Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هک نینتندو سوییچ به شما اجازه‌ی اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص را می‌دهد

0

در ماه فوریه کنسول نینتندو سوییچ به شیوه‌ای هک شد که کاربران بتوانند سیستم عامل لینوکس را روی این کنسول نینتندو اجرا کنند. حالا مشخص شده که هکرها توانسته‌اند با شیوه‌ی جدید هک نینتندو سوییچ امکان اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای هک شده در این کنسول را ایجاد کنند.

به گزارش یوروگیمر، هکرها در هفته‌ی گذشته توانسته‌اند با هک نینتندو سوییچ از طریق یک نارسایی سخت‌افزاری در پردازنده‌ی اصلی کنسول یعنی اندویدا تگرا X1 به سیستم عامل این کنسول دسترسی پیدا کنند. با توجه به این‌که این شیوه‌ی هک اساسا از ضعف امنیتی سخت‌افزاری سوییچ قدرت گرفته است، نینتندو قادر به برطرف کردن آن نیست مگر یک نسخه‌ی کاملا جدید از سوییچ را به بازار عرضه کند و این یعنی حداقل 14 میلیون دستگاه نینتندو سوییچ در سراسر جهان در معرض این هک قرار دارند.

شیوه‌ی جیل‌بریک این کنسول شبیه به جیل‌بریک آیفون است. این یعنی باید این روش در بدو هر بار اجرای نرم‌افزاری کنسول از طریق یواس‌بی انجام شود. برای اجرای این روش نیاز به چیپ سخت‌افزاری خاصی نیست، اما به نظر می‌رسد به زودی برخی شرکت‌ها به عرضه‌ی مادهای سخت‌افزاری برای راحت‌تر کردن این هک اهتمام ورزند.

در صورت اجرای این روش، نرم‌افزار سیستم عامل فعلی کنسول قادر به شناسایی هک نخواهد بود و کاربران نینتندو سوییچ می‌توانند بازی‌ها و نرم‌افزارهای هک شده و غیر اصلی را بر روی آن اجرا کنند. همچنین یک نسخه‌ از سیستم عامل لینوکس با کنترل کاملا لمسی و فضای رابط کاربری سه بعدی بر روی نینتندو سوییچ‌های هک شده قابل اجرا خواهد بود.

هکر مبدع این روش “fail0verflow” بعد از گذشت نود روز از مطلع کردن نیتندو، گوگل و انویدیا از این موضوع، اقدام به انتشار این هک نینتندو سوییچ کرده است. همین روش را می‌شود بر روی دستگاه‌های انویدیا شیلد و تبلت‌های پیکسل سی شرکت گوگل انجام داد. تبلت‌های گوگل از ماه دسامبر بی سر و صدا از بازار فروش خارج شدند.

این روش هک بیشتر از همه به درد کسانی خواهد خورد که می‌خواهند بازی‌های غیرقانونی را بر روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کنند. نینتندو برای مقابله با اجرای بازی‌های غیرقانونی بر روی کنسول پرفروش و موفق خود مجبور است سخت‌افزار این کنسول را به طور کامل به‌روزرسانی کند.

با توجه به این‌که راهی برای شناسایی دستگاه‌های هک شده‌ی نینتندو سوییچ وجود ندارد، مدل‌های موجود در بازار در معرض این دستکاری قرار می‌گیرند.

آخرین آپدیت نرم‌افزاری نینتندو سوییچ از عرضه‌ی قریب‌الوقوع یک مدل کاملا جدید از سوییچ خبر می‌داد که معنایی جز این‌که نینتندو برای مقابله با این هک آماده می‌شود نمی‌تواند داشته باشد.

با توجه به این‌که روزهای اول عرضه‌ی این روش جدید را سپری می‌کنیم، هنوز نرم‌افزار هماهنگ کننده‌‌ای برای اجرای این هک نینتندو سوییچ عرضه نشده و اجرای بازی‌های غیرقانونی بر روی این کنسول هنوز فراگیر نشده است. در حال حاضر نینتندو در این‌باره چیزی نگفته است.

منبع theverge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.