Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

به سوی E3 2018: مایکروسافت کدام وعده‌های خود در E3 سال گذشته را عملی کرد؟

0

کنفرانس سالانه‌ی ردموندی‌ها در E3 همیشه مورد توجه است آن هم به این دلیل که مایکروسافت یکی از قطب‌های این صنعت به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از طریق سرویس‌ها و محصولات این شرکت بازی‌های رایانه‌ای را تجربه می‌کنند. سال گذشته مایکرو نمایشی درخور توجه و جنجالی را پشت سر گذاشت. از معرفی کنسولی جدید گرفته تا اولین نمایش‌های بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری که برق از سر حاضرین پراند! اما آیا همه چیز آن‌طور که فیل اسپنسر گفت و طرح ریزی شده بود به وقوع پیوست؟ با چهارمین قسمت از این مجموعه مطالب یعنی به سوی E3 2018: مایکروسافت کدام وعده‌های خود در E3 سال گذشته را عملی کرد؟ با گیم‌نیوز همراه باشید.

در گیم‌نیوز بخوانید: حضور مایکروسافت در E3 2018 تغییرات مثبتی به خود خواهد دید

کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 تحت الشعاع معرفی کنسول جدید این شرکت با نام رمز اسکورپیو قرار داشت که بالاخره با نام Xbox One X به طور کامل رونمایی شد؛ مایکروسافت علاوه بر اعلام جزییات کامل این کنسول قدرتمند، تاریخ لانچ و قیمت 500 دلاری آن را نیز اعلام کرد. X1 X هرچند هنوز مدت زیادی از عمر آن در بازار نمی‌گذرد و اما طبق گفته‌های مسئولین این شرکت با موفقیت به بازار عرضه شده و فروش خوبی را تجربه می‌کند. در این مدت هم به روز رسانی‌های متعددی برای بازی‌های مختلف عرضه شده که کیفیت آن‌ها را برای اجرا در کنسول ایکس باکس وان ایکس به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. این را هم بگوییم که مایکرو دیروز اعلام کرد در مدت برگزاری نمایشگاه E3 2018، به مدت دو هفته این کنسول و تمامی مدل‌های ایکس باکس وان، با 50 دلار تخفیف عرضه خواهد شد!

مایکرو همچنین از ارتقای سیستم “برگردان جانبی” کنسول ایکس باکس وان هم پرده برداشت. حالا می‌شد علاوه بر بازی‌های ایکس باکس 360، بازی‌های ایکس باکس اورجینال را هم در نسل جدید تجربه کرد. این خواسته‌ای بود که مدت‌ها طرفداران مایکروسافت از این شرکت داشتند و بالاخره جامه‌ی عمل پوشید. طی این حدود یک سال، تعداد زیادی از بازی‌های کنسول ایکس باکس اورجینال برای این سیستم بهینه‌سازی شده و بازی‌های بیشتری نیز در راه‌اند.

از معرفی کنسول جدید که بگذریم، کنفرانس مایکروسافت محل معرفی چند بازی غیرانحصاری بسیار قابل توجه و هیجان‌انگیز بود. اولین بازی، نمایش کاملی از IP جدید استودیوی بایوویر به نام Anthem بود که مانند بمب در نمایشگاه منفجر شد و همه را مات و مبهوت کرد. این بازی که در کنفرانس EA به شکل سربسته‌ای معرفی شده بود، نمایش کاملی در کنفرانس مایکروسافت داشت. البته تا امروز چیز زیادی از آن به بیرون درز نکرده است و نمایشگاه امسال می‌تواند جای مناسبی برای اعلام جزییات بیشتر این بازی مورد انتظار و شاید حتی اعلام تاریخ انتشار آن باشد.

