Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بهترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۸ را بشناسید – از پابجی تا وقت‌کشی با سرعت کم!

0

نیمی از سال 2018 میلادی سپری شده و در حالی به تابستان رسیده‌ایم که بازی‌های موبایل بسیاری از ابتدای سال معرفی و عرضه شده‌اند. بازی‌های موبایل مثل همیشه از تنوع بسیاری برخوردارند و اگر کیفیت آن‌ها را مد نظر قرار ندهیم، در میان انبوه بازی‌های متوسط و تکراری گرفتار خواهیم شد. به همین خاطر است که شناختن بهترین بازی‌های موبایل سال 2018 همین حالا هم کمی دیر شده است. در ادامه با لیستی از این بازی‌ها با گیم‌نیوز همراه باشید.

بازی‌های بزرگ و با کیفیت دیگری تا پایان سال در اپ استور و گوگل‌پلی عرضه می‌شوند و این لیست کامل نیست. باید برای انتخاب بهترین بازی‌های موبایل سال 2018 تا پایان این سال صبر کنیم، اما تکلیف بازی‌ها تا این‌جای کار در همین روزهای گرم باید مشخص شود. بازی‌هایی که در این لیست می‌بینید برای اندروید و iOS منتشر شده‌اند و اگرچه همه‌ی آن‌ها رایگان نیستند، می‌توانید آن‌ها را به طرق مختلف تهیه کنید.

PUBG Mobile – رایگان – اندروید و iOS

PlayerUnknown’s Battlegrounds سبک بتل رویال را به نقشه‌ی کلی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد و با محبوبیت خود در رایانه‌های شخصی نه تنها موجب افزایش تولیدات در این سبک و اقبال بی نظیر بازی‌های از این دست شد، که حالا به طرز شگفت‌آوری راه خود را به موبایل هم باز کرده است! PUBG Mobile یکی از بازی‌های برتر موبایل در این سال محسوب می‌شود.

با این‌که دقت و ظرافت هدف‌گیری و تیراندازی در بازی را در نسخه‌ی موبایلی ندارید و تجربه‌ی آن به آن‌چه در رایانه‌ی شخصی خود تجربه‌ کرده‌اید نزدیک هم نمی‌شود، PUBG Mobile روح این بازی را در خود دارد و به همین خاطر لذت‌بخش باقی می‌ماند.

نکته‌ی جالب در مورد این بازی این است که تغییرات بسیاری کمی نسبت به نسخه‌ی اصلی در آن به وجود آمده است. اندازه‌ی نقشه، ویژگی‌های مپ، تعداد بازی‌کنندگان و همه‌ی اسلحه‌های بازی اصلی در PUBG Mobile هم وجود دارند که در نوع خود اتفاق کم‌نظیری است.

اگر شما از آن دست بازی‌کنانی هستید که می‌خواهید لذت آخرین بازمانده بودن در یک بازی بزرگ آنلاین را تجربه کنید و در ضمن آن مهارت‌های تیراندازی خود را به رخ بکشید، بهتر است میان این بازی و فورتنایت PUBG Mobile را انتخاب کنید چون تجربه‌ی آن به یک تیراندازی تاکتیکی شبیه‌تر است و برای زنده‌ماندن نیازی به ساختن دیوارهای سنگی و چوبی در اطرافتان نیست.

Cinco Paus – پنج دلار – iOS

اگر به بازی‌های روگ‌لایک علاقه‌دارید و تا به حال اسم «مایکل برو» را نشنیده‌اید باید از این جا به بعد دقت بیشتری به آن‌چه می‌خوانید داشته باشید. بازی‌هایی مثل 868-HACK و Imbroglio و حالا Cinco Paus بازی‌هایی تک صفحه‌ای و محوری هستند که در نگاه اول چیز زیادی به نظر نمی‌رسند، اما به محض این‌که وارد آن‌ها شوید، می‌فهمید که چه تجربه‌ی جذاب و درگیرکننده‌ای با مکانیسم‌های مشخص این ژانر در اختیار شما قرار گرفته است.

بازی Cinco Paus با ایده‌ی جمع آوری آیتم‌های رندوم شکل می‌گیرد. در این گونه بازی‌ها شما ابتدا هیچ ایده‌ای در مورد این‌که کدام آیتم را باید جمع کنید ندارید و رفته رفته متوجه می‌شوید که برای رسیدن به موفقیت در بازی باید به کدام آیتم‌ها بچسبید و از کدام آیتم‌ها دوری کنید. اما این اتفاق در بازی Cinco Paus نمی‌افتد.

این بازی یک هوشمندی خاص در پیاده‌سازی این ایده دارد. شما نقش یک ساحره را بازی می‌کنید که پنج قدرت خاص جادویی دارد و در هر مرحله می‌تواند از یکی از آن‌ها استفاده کند.

