Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

گزارش تصویری گیم‌نیوز از روز اول رویداد TGC 2018

0

اولین روز رویداد TGC 2018 با استقبال بسیار خوبی از جانب فعالین صنعت گیم ایران همراه بود. با ما در گیم‌نیوز همراه باشید تا نگاهی تصویری به روز آغازین این رویداد بیندازیم.

۸ صبح پنجشنبه ۱۴ تیر، بازی‌سازان، خبرنگاران و مدعوین کم کم به محل برگزاری رویداد در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما می‌رسیدند. همچون سال گذشته، محل برگزاری با وسواس و نظم خاصی برای برگزاری بزرگترین رویداد بازی ایران و خاورمیانه آماده شده است.

تی جی سی
دقایق ابتدایی TGC 2018

اندکی پس از ۹ صبح و با تأخیر، مراسم افتتاحیه آغاز شد. حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای و کیت ادواردز، مدیر سابق مؤسسه IGDA سخنرانان این افتتاحیه بودند. از جالب‌ترین نکات این بخش از مراسم می‌‌توان به سخنان بسیار امیدبخش و جذاب خانم ادواردز اشاره کرد که با تأکید خاصی از بازی‌سازان جوان ایرانی می‌خواست که به خود و هنر خود اعتماد و باور داشته باشند.

کیت ادواردز
کیت ادواردز؛ مدیر اسبق IGDA

بلافاصله پس از ایراد سخنرانی‌های افتتاحیه، با حضور طه رسولی و حسین مزروعی، مدیر برنامه‌ و رئیس شرکت شتابدهی آواگیمز روی استیج، Pitch Fest 2018 شروع شد. در این بخش، ۱۱ تیم از بازی‌سازان تحت حمایت آواگیمز که آثارشان نامزد جایزه گیمیستان ۲۰۱۸ شده به ترتیب به معرفی بازی‌های موبایلی خود برای ناشران خارجی حاضر در مراسم پرداختند که چند اثر قابل توجه در میانشان به چشم می‌خورد.

با پایان پیچ فست ۲۰۱۸، فعالیت غرفه‌ها و کنفرانس‌های TGC 2018 رسماً شروع شد. بازی‌هایی که طی معرفی‌شان توجه بیشتری به خود جلب کرده بودند، میزبان مخاطبان بیشتری در غرفه‌های خود بودند. یکی از نکات عجیبی که در این میان به چشم می‌خورد، خلوتی غرفه‌های تعدادی از استودیو‌های حاضر در پیچ فست بود که اتفاقاً بازی‌های خلاقانه‌ای نیز معرفی کرده بودند. از آن سو، غرفه برخی بازی‌ها که هیچ نمایشی نداشتند و در چرایی حضور آن‌ها با چنین بازی‌های عجیب و خنده‌داری سوال بزرگی وجود دارد، با استقبال زیادی رو به رو شدند!

راش گیم
غرفه Rush Game و بازی عجیبشان با نام «مبارزان واقعی»

همزمان کنفرانس‌های تخصصی رویداد با ۵ محور تولید، هنری، طراحی بازی، فناوری و تجاری در سالن‌های مختلف محل برگزاری برقرار بود. قابل پیش‌بینی بود که جمع کثیری از بازی‌سازانی که در تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، کلاس‌های فنی و هنری یک ساعته را به تجربه‌ها و درس‌های بسیار گرانبهای سخنرانان مطرح و حرفه‌ای کنفرانس‌های تجاری همچون فرانچسکو کاوایاری و آدرا مکلور ترجیح دادند؛ نکته‌ای که با هدف و رویکرد اصلی بنیاد از برگزاری رویدادی به بزرگی TGC در تناقض است.

دیتمار هاوزر
دیتمار هاوزر؛ سخنران کنفرانس فناوری
جسی اسکوبلز
سخنرانی جسی اسکوبلز از یوبی‌سافت در زمینه طراحی بازی و استقبال بالای حضار

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، پویایی و جنب و جوش فراوان موجود در غرفه‌ها بود. بازی‌سازان با آماده‌سازی تریلرها، کیت‌های معرفی، تست‌های بتا و… تلاش زیادی برای مطرح نمودن خود به مخاطبین و بازار‌های بزرگ داشتند و با حضور گسترده اهالی رسانه گیم، ناشرین و متخصصان خارجی، می‌توان گفت که تقریباً تمامی این تیم‌ها شانسی برای دیده شدن و شاید درخشش در آینده خواهند داشت.

پوشش مهم‌ترین رویداد گیم ایران جمعه ۱۵ تیر ماه نیز در گیم‌نیوز ادامه دارد. با ما و گزارش‌های اختصاصی، مصاحبه با مدعوین و دیگر آیتم‌های ویژه در روز‌های آینده همراه باشید.

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.