترین بازی‌ها است. اما چرا؟ چند دلیل مهم و خاص برای این‌که بازی را در صدر عناوین برتر موبایل بدانیم وجود دارد. اما پیش از پرداختن به چند موردی که این بازی را واقعا خاص کرده‌اند، باید به نکته‌ای توجه کنیم که پیش از هر چیز بازی را به اثری قابل توجه و درخور مبدل کرده. این بازی، پیش از این‌که حتا توسط کاربر امتحان شود، خود را به او می‌قبولاند. این‌که چطور Piano Tiles 2 به شما معرفی می‌شود مهم نیست، مهم این است که شما در هر حال ارتباط تنگاتنگ بازی با ساز پیانو را درک می‌کنید. حتا اگر در مترو ایستاده‌اید و می‌بینید یک نفر در حال بازی است و صدای آن را هم نمی‌شنوید، و شما هم هیچ ایده‌ای راجع به این بازی ندارید، باز هم متوجه می‌شوید که چه اتفاقی در جریان است و صدای چه سازی در گوش بازی‌کننده ساری. این‌که بازی توانسته در ترکیب‌بندی و دیزاین به طول کامل هویت پیانو را شبیه‌سازی کند، رمز موفقیت آن است. چون یک واقعیت این است که در دنیا دو دسته آدم وجود دارند: (1) آن‌هایی که نوازنده‌ی پیانو هستند و (2) آن‌هایی آرزوی نوازنده‌ی پیانو بودن دارند.

این بازی در واقع موفق شده فاصله‌ی بین این دو دسته را کم کند و با شبیه‌سازیِ سرگرم‌کننده، ساده و قابل پذیرش، بدون این‌که ذره‌ای از ابهت، پیشرفتگی و قداست پیانو کاسته شود آن را در موبایل شما جای دهد. بازی در واقع تجربه‌ی ساده شده‌ای از نواختن صدها قطعه‌ی شناخته شده‌ی پیانو را در اختیار همه می‌گذارد و باید برای این سخاوتش از آن تشکر کرد. Piano Tiles 2 نه تنها برای دسته‌ی دوم آدم‌ها یک موهبت بزرگ است که قطعا برای هر نوازنده‌ی پیانویی یک گنجینه‌ی استثنایی و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود و بسیار کاربردی است. عامل مهمی که این بازی را از سطح 1 ستاره به 2 ستاره می‌رساند. اما برای تبدیل شدن آن به یک بازی 5 ستاره، دلایل دیگری هستند که در ادامه با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم:

1) بازی موزیکال است!

موسیقی به طور کلی در تمام لحظات این بازی جاری است. اگر اندک علاقه‌ای به موسیقی، پیانو و قطعات شاهکاری که برای این ساز کم‌نظیر نوشته یا تنظیم شده‌اند داشته باشید، Piano Tiles 2 بازی شما است. شاید پرطرفدارترین نوای موسیقی صدای پیانو است و این بازی از همه‌ی پتانسیل آن استفاده کرده است. اگر شما موسیقی را به طور جدی دنبال می‌کنید هم، این بازی و تمرین قطعات آن، می‌تواند راه سرگرم‌کننده، بی‌دردسر و لذت‌بخشی برای عادت دادن گوشتان به موسیقی باشد. برای این‌که بعدا بتوانید با شناسایی قطعه‌ای کم‌تر شناخته شده در یک جمع موسیقی‌شناس خودی نشان بدهید، بهترین راه انجام این بازی است.