زبان این بازی کاملا پرتغالی است و اصلا نمی‌فهمید چه خبر است و تا آخر هم ممکن است این سوال در ذهن شما باقی بماند که این چیز قرار است دقیقا چه تاثیری در روند بازی ایجاد کند؟

Cinco Paus یک بازی عمیق، هوشمند، درگیر کننده و جذاب است که می‌شود آن را با یک دست و هنگامی که در اتوبوس ایستاده‌اید بازی کنید.

Florence – چهار دلار – اندروید و iOS

فلورنس یک بازی فوق‌العاده در مورد عشق است. کلاس کاملی از فرایند روایی «نشان بده، توضیح نده» در بازی‌ها است. دیالوگ‌های بیهوده و به درد نخور را حذف کرده و به جای آن از معماهای ساده و مکانیسم‌های گیم‌پلی به عنوان المان‌های روایت بهره برده تا فراز و فرود یک رابطه‌ی عاطفی را منتقل کند. شاید روزمرگی‌هایی مثل مسواک زدن و یا مرتب کردن اتاق اتفاق‌های جذابی برای یک بازی ویدئویی نباشند، اما چیز فوق‌العاده‌ای در این که شما خود را به جای فردی بگذارید و داستان او را دنبال کنید وجود دارد.

فلورنس با طراحی بی‌نظیر و داستان دل‌پسند خود برای خلق دوباره‌ی تجربه‌ی عشق اول، مشکلات خانوادگی و آن‌ چیزهایی که در بیست سالگی درباره خودتان متوجه می‌شوید تلاش می‌کند و چون موفق می‌شود یکی از بهترین بازی‌های موبایل سال 2018 است.

معماهای کنایه‌آمیز بازی همگام با پرداخت شخصیت و روایت داستان بی‌نظیر آن نشان‌دهنده‌ی توانایی بسیار بازی‌ها در تبدیل شدن به جدی‌ترین مدیوم داستان‌پردازی است. این بازی نشان می‌دهد که به سادگی می‌شود با بازی ارتباط برقرار کرد و از آن لذت برد و در عین حال با داستانی عاشقانه غمگین شد و حتا گریست.

Fortnite – رایگان – اندروید و iOS

فورتنایت موبایل یک اقتباس کاملا موفق از بازی محبوب پی‌سی و کنسول‌ها در سبک بتل رویال است. این بازی همه چیز را به موبایل آورده، از تعداد 100 نفر بازی‌کننده گرفته تا اندازه و جزئیات نقشه، و به همین خاطر می‌توانید همه‌ی چیزهایی که در این بازی یاد گرفته‌اید را همچنان به کار ببندید. اما شاید انجام آن‌ها به همان دقت و کیفیت ممکن نباشد.

با این‌که دیدن دشمنانی که دورتر هستند در صفحه‌ی کوچک موبایل کمی دشوار است، این بازی با اضافه کردن نشانگر جهت تیراندازی به شما کمک می‌کند مدت بیشتری در بازی بمانید. همچنین این قابلیت به شما امکان بازی کردن بدون صدا را زمانی که در یک مکان عمومی بدون هدفون هستید می‌دهد که باور کنید موهبت بزرگی است.

برای بهتر بازی کردن باید مدتی به کنترل بازی عادت کنید. شما می‌توانید با همان حساب کاربری خود وارد این بازی شوید و این یعنی همه‌ی خریدهای شما در پی‌سی یا کنسول‌ها به این بازی اضافه می‌شود. همچنان شما باید بدانید که اپیک مرتبا همه‌ی نسخه‌های این بازی را آپدیت می‌کند و موبایل هم جزو پلتفرم‌هایی است که با کاربران بسیار خود، این شرکت را مجاب کرده توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

این بهترین نسخه‌ی فورتنایت نیست، اما برای شما که در خود وابستگی زیادی به این بازی احساس می‌کنید، یک فرصت ایده‌آل است که هیچ وقت از آن فاصله نگیرید. اینجا می‌توانید بخوانید که این بازی را با کدام دستگاه‌ها می‌شود بازی کرد. یادتان نرود که نسخه‌ی اندروید این بازی هنوز منتشر نشده و باید تا اواخر امسال منتظر آن باشید.

Killing Time At Lightspeed – سه دلار – iOS

وقتی سوار وسایل حمل و نقل عمومی هستید برای کشتن وقت چه می‌کنید؟ سری به شبکه‌های اجتماعی خود می‌زنید، به دوستانتان پیام می‌دهید یا این جا و آن‌جا مقاله‌هایی که از قبل نشان کرده‌اید را می‌خوانید؟

احتمالا یکی یا همه‌ی این موارد باشد، اما باید با شناخت این بازی در آینده این رویه را تغییر دهید. به بعد دیگری وارد شوید و این ایده را امتحان کنید که اگر بین سیاره‌ها سفر می‌کردید و منتظر بودید تا پیام شما توسط دوستتان خوانده شود و او جواب دهد چه می‌شد؟ با مفهوم انعطاف زمان بازی کنید و در Killing Time At Lightspeed به دام این ایده بیفتید که در مسیر زحل به دوستتان پیام داده‌اید. شما گذر یک ثانیه از زمان را تجربه کرده‌اید، و دوستتان یک سال، یا یک هفته!

