Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نظر منتقدین در مورد فیلم Tomb Raider چیست؟ – یک فیلم‌بازی متوسط

0

هالیوود سابقه‌ی خوبی در تبدیل بازی‌های نمادین و مهم به فیلم ندارد و هر بار که یک فیلم با اقتباس از یک بازی معروف و محبوب ساخته می‌شود می‌شود انتظار یک فیلم متوسط یا ضعیف را داشت. از مکس‌پین گرفته تا استریت فایتر و شاهزاده‌ی پارسی، منتقدین معمولا آب پاکی را روی دست فیلم‌سازان ریخته‌اند و این فیلم‌ها توفیق کمی هم در باکس آفیس داشته‌اند. حالا یک فیلم به این لیست نسبتا طولانی اضافه شده است و نوبت به لارا کرافت با بازی «آلیشا ویکاندر» رسیده است. نظر منتقدین در مورد فیلم Tomb Raider چیست؟ با گیم‌نیوز همراه باشید.

نقدهای فیلم جدید Tomb Raider منتشر شده‌اند و احتمالا از آن‌چه انتظار دارید بهتر هم هستند. با این‌که قطعا خبری از این فیلم در فصل جوایز و مراسم‌هایی مثل اسکار 2019 نخواهد بود، اکثر منتقدین معتقداند با یک فیلم اکشن سر پا و آبرومندانه مواجهیم و لارا کرافت از قریب به اتفاق دیگر اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های رایانه‌ای بهتر بوده است.

در حال حاضر فیلم Tomb Raider در سایت متاکریتیک میانگین نمرات 46 از 100 را دارد که اگرچه نمره‌ی خوبی نیست برای یک فیلم اقتباسی قابل قبول است. گزیده‌ی نقدهای منتشر شده برای این فیلم را در ادامه می‌خوانید:

The Associated Press

فیلم نه چندان زیرکانه از چندین فیلم بهتر از خود وام می‌گیرد، با این‌حال راه‌های زیادی بوده‌اند که داستان Tomb Raider می‌توانسته از طریق آن‌ها بهبود پیدا کند. به عنوان نمونه لارا با تمام ظرافتش، یک قهرمان زیباروی منفعل بیشتر نیست.

در نهایت اما، Tomb Raider فیلم اکشنی با لحظات سرگرم‌کننده و صحنه‌های چشم‌نواز است که برخی اوقات بدون قصد احمقانه می‌شود و با یک بازیگر فوق‌العاده به تنهایی به جلو رانده می‌شود.

IGN

در بهترین حالت، Tomb Raider یک فیلم اکشن قابل تحمل است. صحنه‌های خوب درگیری و یک مقبره‌ی جذاب برای نورد دارد اما این ماجراجویی نمادین لارا کرافت هویت خود را فراموش می‌کند و شخصیت را به رابطه‌ی او با پدر گم شده‌اش تقلیل می‌دهد و به اکشن فیزیکی بسنده می‌کند. این فیلم ممکن است بسیاری از المان‌های عالی ریبوت بازی سال 2013 را مستقیما به کار گرفته باشد، اما به طرز ناامیدکننده‌ای انتخاب می‌کند که آن‌چه لارا را به شخصیتی غنی و عمیق تبدیل کرده را نادیده بگیرد.

The Wrap

از آن‌جایی که ژانر بازی‌های تبدیل شده به فیلم مخاطبین را همیشه ناامید کرده است، Tomb Raider با وجود معمولی بودن از دیگر فیلم‌ها پیشی می‌گیرد. در هر مقیاس دیگری، داستان متناسبی است که می‌توانیم امیدوار باشیم در فیلم‌های بعدی که در ادامه‌ی آن ساخته می‌شوند رویکردی ظریف‌تر اتخاذ کند.

IndieWire

علی‌رغم قهرمان تازه نفس، Tomb Raider همچنان همه‌ی نکات منفی اقتباس‌های سینمایی از بازی‌ها را دارد. صدای کلیشه‌ای راوی مقدمه‌ی نامناسب فیلم را روایت می‌کند و فلش‌بک‌ها در تلاش برای شکل دادن به رابطه‌ی لارا و ریچارد از کنترل خارج می‌شوند.

تریلر فیلم Tomb Raider را می‌توانید این‌جا در گیم‌نیوز تماشا کنید.

 

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.