Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش God of War – سیستم پیشرفت در بازی چگونه است

0

بازی God of War پلی استیشن 4 تعداد قابل توجهی تغییرات را به این مجموعه آورده است. تغییراتی که کارگردان بازی از آن‌ها دفاع می‌کند، اما ممکن است برای شما که به بازی‌های قبلی این مجموعه عادت دارید در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر برسند. حالا شما در یک محیط آزاد می‌توانید امتیاز تجربه کسب کنید و قابلیت‌های جدید را در درخت مهارت‌ها آزاد کنید و یا حتا با در اختیار گرفتن زره و ادوات جنگی، کارایی شخصیت خود را بالا ببرید. در مطلب آموزشی پیش رو در مورد سیستم پیشرفت در بازی God of War می‌خوانید. با آموزش God of War پلی استیشن 4 با گیم‌نیوز همراه باشید.

سیستم‌های جدیدی در این بازی به کار گرفته شده‌اند که دست و پنجه نرم کردن با همه‌ی آن‌ها در نگاه اول دشوار به نظر می‌رسد. مخصوصا اگر انتظار یک بازی شبیه به گذشته از God of War داشته باشید، کار برای شما سخت می‌شود. برای این‌که از سیستم پیشرفت و آپگریدها در بازی خدای جنگ راحت‌تر سر در بیاورید، چند نکته‌ی ضروری و جزئیاتی که به شما کمک می‌کنند را در مورد این سیستم و مکانیزم‌های آن گوشزد می‌کنیم.

آپگریدهای شخصیت

خدای جنگ بدون عجله مکانیزم‌های خود را به شما معرفی می‌کند و تشویقتان می‌کند که دنیا را بگردید و منابع مختلف را جمع‌آوری کنید، اما به دلایلی از صراحت پرهیز می‌کند. حین پیشروی در بازی متوجه می‌شوید که می‌شود از این منابع برای خرید تجهیزات برای قوی‌تر کردن کریتوس و آترئوس استفاده کرد. در ادامه در هر بخش، تجهیزاتی که می‌توانید به دست آورید ذکر شده‌اند:

زره

زره نقش پررنگی در God of War ایفا می‌کند. آپگرید زره نه تنها قابلیت‌های دفاعی شما را افزایش می‌دهد و شانس بقای شخصیت‌تان را بیشتر می‌کند، که به شما امکان پیدا کردن تخصص در هر کدام از رشته‌های دلخواهتان هنگام مبارزه را می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما دوست دارید از Runic Attack ها استفاده کنید، باید زرهی را برگزینید که میزان صدمه‌ی این حملات را بیشتر می‌کند.

بهتر است اعداد و ارقام را سبک و سنگین کنید و آن زرهی را انتخاب کنید که به سبک بازی شما بیشتر می‌خورد و همواره از همان استفاده کنید. هر چه زودتر به میزان منابع بیشتر برای آپگرید کردن بیشتر زرهتان دست پیدا کنید، پیشروی در بازی بی دردسرتر می‌شود.

همین فلسفه برای آترئوس (پسر کریتوس و یک شخصیت کلیدی و مهم در بازی) نیز پابرجاست. در آهنگری می‌توانید برای او زرهی ابتیاع کنید که ویژگی‌های مختلفی را به طرق مختلف در او بهبود دهد. به عنوان مثال، یک زره، میزان صدمه‌ای که تیرهای کمان او وارد می‌کنند را افزایش می‌دهد و دیگری میزان خسارتی که به دشمنان در نبردهای نزدیک وارد می‌کند را بیشتر می‌کند. آترئوس می‌توانید در مبارزات به میزان قابل توجهی به درد بخورد و به همین خاطر این‌که زره و ادوات جنگی او را هم ارتقا دهید اهمیت زیادی دارد.

