Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش بازی Shadow of the Colossus: کشتن کلوسوس دوازدهم

0

در دوازدهمین مطلب در خصوص آموزش بازی Shadow of the Colossus به نحوه‌ی شکست دادن کلوسوس دوازدهم خواهیم پرداخت. شیوه‌ی مبارزه با این کلوسوس مقداری با کلوسوس‌های قبلی متفوات است و شما باید برای شکست دادن او، حرکاتش را کنترل کنید.

برای بررسی مطالب پیشین در زمینه‌ی آموزش بازی Shadow of the Colossus می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

آموزش کشتن کلوسوس اول

آموزش کشتن کلوسوس دوم

آموزش کشتن کلوسوس سوم

آموزش کشتن کلوسوس چهارم

آموزش کشتن کلوسوس پنجم

آموزش کشتن کلوسوس ششم

آموزش کشتن کلوسوس هفتم

آموزش کشتن کلوسوس هشتم

آموزش کشتن کلوسوس نهم

آموزش کشتن کلوسوس دهم

آموزش کشتن کلوسوس یازدهم

 

مکان قرارگیری کلوسوس دوازدهم: Thunder Lake

 

از Shrine of Worship خارج شده و به سما شمال شرقی حرکت کنید و به سمت پل سرسبزی بروید که در ابتدا و انتهای آن دو ستون قرار دارند و آبشاری بسیار بزرگ در در زیر آن است.

زمانی که از روی پل عبور کردید، به سمت پل بعدی بروید و از آن هم عبور کنید. با عبور کردن از این پل به یک جنگل سرسبز خواهید رسید.

بلافاصله راه سمت راست خود را در پیش بگیرید (پیدا کردن آن اندکی دشوار است) و به این ترتیب از کنار لبه‌ی صخره‌ها حرکت کنید. باید بتوانید در دوردست‌ها یک آبشار ببینید. این همان‌ جایی است که باید به سمت آن بروید. زمانی که به آبشار رسیدید و نتوانستید جلوتر بروید، در معبد عبادت کنید تا بازی ذخیره شود.
ستونی که در لبه‌ی آبشار قرار دارد را دور بزنید و راه را ادامه دهید. هنگامی که راه به آخر می‌رسد به درون آب بپرید و به سمت جزیره ی کوچک حرکت کنید. اینجا سه جزیره‌ی بالاآمده از سطح آب خواهید دید و باید از این جزیره‌ها برای شکست دادن این کلوسوس استفاده کنید.


زمانی که کلوسوس برخیزد متوجه خواهید شد که سه ردیف دندان در بالای سرش دارد و زمانی که به بالای سر او برسید باید از آن‌ها استفاده کنید. این کلوسوس دو شاخ نیز دارد و زمانی که این شاخ‌ها روشن شوند باید حواستان باشد که قرار است گلوله‌های الکتریکی به سمت شما شلیک شوند.


به درون آب بپرید و کلوسوس را دور بزنید و خود را به چمن‌های پشت کمر او آویزان کنید. سپس از سر او بالا بروید. اینجا مانند یک سطح صاف برای شما عمل خواهد کرد. زمانی که به بالای سر او برسید، باید با شمشیر خود به دندان‌ها ضربه بزنید تا کلوسوس را هدایت کنید. دندان‌های سمت چپ کلوسوس را به سمت چپ، دندان‌های وسطی به جلو و دندان‌های سمت راست به سمت راست خواهند برد. شما باید این کلوسوس را به طرف یکی از سه سطح جزیره‌مانند که پیش‌تر دیده بودید حرکت دهید. اگر کلوسوس زیاد تکان خورد، حواستان باشد که خودتان را سفت بگیرید.
زمانی که به اندازه‌ی کافی نزدیک شدید، از روی کلوسوس پایین پریده، به سمت سنگ بالا‌آمده در مرکز بروید و پشت آن پنهان شوید کلوسوس تلاش خواهد کرد که به وسیله‌ی گلوله‌های الکتریکی خود به شما حمله کند اما شما فقط باید همان‌جا بمانید. بعد از این تلاش، کلوسوس پاهایش را بالا خواهد آورد و روی سطح خواهد ایستاد.


زمانی که این کار را انجام داد شما باید روی سینه‌اش بپرید و از آن‌حا جوهایش را بگیرید و روی نقطه‌ی ضعیفش فرود بیایید. پیش از این که دوباره به آب بازگردد دوبار به این نقطه ضربه بزنید.


برای شکست دادن این کلوسوس باید سه یا چهار بار این کار را نکرار کنید. اگر از یکی از جزیره‌ها (سطح‌ها) دوبار استفاده کنید، تخریب خواهد شد. جای نگرانی ندارد و تنها باید به سراغ یکی دیگر از جزیره ها بروید. سوار شدن روی کمر این کلسوسو مقداری دشوار است و باید صبور باشید.
پس از این که کلوسوس دوازدهم را شکست دادید، تروفی Thunder of the Lake را به دست خواهید آورد و کات‌سینی به شما نمایش داده خواهد شد که داستان این که چگونه به این‌جا رسیده‌اید را برایتان شرح خواهد داد.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.