در گیم‌نیوز بخوانید: خیز مایکروسافت برای بزرگترین نمایش تاریخ در E3 2018 – تاریخ برگزاری کنفرانس مایکروسافت مشخص شد

بازی غیرانحصاری بزرگ بعدی، جدیدترین نسخه از مجموعه Assassin’s Creed بود که بالاخره بعد از شایعات فراوان در کنفرانس مایکروسافت با نام Assassin’s Creed: Origins رونمایی شد و مورد استقبال بسیار خوب حاضرین در سالن قرار گرفت. بازی تغییرات بسیار خوبی به خود دیده بود و بالاخره طرفداران را به جایی که همیشه آرزویش را داشتند برد؛ مصر باستان. ریشه‌ها در پاییز سال گذشته منتشر شد و بازخوردهای بسیار خوبی نیز از طرف منتقدین و طرفداران دریافت کرد.

کنفرانس مایکروسافت در زمینه‌ی معرفی بازی یک سورپرایز بزرگ هم داشت و آن معرفی نسخه‌ای جدید در سری Metro با نام Metro Exodus بود که برای اولین بار رونمایی شد. نمایش فوق‌العاده‌ی این بازی و تریلر هیجان‌انگیز و زیبای آن همه را چشم انتظار جدیدترین تجربه‌ی بازی‌سازان بااستعداد اوکراینی نگه داشته ولی تاکنون اطلاعات زیادی از آن داده نشده است. مترو هم از جمله عناوینی است که احتمالا در E3 امسال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

علاوه بر این‌ بازی‌های غیزانحصاری، چند عنوان انحصاری نیز برای کنسول ایکس باکس وان به نمایش درآمد که دو تا را قبلا دیده بودیم و یکی را حدس می‌زدیم. Sea of Thieves و Crackdown 3 با نمایش گیم‌پلی، تاریخ عرضه‌شان مشخص شد. بازی اول منتشر شد و بازخوردهای متوسط و گاه ضعیفی لااقل از طرف منتقدین دریافت کرد و کرک‌داون 3 هم که تا امروز اصلا منتشر نشده است هر چند مایکرو اعلام کرده بود در تاریخ 7 نوامبر به بازار خواهد آمد. اخیرا این شرکت اعلام کرده که بازی هنوز زنده است و به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز چیزی معلوم نیست. بعید این کرک‌داون هم به سرنوشت Scalebound دچار شود. بازی انحصاری دیگر هم شماره هفتم از سری فورتزا موتور اسپورت بود. این بازی از قابلیت‌های بصری خاص و فوق‌العاده‌ای مخصوصا بر روی ایکس باکس وان ایکس برخوردار بود که البته عرضه‌ی موفقی را هم تجربه کرد تا همچنان یکی از تنها دلخوشی‌های طرفداران مایکروسافت در زمینه‌ی بازی‌های انحصاری باشد.

اما یکی از پدیده‌های سال گذشته یعنی PUBG نیز در همین کنفرانس رونمایی شد و تاکنون به شکلی انحصاری برای ویندوز 10 و ایکس باکس وان منتشر شده است. این بازی که از اولین عناوین موسوم به Battle Royale بوده در همن مدت کوتاه به همراه بازی Fortnite غوغایی در بازی‌های آنلاین به پا کرده و تب بتل رویال را در بازار بالا برده است. این سبک نسبتا جدید آنقدر موفقیت آمیز بود که تقریبا اکثر شرکت‌ها و استودیوها از احتمال عرضه‌ی بازی‌هایشان در این سبک خاص صحبت می‌کنند. PUBG یکی از موفقیت‌های کنفرانس E3 2017 مایکروسافت بود که حتی فراتر از انتظارات عمل کرد.

در نهایت هم باید از بازی‌های کوچک و مستقل سخن بگوییم که دو مورد مهم‌ترین آن‌ها یکی اعلام تاریخ عرضه‌ی Cuphead بود که عملکرد بسیار درخشان و خوبی در بازار از خود نشان داد و مورد استقبال خیل عظیمی از گیمرها و منتقدین قرار گرفت؛ و دیگری ادامه‌ی جدیدی بر بازی بسیار تحسین شده‌ی Ori and the Blind Forest که البته هنوز نه منتشر شده و نه حتی تاریخ انتشارش معلوم است. کنفرانس امسال به احتمال زیاد تاریخ عرضه‌ی آن را مشخص خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.