Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

God of War پلی استیشن ۴ ممکن بود یکی از بهترین و مهم‌ترین شخصیت‌هایش را نداشته باشد!

0

قسمت جدید از بازی God of War شرکت سونی که یک ریبوت از مجموعه محسوب می‌شود و این هفته با اتکا به نقدها و نمرات درخشان خود عرضه‌ای موفقیت آمیز را پشت سر خواهد گذاشت، نه تنها کریتوس را به سرزمینی دور از زادگاهش می‌برد که با تغییر بنیادین دیگری همراه است و آن چیزی نیست جز اضافه شدن یک شخصیت قابل بازی دیگر یعنی «آترئوس» پسر کریتوس. God of War پلی استیشن 4 که به زعم بسیاری از منتقدین از جمله نویسنده‌ی سایت گیم‌اسپات در خلق و پرداخت این شخصیت موفق بوده است.

اما ظاهرا و بر اساس گفته‌های کارگردان این بازی، در مراحل ساخت بازی، پیشنهاد حذف «آترئوس» از God of War پلی استیشن 4 و یا حداقل کم کردن میزان حضور او به اندازه‌ی قابل توجهی مطرح شده است. کوری بارلوگ در گفتگو با گیم‌اسپات اذعان داشته که بازی بدون آترئوس نیز ممکن بود اما می‌توان گفت کاملا متفاوت از چیزی که اکنون هست می‌شد. بارلوگ در این باره گفته:

می‌توانست بسیار متفاوت باشد.

وی ادامه داد:

در مراحل ابتدایی وقتی به من گفتند که “ممکن است [دخالت دادن آترئوس] بیش از حد سخت باشد، بسیار گران تمام شود و ما همین حالا هم با چالش‌های بسیاری روبرو هستیم.” زمانی که من برگشتم و گفتم “بسیار خب، قبول، اگر با آترئوس نباشد، چگونه می‌شود؟” و در این صورت یک بازی بسیار بسیار متفاوت است؟ مقایسه‌ای که من کردم این بود که “بسیار خب، چیزی شبیه به All Is Lost با رابرت ردفورد خواهد بود، یک شخصیت که برخی اوقات با خودش حرف می‌زند، اما به طور کلی، بسیار ساکت خواهد بود و همه در بازی به زبان قدیمی نورث صحبت خواهد کرد و بدین ترتیب شما هیچ‌کدام از حرف‌های آن‌ها را نمی‌فهمید. “

با در نظر گرفتن این موضوع ظاهرا سران سونی به بارلوگ این اختیار را دادند که حتا به قیمت تحمیل هزینه‌های بیشتر به بازی ساخت آن را حضور آترئوس را ادامه دهد. بارلوگ که قبلا از تغییرات این بازی دفاع کرده بود می‌گوید:

فکر می‌کنم همین تهدید کافی بود تا آن‌ها اجازه دهند بازی با آترئوس ادامه یابد.

طراح ارشد مراحل بازی، «راب دیویس» اضافه می‌کند که حضور آترئوس به منزله‌ی فرصت‌های طراحی گیم‌پلی و روایتی بوده که به غیر از این ممکن نبود به آن‌ها دست یابند. ممکن است فکر کنید که حضور کریتوس به عنوان خفن‌ترین شخصیت دنیا در یک بازی برای خلق موقعیت‌های گیم‌پلی درخشان و داستان‌گویی کافی باشد، و این تصور شما ممکن است درست باشد اما آترئوس نیز به اضافه کردن المان جذابیت مخصوص به خودش دست یافت.

در واقع همین‌که آترئوس در برخی چیزها مثل زبان نورثی یا اسطوره شناسی متخصص است امکان فوق‌العاده‌ای است، چرا که شما می‌توانید مجموعه‌ای از طراحی‌ها را بر اساس این تخصص آترئوس انجام دهید و او را وارد بازی کنید، جایی که از کریتوس کاری ساخته نیست. و بعد بخش‌هایی از یک رابطه‌ی دو نفره‌ی عجیب را خلق کنید.

همچنین باید دقت داشت که کریتوس و پسرش در God of War پلی استیشن 4 در سرزمینی خارجی هستند -اسکاندیناوی. این موضوع به سازندگان این امکان را داده تا لایه‌ی سومی از جذابیت را به بازی وارد کنند.

می‌توانید یک موقعیت نوع سوم را خلق کنید که در آن، هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌دانند که چه خبر است و بدین ترتیب طراحی مرحله، معما و داستان‌گویی جذابی را خلق کنید، چرا که آن‌ها باید به بحث در مورد این‌که “چطور می‌توانند از چالش روبروی خودشان سر در بیاورند” بپردازند.