Killing Time At Lightspeed ایده‌ی شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی تخیلی را دنبال می‌کند و عجیب است که شما چه قدر سریع و ساده آن را درک می‌کنید.

Pocket Run Pool – رایگان – iOS

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های بازی‌سازی موبایل این است که یک بازی سنتی را انتخاب کنید و با اضافه کردن یک المان یا مکانیسم جدید آن را تماما تغییر دهید! اگر با این بازی‌ها مواجه شدید، بدانید که ضمن این که از ساز و کار آن از قبل آگاهید می‌توانید خیلی سریع با آن سرگرم شوید و جذابیت دو چندان آن را تجربه کنید. احتمالا شما هم با Really Bad Chess ساعت‌ها سرگرم شده‌اید! حالا نوبت Pocket Run Pool است.

بازی Pocket Run Pool یک بازی بیلیارد آرکید است که همه‌ی مشخصه‌های یک بازی بیلیارد را داراست. در این بازی هم باید قوانین را رعایت کنید، سعی کنید توپ سفید را به درستی به توپ رنگی بزنید و بازی را ببرید. اما، هر پاکت در این بازی امتیاز مخصوص به خود را دارد. امتیاز شما هر بار چند برابر می‌شود و باید برای این کار هر بار باید حتما یک توپ را به داخل پاکت بیاندازید. ضریب مشخص شده در روی هر پاکت هر بار با گردش توپ می‌چرخد!

برای این‌که حداکثر امتیاز ممکن را در این بازی کسب کنید، باید در یک راند موفق شوید همه‌ی توپ‌ها را وارد پاکت 10 برابر بکنید. و اگرچه ممکن است این کار ساده به نظر برسد، در عمل بسیار سخت و البته جذاب است. شما بدون این‌که متوجه شوید ساعت‌ها به انجام این بازی اختصاص می‌دهید و تلاش می‌کنید توپ را به پاکتی بیاندازید که بیشترین امتیاز را نصیب شما کند.

چه این بازی را برای یک دقیقه بازی کنید چه یک ساعت، Pocket Run Pool یکی از بهترین بازی‌های موبایل سال 2018 است.

Shin Megami Tensei Liberation Dx2 – رایگان – اندروید و iOS

این بازی هنوز رسما به بازار عرضه نشده. یعنی در واقع نسخه‌ی رسمی انگلیسی آن منتشر نشده است، اما نویسنده فرصت داشته دمویی از بازی را تجربه کند و اطمینان می‌دهد که هنگام انتشار مطمئن باشید این بازی در لیست بهترین بازی‌های موبایل سال 2018 قرار می‌گیرد.

در حال حاضر تاریخ عرضه‌ی دقیقی از نسخه‌ی انگلیسی این بازی وجود ندارد، اما اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی در سیاق پرسونا علاقه‌دارید، می‌توانید نسخه‌ی ژاپنی آن را بازی کنید و منتظر باشید که تاریخ انتشار این بازی که مشخص شد اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن را در گیم‌نیوز بخوانید.

Pokemon Quest – رایگان – اندروید و iOS

از پوکمون خوشتان می‌آید ولی حوصله‌ی سرگردانی در بازی و مبارزات نوبتی را ندارید؟ این بازی Pokemon Quest مخصوص شما ساخته شده است، چرا که یک بازی بازی نقش آفرینی قدرتمند در برابر شما است که خیلی سریع در آن با یک تیم سه نفره از پوکمون‌ها رفیق می‌شوید و به ماجراجویی می‌پردازید!

جمع آوری پوکمون‌ها در این بازی هم متفاوت است. شما باید برای جذب پوکمون‌های جدید در خانه‌ی خود آشپزی کنید و غذاهای مختلف انواع مشخصی از پوکمون‌ها را به سمت شما جذب می‌کند. این بازی را می‌توانید در مواقع بیکاری و زمانی که مجبورید منتظر چیزی بمانید انجام دهید و کمی از تجربه‌ی نقش‌آفرینی پوکمون را از آن خود کنید.

Pokemon Go – رایگان – اندروید و iOS

احتمالا بازی پوکمون گو هیچ‌وقت به اندازه‌ی سال 2016 محبوب نخواهد شد. این بازی در اولین هفته‌های انتشار خود در این سال،‌ آن‌قدر مورد توجه قرار گرفت که کم‌کم به موضوعی امنیتی در جوامع مختلف بدل شد و بسیاری از کارشناسان را با تعجب تنها باقی گذاشت. اگر از آن موقع تا حالا بازی را باز نکرده باشید، حالا با دیدن آن و پیشرفت‌های بسیاری که کرده تعجب خواهد کرد.

Pokemon Go حالا از همیشه جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است و با قابلیت‌های و ویژگی‌هایی که به آن اضافه شده یک بازی سراسر بهتر تلقی می‌شود. با این حال هنوز تا تبدیل شدن به بهترین تجربه‌ی ممکن و بازی عالی راه زیادی دارد.

 

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.