Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش بازی Shadow of the Colossus: کشتن کلوسوس اول

3

فرقی ندارد که هنوز بازی Shadow of Colossus را امتحان نکرده باشید یا این که قبلا آن را انجام داده باشید و به پیچ و خم آن آشنا باشید؛ به هر جهت آخرین بازسازی این بازی کلاسیک نکات جالب بسیاری دارد. تصمیم گرفته‌ایم تا مطالبی را در رابطه با آموزش کشتن کلوسوس‌ها در بازی Shadow of the Colossus منتشر کنیم و در این مطلب به اولین کلوسوس بازی خواهیم پرداخت. برای آموزش‌های بعدی در رابطه با نحوه‌ی شکست دادن دیگر کلوسوس‌ها با گیم‌نیوز همراه باشید.

برای تماشای تریلر بازی Shadow of Colossus روی این لینک کلیک کنید. 15 دقیقه از گیم‌پلی بازی Shadow of Colossus را از اینجا ببینید.

شروع شما در این بازی با وارد شدن به تالار بزرگی است که چشمه در زیر آن قرار دارد و با عبور از سالن بزرگ به عبادتگاه (Shrine of Worship) خواهید رسید. از این‌جا باید جست‌و‌جو برای کلوسوس‌ها را آغاز کنید. زمانی که که یکی از کلوسوس‌ها را پیدا کنید به همین‌‌ جا بازخواهید گشت و باید جست‌و‌جوی بعدی خود را آغاز کنید. هدف در بازی Shadow of Colossus این است که هر 16 کلوسوس موجود را پیدا کرده و آن‌ها را شکست دهید.

اولین کلوسوس را  -از آنجایی که نقش آموزشی دارد- می‌توان به راحتی پیدا کرد و شکست داد. شمشیر خود را بالا بگیرید و خواهید دید که باریکه‌ای از نور به سمت جنوب اشاره می‌کند.

مکان قرارگیری اولین کلوسوس: The Wanderer

 

سوار بر مرکب خود بشوید و تا زمانی که به یک دیوار بزرگ نرسیده‌اید به سمت جنوب حرکت کنید. این‌جا باید یاد بگیرید که چگونه از دیوار بالا بروید. بپرید و از زیر موانع سر راهتان عبور کنید. زمانی که به بالای دیوار برسید با اولین کلوسوس بازی مواجه خواهید شد.

زمانی که به هرکدام از کلوسوس‌ها نزدیک می‌شوید شمشیر خود را بالا بگیرید. این کار باعث می‌شود که اولین نقطه ضعف آن‌ها مشخص شود. در مورد کلوسوس اول، نقطه‌ ضعف او قسمت پرموی پشت پای اوست. با پریدن و بالا رفتن به این قسمت برسید و زمانی که در محل مناسب قرار گرفتید شمشیر خود را بکشید و آن را شارژ کنید. خواهید دید که نشان‌گر سمت راست پایین صفحه پر می‌شود. زمانی که پر شد ضربه را بزنید تا بتوانید بالاترین میزان آسیب ممکن را وارد کنید.

این کار را تا زمانی تکرار کنید که کلوسوس روی یک زانوی خود بیافتد. در این لحظه شما باید به نقطه ضعف دوم او حمله کنید. نقطه ضعف کلوسوس دوم این است که باید از کمر او بالا بروید و روی سرش قرار بگیرید و مجددا همین کار را تکرار کنید. شمشیر خود را شارژ کرده و در سر او فرو کنید.

 

هنگامی که کلوسوس شکست داده شود، نوار وضعیت جان شا افزایش پیدا خواهد کرد و به تالار اصلی منتقل خواهید شد تا به دنبال کلوسوس بعدی بروید.

 

 

منبع vg247
3 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    امکانش هست فقط وقتی که زانو زد اول بپر و بعد R1 رو بگیر تا سوار شه تا آخر به همین شیوه برای بالا رفتن ادامه بده از قسمت پشم های بدنشون برای بالا رفتن میشه استفاده کرد فقط اون موقع R1 رو ول نکن چون میوفتی

  2. سیدمحمدرضانیری می‌گوید

    لطفا بگید وقتی به پای کلوسوس اول ضربه وارد میکنیم چطوری به کمر اون برسیم و به سر او ضربه بزنیم؟چون هیچ راهی برای رسیدن به سر و کمرش وجود نداره.لطفا بگید

  3. محمد می‌گوید

    من نمیتونم از کجا و چطور تو مرحله اول بازی از دیوار باید بالا برم لطفا پیامم رو دیدید جواب بدید ممنونم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.