جادوها

«جادوها» آیتم‌های مخصوصی هستند که می‌توانید به سلاح یا زره خود مرتبط کنید تا کارایی آن‌ها افزایش پیدا کند. هر تکه‌ای از زره کریتوس را می‌شود با حداقل یک «جادو» ارتقا داد. اگر سوکت جادو برای هر تکه‌ای از زره شما فعال نیست می‌توانید با ارتقا دادن آن‌ها در آهنگری این سوکت را آزاد کنید. طی مسیرتان، تعداد بسیار زیادی جادو به دست می‌آورید، پس همیشه حواستان به کوله‌پشتی باشد تا اگر هر کدام از آن‌ها کارایی بهتری به زره و ادوات شما می‌دهند، آن را جایگزین کنید.

اغلب اوقات یک جادو قابلیت مخصوصی دارد که به شما قدرت بیشتری در زمان حمله یا دفاع در نبردها را می‌دهد، که یا به صورت تصادفی فعال می‌شود یا از ابتدا فعال است. با این‌که اطلاع از این قابلیت‌های مخصوص در انتخاب جادو موثر است،‌ بهتر است شما به آن دسته از جادوهایی که قدرت‌های مورد علاقه‌تان را افزایش می‌دهند و با سبک بازی شما همخوانی بیشتری دارند بیشتر بها بدهید.

نکته‌ی مهم دیگر در این باره این است که حواستان باشد بعد از تغییر زره، باید همه‌ی جادوهای استفاده شده در زره قبلی را به زره جدید منتقل کنید.

گلوله‌ی تبر

گلوله‌ی تبر (Axe Pommels) یا همان چیزهای گرد و مهلکی که به تبر لویاتان متصل می‌شوند،‌ عملکردی مشابه جادوها دارند. قابلیت آن‌ها در نبردها به طور تصادفی و یا با اجرای حرکتی خاص فعال می‌شود. به عنوان مثال، Deadly Grip of Fury قابلیتی دارد که بعد از هر بار کشتن موفق با تبر به شما Rage Burst هدیه می‌دهد.

آموزش God of War

شما می‌توانید در آن واحد فقط از یک گلوله‌ی تبر استفاده کنید، بنابراین بهتر است همیشه به دنبال آن گلوله‌ای باشید که بهترین قابلیت را دارد.

طلسم‌ها

طلسم‌ها اکسسوارهای خاصی هستند که با در اختیار گرفتن آن‌ها امکان اجرای یک قابلیت خاص در نبرد را دارید. طلسم‌ها در بازی به دو نوع یافت می‌شوند: منفعل و فعال. طلسم‌های فعال را می‌توانید با زدن کلیدهای خاصی در هنگام نبرد (کمبو) فعال کنید. طلسم‌های منفعل با اجرای یک حرکت خاص در هنگام نبرد فعال می‌شوند. مثل جاخالی دادن حمله‌ی دشمن در لحظه‌ی آخر.

با این‌که طلسم‌ها کارایی شما را بالا می‌برند، بهتر است به آن دسته از طلسم‌ها روی بیاورید که نیازهای شما در هنگام نبرد را بهتر برآورده می‌کنند.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید زمانی که به مرگ نزدیک می‌شوید اندک بیمه‌ای داشته باشید، طلسم Concentrated Vitality به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام نبرد با فشردن کلیدهای L1 و دایره کمی جان بگیرید. بهتر است برای استفاده از طلسم‌ها، کاربردی فکر کنید. افزایش کارایی ممکن است شما را مجاب کند که کدام طلسم را برگزینید، اما این قابلیت‌ مخصوص طلسم‌ها است که اهمیت بیشتری دارد، چون می‌توانند به طور مستقیم بر پیروزی‌های شما در نبردها تاثیر بگذارند.

آموزش چگونگی آپگریدها در درخت مهارت بازی و انتخاب قابلیت‌های بیشتر را در مطلب جداگانه‌ای در گیم‌نیوز خواهید خواند. با مجموعه مطالب آموزش God of War با گیم‌نیوز همراه باشید.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.