Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاه کوتاه: بررسی God of War پلی استیشن ۴ در اولین برخورد

بعد از سه سال انتظار بالاخره نسخه جدید بازی God of War منتشر شد. عنوانی که با تغییرات گسترده‌ای که در تمام قسمت‌های خود از جمله گیم‌پلی داده بود باعث شده بود که انتظارات و صبر برای بازی زیاد و طاقت فرسا باشد. انتظاری که طرفداران این مجموعه منتظر بودن تا ببینند که آیا God of War جدید تحت تاثییر تغییراتی که قرار گرفته است به چه شکل و فرمی درآمده و آیا مخاطب راضی خواهد بود یا خیر پس برای این‌که پیش از انتشار بررسی God of War به طور مفصل، مروری داشته باشیم بر بخش‌های ابتدایی و چند ساعت ابتدایی بازی با گیم‌نیوز همراه باشید.

نگران نباشید، در این مطلب هیچ بخشی از داستان بازی را لو نمی‌دهیم!

از همان ابتدای بازی، God of War موارد مهم داستانی را رو می‌کند که برخلاف تصوراتی که در ذهن مخاطبی و البته مراجع وجود داشت را رونمایی می‌کند. رابطه بین آترئوس و کریتوس از همان ابتدا در بازی برای مخطاب هیجان انگیز و لذت بخش ظاهر می‌شود و این انگیزه را به مخاطب منتقل می‌کند تا هرچه سریع ‌تر بازی را ادامه داده و ماجرا را بفهمد. خوشبختانه بازی سنت شکنی نکرده و از همان ابتدا شاهد یک خشونت و نبرد‌های هیجانی در بازی هستیم. حضور آترئوس به عنوان یار کمکی در ساعات اولیه زیاد به چشم نمی‌آید اما رفته رفته و با افزایش کارایی او و البته ارتقا‌های صورت گرفته مبارزات به همراه آترئوس جذاب‌تر می‌شود.

God of War پلی استیشن 4

تغییرات گیم پلی در این چند ساعت ابتدایی از بازی کامل مثبت و هیچ گونه ایرادی از بابت کمبود اصالت در بازی دیده نشده است. نبرد‌ها و کمبو‌ها منحصربه ٰفرد و تبر کریتوس هیجان این مبارزات را دو چندان کرده است. تبر خود بخش مهمی از گیم پلی را تشکیل می‌‌دهد. امکان پرتاب و از همه مهم‌تر بازگشت آن لذت گیم پلی و البته تنوع مبارزات را دو چندان کرده است. محیط‌های بازی بزرگ و بازی از جنبه گشت و گذار نیز به خوبی کار شده است. با پیشروی و رسیدن به مناطق جدید نه تنها از مناظر زیبای میدگارد و جهانی که در آن هستیم لذت می‌بریم بلکه به لطف ماجراجویی که در بازی گنجانده شده هیچ منطقه و محلی بی‌محتوا در بازی نیست و ارزش گشت و گذار را دارد.

حضور معما و پازل‌های متعدد از همین ابتدای کار نوید وجود معماهای سخت‌تر و جذاب ‌تر را در بقیه راه به مخاطب می‌دهد. مخصوصا با به دست آوردن نیرو‌ها و قدرت‌های جدید امکان دست‌یابی به مناطق و البته صندوق‌های مختلف نیز به دست خواهد آمد. نسخه جدید God of War تا به اینجا که هر آن‌چه را که وعده داده بود به بهترین شکل ممکن و حتی فراتر از آن ارائه کرده است و می‌توان گفت این بازی سبک جدید از عناوین این چنینی در سبک اکشن ماجراجویی به صنعت بازی‌های ویدئویی تزریق خواهد کرد.

منتظر نقد و بررسی God of War به طور مفصل در گیم‌نیوز باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.