Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پلی استیشن ۵ به زودی عرضه نخواهد شد و بازی‌های پلی‌ استیشن ۴ را اجرا نخواهد کرد

0

شرکت سونی برنامه‌هایی برای یک کنسول جدید دارد، اما نباید به این زودی‌ها انتظار عرضه‌ی آن را داشته باشید. این کنسول همچنین به نظر نمی‌رسد که بازی‌های پلی‌استیشن 4 را اجرا کند. این اطلاعات از گزارشی به دست آمده است که امروز در Kotaku منتشر شده بود. در این گزارش گفته شده است که کنسول بعدی سونی، چه پلی استیشن 5 باشد یا اینکه نام دیگری برای آن انتخاب شود، ممکن است تا سال 2020 وارد بازار نشود. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

Kotaku با دو توسعه‌دهنده صحبت کرده که نامشان فاش نشده است. این دو گفته‌اند که اطلاعاتی درباره‌ی نقشه‌های سونی برای این سیستم جدید دارد و هر دوی آن‌ها تائید کرده‌اند که در بهترین حالت احتمال عرضه‌ی این کنسول تا سال 2019 وجود ندارد؛ با این حال ممکن است برنامه‌های سونی تغییر کنند. یکی از این افراد در این باره گفته است:

در یک پروژه‌ی چندساله، اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهند که باعث شوند برنامه از لحاظ زمانی جلو یا عقب بیافتد. به احتمال زیاد سونی تمامی تاریخ‌های ممکن را در نظر گرفته است. تصمیم‌ها به این بستگی دارد که چه زمانی از لحاظ سخت‌افزاری بهترین موقع برای این کار باشد.

این گزارش پس از این منتشر شده است که شایعاتی بر سر زبان‌ها افتاد که می‌گفت سونی ممکن است امسال کنسول پلی‌استیشن 5 را روانه‌ی بازار کند. احتمال به حقیقت پیوستن این مسئله پایین است، اما در حال حاضر نمی‌ـوان با اطمینان راجع‌ به چیزی نظر داد. در این شایعه‌ها گفته شده بود که سونی  کیت توسعه‌ی پلی‌استیشن 5 را به برخی از استودیو‌ها داده است. Kotaku به نقل از یک منبع گزارش کرده است که کیت‌های توسعه‌ی اولیه ممکن است به صورت یک رایانه‌ی شخصی باشند که نسخه‌های آزمایشی پردازنده و چیپ گرافیکی محصول نایی را در خود داشته باشند، به همین خاطر این احتمال وجود دارد که هیچ شباهتی به محصول نهایی نداشته باشند.

در ادامه‌ی این گزارش گفته شده است که در گذشته، سونی از استودیو‌ها درخواست کرده است که این کیت‌های توسعه‌ را در محل‌هایی قفل‌شده قرار دهند که دسترسی به آن‌ها محدود به تعداد کمی از افراد باشد. به همین خاطر اگر هم استودیویی این کیت‌‌ها را داشته باشد، همه‌ی کسانی که در استودیو فعالیت دارند ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشند.

در این گزارش همچنین اشاره شده بود که اکثر توسعه‌دهندگانی که در این باره با آن‌ها صحبت شده است، من‌جمله کسانی که در استودیو‌های داخلی سونی فعالیت دارند، هیچ‌گونه اطلاعی در رابطه با کنسول جدید پلی‌استیشن نداشته‌اند.

از نکات دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده بود این است که بازی‌های پلی‌استیشن 5 روی کنسول پلی‌استیشن 4 قابل اجرا نخواهند بود، به همین جهت به نظر می‌رسد که میزان پیشرفت قابل‌توجه باشد. در مقایسه باید توجه داشت که بازی‌هایی که روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اجرا می‌شدند، قابلیت اجرا روی پلی‌استیشن 4 را نیز داشند و بازی‌های ایکس‌باکس وان ایکس هم روی ایکس‌باکس وان معمولی قابل اجرا بودند.

اگر سونی قصد این را داشته باشد که چیزی را در رابطه با این کنسول اعلام کند و یا وعده‌ی آن را بدهد، ممکن است این اتفاق در جریان E3 2018 و در ماه جون اتفاق بیافتد.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.