دیویس اضافه کرد:

سه چیز عاید شما می‌شود، آن موقعیت‌هایی که کریتوس واقعا در آن‌ها خبره است، موقعیت‌هایی که آترئوس در آن‌ها خبره است و موقعیت‌هایی که هیچ‌کدام از آن دو نفر، از آن‌ها سر در نمی‌آورند. و وقتی که برای این سه نوع موقعیت داستان می‌نویسید، هدف تعیین می‌کنید، طراحی می‌کنید، آن وقت است که من فکر می‌کنم سطح جدیدی از رابطه را بین کریتوس و آترئوس دارید، در حالی که قبلا وجود نداشته است.

God of War پلی استیشن 4

بارلوگ در مورد روند تکمیل شخصیت کریتوس نیز گفته است که مردم فکر می‌کنند او را می‌شناسند. او تلاش کرده تا انتظارات را دور بزند و به مخاطبین نشان دهد که هیچ‌کس، از یک خدای جنگ گرفته تا یا انسان معمولی مثل شما، نمی‌تواند به یک چیز واحد تقلیل یابد. او می گوید:

و من فکر کردم که، بسیار خب، بهترین چالشی که از نظر خلاقیت با آن مواجهم این است که بازی‌کننده‌ای که به نقطه‌ی پایانی بازی رسیده بگوید “من حس بدی دارم، ارتباط برقرار کرده‌ام یا حس می‌کنم که این لحظه به طور خاص به من مرتبط می‌شد یا چنین اتفاق مشابهی برای من هم افتاده است.”

بارلوگ در مورد باورپذیر کردن کریتوس و ایجاد حس همذات‌پنداری با او ادامه داد:

اگر می‌توانستم به چنین چیزی دست یابم، آن‌ هم با شخصیتی که همه فکر می‌کردند “خیلی خب، اون فقط یک آدمیه که تو یه دنیای سینمایی میره تا آدم‌های دیگه رو بکشه” کار خاصی انجام داده‌ام.

یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری آترئوس می‌تواند این باشد که کوری بارلوگ، کارگردان God of War پلی استیشن 4 زمانی که ساخت این بازی را شروع کرد پسر دار شد و این موضوع تاثیر زیادی بر روی نوشتن داستان خدای جنگ گذاشت.

پسرم تازه به دنیا آمده بود، همان اوایل ساخت این بازی، و من تقریبا این‌طور به قضیه نگاه می‌کردم که “اوه، وای، چقدر از خودم را قرار است در این‌جا به نمایش بگذارم.” چقدر از اشتباهاتم را می‌خواهم با سرپوش گذاشتن از او پنهان کنم و چقدر می‌توانم جلوی تکرار کردن کارهای احمقانه‌ای که در زندگی مرتکب شده‌ام را توسط او بگیرم؟ و این‌جا بود که فهمیدم این همان کریتوس است، کریتوسی که بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شده، اما می‌تواند، واقعا، صادقانه یک سرپرست باشد.

اگر کریتوس فقط یک سرباز بود که به جنگ رفته و حالا به خانه بازگشته تا پسرش را ملاقات کند، ممکن نبود چنین تاثیر عاطفی ایجاد شود.

تقریبا یعنی او را در موقعیتی قرار دهید که انتخابی به جز کنار آمدن با آن نداشته باشد.

بارلوگ در این رابطه این‌طور توضیح داد که:

و در این بازی، او [کریتوس] مدت‌ها است در تلاش بوده تا از این موضوع فرار کند، حتا با این‌که می‌خواهد بفهمد از چه قرار است، او مدت زیادی است که از این واقعیت فرار کرده، آغاز این بازی در مورد مجبور کردن کریتوس به درک این موقعیت است. برای من این بی‌نقص‌ترین زمینه‌ی دراماتیکی است که می‌شود در آن دست به خلاقیت زد.

بازی God of War پلی استیشن 4 مدت‌ها در صدر لیست مورد انتظارترین بازی‌های دارندگان کنسول سونی بوده و حالا با بهترین نمرات ممکن به بهترین بازی انحصاری این کنسول تبدیل شده است. با وجود این‌که این بازی از لحاظ گرافیکی مشخصا یک عنوان خارق‌العاده است، ظاهرا در وضوح تصویر 4K به بهترین نحو اجرا نمی‌شود.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.