 2) بازی پیانو را جدی می‌گیرد

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مشابه وجود دارند که سازها را جدی نمی‌گیرند و بیش‌تر به همان جنبه‌ی سرگرمی و بازی بودن خود تکیه می‌کنند. Piano Tiles 2 اما ابدا از پیانو و پیانیست‌ها و صدها قطعه‌ای که در خود جای داده غافل نمی‌شود و همه چیز را جدی می‌گیرد. در این بازی شما فقط با تعدادی آهنگ پیانو مواجه نمی‌شوید، بلکه شناسنامه‌ی قطعات را هم مرور می‌کنید. بازی لیستی از قطعات محبوب و معروف پیانو را در اختیار شما می‌گذارد و شما را با سازنده‌ی آن قطعه آشنا می‌کند. به علاوه، با ورود به دنیای بی‌کران پیانیست‌ها، بازی شما را به دنبال آهنگ‌ساز مورد علاقه‌تان می‌کشاند. باز هم اگر موسیقی را به طور جدی دنبال می‌کنید، حتما از دیدن چالشی در بازی که شما را به آنلاک کردن شش قطعه‌ی معروف «باخ» وا می‌دارد خوشحال می‌شوید. به همین ترتیب بازی برای عده‌ای از بازی‌کنندگان، بیرون و بعد از بسته شدن اپلیکیشن هم ادامه پیدا می‌کند. می‌روید در مورد باخ یا شوپن می‌خوانید و آهنگ‌های آن‌ها را گوش می‌دهید.

3) بازی شما را در رقابت نگه می‌دارد

اولین رقابتی که بازی ایجاد می‌کند، میراث نسخه‌ی قبلی است. شما باید رکورد بزنید. رکورد چه کسی را؟ در حالت کلاسیک که در نسخه‌ی قبلی و شکل اولیه‌ی بازی معرفی شد،‌ رکورد خودتان را جابجا می‌کردید. هر بار بازی‌کننده با خودش در رقابت بود و تلاش می‌کرد بیش‌تر از دفعه‌ی قبلی در بازی بماند و موسیقی را ادامه دهد. در این بازی، با اضافه شدن سیر منطقی به جریان پیانونوازی و اضافه شدن «امتیاز تجربه» (XP) و «سطح» (Level) شما با بازی هم در رقابتید. در عین حال، بازی شما را رها نمی‌کند و با قراردادن چالش‌های مختلف پیش روی شما، سعی می‌کند شما را در این رقابت نگه دارد. اگر بتوانید در این قطعه بیش از 300 نت را لمس کنید، 2 الماس جایزه می‌گیرید. اگر بتوانید 60 تاج جمع کنید 12 الماس جایزه می‌گیرید و از این دست چالش‌ها که مدام به شما [بازی‌کننده] یادآوری می‌کنند که در رقابتید و برای این‌که چیزی عایدتان شود باید از دفعه‌ی قبل بهتر عمل کنید.

چالش‌های مخصوص بازی هم در بازی همین نقش را دارند. به خصوص این‌که در هر کدام از آن‌ها اشاره‌ای به بهترین رکورد دنیا هم شده است و شما این‌گونه با دیگران هم در رقابت قرار می‌گیرید.

4) تقریبا بی‌نهایت است

بعید می‌دانم کسی موفق شده باشد همه‌ی قطعات این بازی را انجام داده باشد. لیست کامل و طولانی آهنگ‌ها، چالش‌های متفاوتی که با ترکیب قطعات ایجاد می‌کند و اضافه شدن موسیقی جدید با هر بار آپدیت بازی را عملا بی‌پایان و لیست آهنگ‌های موجود را بی‌نهایت کرده است. فراموش نکنید که هر آهنگ را می‌توانید بارها و بارها تکرار کنید.

5) بازی به شما اجازه می‌دهد استاد شوید

شاید مهم‌ترین دلیل برتری این بازی این است که می‌توانید [و باید] در آن مهارت کسب کنید. بازی از ریتم آرام و ساده شروع می‌شود و به سمت سریع و سخت [خشن!] گام بر می‌دارد و شما باید در آن استاد شوید تا بتوانید ادامه بدهید. البته بعد از چند مرحله [سطح (Level)] تقریبا همه‌چیز سر جای خود قرار می‌گیرید و تنها اگر بخواهید تاج بگیرید باید استادانه عمل کنید. عمل‌کرد ذهن شما، تطابقی که چشم با عضله‌ی ماهیچه‌های دست و انگشتان ایجاد می‌کند همان مهارتی است که البته همه نمی‌توانند آن را کسب کنند و یا حداقل در زمان بیشتری به آن می‌رسند. برای این‌که در بازی استاد شوید باید تمرین و تکرار را سرلوحه‌ی کارتان قرار بدهید و یادتان نرود که بازی تمام آن‌چه نیاز است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.