Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

جزئیات جدیدی از بازی Metro Exodus منتشر شد

0

بازی Metro Exodus سومین نسخه از سری پرطرفدار مترو است و به نظر می‌رسد که این بار باید منتظر تغییرات بزرگی در ادامه این سری باشیم. اگر نسخه‌های پیشین بازی، 2033 و لست لایت، را تجربه کرده باشید، قطعا با محیط بازی اگزودوس هم آشنا خواهید بود. بیشتر گیم‌پلی هر دو عنوان در زیر زمین جریان داشت و حضور در هوای آزاد به ندرت و به صورت محدود اتفاق می‌افتاد زیرا هم مواد رادیواکتیو و هم هیولاهای جهش‌یافته خطری جدی به حساب می‌آمد.

این مورد یکی از مواردی است که در نسخه اگزودوس به کلی تغییر کرده و این بار شاهد عنوانی هستیم که شاید نتوان در مورد آن عبارت جهان آزاد کامل را به کار برد اما بیشتر اتفاقات بازی در محیط‌های باز و البته روی سطح زمین به وقوع می‌پیوندد. این جزئیات توسط مجله معتبر گیم اینفورمر ارائه شده که اخیرا کاور آن به بازی Metro Exodus اختصاص یافته بود.

استودیو Developer 4A اعلام کرده که بازی Metro Exodus عنوانی جهان آزاد نیست و با به پایان رساندن یک مرحله نمی‌توانید دوباره به محیط آن بازگردید. هر چند محیط‌های آن بسیار بزرگ بوده و رابط میان مراحل مختلف بازی هستند. دنیای بازی به قدری بزرگ است که طبق گفته سازنده در آن وسایل نقلیه نیز قابل استفاده است.

در محیط روی زمین می‌توانید گروه‌های دیگر از افراد مختلف را ملاقات کنید و برخورد آن‌ها با شما بستگی به برخوردهای قبلی‌تان با اعضای هر کدام از این قبایل دارد. به عبارتی دیگر بدرفتاری یا خوش‌رفتاری شما بدون جواب نخواهد ماند. در پایان هر مرحله به مکانی به اسم Aurora بازمی‌گردید، قطاری که در آن مراحل را از سر می‌گذرانید. خود قطار و همچنین افراد داخل آن به مرور زمان تغییراتی را تجربه خواهند کرد.

در نسخه‌های قبلی گلوله نقش پول را داشت و بنابراین باید به شدت مراقب بودید که بی هدف شلیک نکنید اما در اگزودوس این پروسه با ساخت موارد مورد نیاز توسط مهارت‌های شخصیت اصلی تسهیل شده است و حتی گلوله را هم می‌توانید با وسایل مورد نیاز بسازید.

ساخت و ساز در اگزودوس به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است. بر فرض مثال می‌توانید در صورت یافتن وسایل جانبی سلاح مختلف آن‌ها را جدا کرده و به سلاح خود بچسبانید. البته یادتان نرود که سلاح خود را حتما باید تمیز نگه دارید. بازی Metro Exodus در پاییز برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.