Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ی آن‌چه فعلاً درباره Ghost Of Tsushima می‌دانیم

0

با گیم‌نیوز در این مطلب همراه باشید تا اطلاعتمان درباره Ghost of Tsushima را که در انحصار کنسول پلی‌استیشن 4 قرار دارد مرور کنیم.

رونمایی سونی از بازی Ghost of Tsushima یکی از مهم‌ترین نکات رویداد هفته گیم پاریس ۲۰۱۷ بود علی الخصوص از این جهت که ساخت این بازی را استودیو خوشنام ساکر پانچ برعهده دارد. دنیای بازی در قرن ۱۳ میلادی، زمانی که مغول‌ها آغاز به فتح دنیا کردند جریان دارد؛ جایی که قهرمان بازی از یک سامورایی تبدیل به نینجا شده و تلاش می‌کند مردم جزیره‌اش را از دست مغول‌ها در امان نگه دارد. در E3 2018 که این بار ساکر پانچ با ویدیویی از گیم‌پلی بازی نمایشی درخشان طی کنفرانس سونی ارائه داد، شاهد گرافیک هنری و فنی خارق العاده این بازی بودیم.

در این مقاله تمامی آنچه درباره Ghost of Tsushima تاکنون می‌دانیم، از جمله جزئیات مبارزات، جزیره و ساکنانش و… را کنار هم خواهیم گذاشت.

شخصیت‌ها، داستان و دنیا

Ghost of Tsushima در جزیره‌ای به نام Tsushima در ژاپن جریان دارد که طی سال ۱۲۷۴ میلادی توسط نیرو‌های مغول مورد هجوم قرار گرفت. ساکر پانچ تحقیقات گسترده‌ای دررابطه با این جزیره در دنیای واقعی کرده از جمله ساحلی که نیرو‌های مغول برای اولین بار درآن پا نهادند. بهترین تعریف از چشم‌انداز تیم سازنده، ارائه‌ای واقع‌گرایانه از جغرافیا، پوشش گیاهی و نیز جانوری این جزیره است؛ تمام چیزی که درباره Ghost Of Tsushima اهمیت داشته برجسته‌سازی عناصر مختلف جزیره برای ایجاد بستری مناسب برای لحظات نفسگیر و البته چشم‌نواز در بازی در گوشه‌ای جنگ‌زده از کشور بوده است.

بازی Ghost of Tsushima

قهرمان اصلی بازی جین سیکای نام دارد. وی باید هرآنچه که در طول سال‌ها تمرین به‌عنوان یک سامورایی آموخته را گرفته و آن را در جنگ نابرابری که به سواحل سرزمین مادری‌اش کشانده‌شده و برای محافظت از مردمش به‌کار گیرد. کریس زیمرمن از ساکر پانچ لحن بازی را خشن خوانده، با این وجود تأکید کرده که هر دو سمت درگیری انسانیتی را منعکس می‌کنند که دربحبوحه مبارزات گم می‌شود و در هر آن می‌توان چه از ژاپنی‌ها و چه مغول‌ها انتظار غافلگیری داشت؛ کاراکتر ماساکو در تریلر E3 2018 به‌خوبی این نکته را برایمان روشن کرد.

مبارزات

یکی از نکاتی که درباره Ghost of Tsushima اهمیت داشته و این بازی اتکایی زیادی بر آن دارد، توانایی‌های جین در مبارزه مانند نینجا‌ها و فنون مخفی‌کاری است که تاکنون تنها گوشه‌ای از آن را به‌چشم دیده‌ایم. بیشتر اطلاعاتی که در حال حاضر از سیستم مبارزات بازی می‌دانیم مبنی بر جنگ با شمشیر یک‌به‌یک و یا با گروهی کوچک از دشمنان است.

علیرغم وجود تم واقع‌گرایانه، Ghost of Tsushima هیچ شباهتی به بازی Bushido Blade ندارد؛ این بازی یک شبیه‌ساز مبارزه است که در آن حتی یک ضربه شمشیر موجب مرگ خواهد شد. طبق گفته‌های زیمرمن، اینگونه رویکرد از نگاه تیم سازنده حاوی هیچگونه ویژگی سرگرم‌کنندگی نیست؛ با این وجود در تریلر گیم‌پلی چندین بار می‌بینیم که جین به‌راحتی با گردش مچ دستش اعضای بدن دشمن نگون‌بخت را جدا کرده و آنها را روانه دیار باقی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این شرایط تنها در برابر دشمنان ساده می‌تواند رخ دهد و هنگام مبارزات نفسگیر‌تر با دشمنان سرسخت‌تری روبه‌رو خواهیم شد.

با وجود اینکه ساکر پانچ از متخصصان سلاح برای کارگردانی مبارزات و انیمیشن‌های آن کمک گرفته، این استودیو به فکر گنجاندن المان‌های تخیلی اما جذاب به‌شکل هوشمندانه در مبارزات بازی نیز بوده است. زیمرمن دراین‌باره می‌گوید:

هنگام مبارزه جین کار‌هایی می‌کند که یک سامورایی هرگز انجام نمی‌دهد. او حملات چرخشی ترتیب می‌دهد که جذاب و تماشایی هستند ولی هرگز… هرگز آن را در دنیای واقعی انجام نمی‌دهید. هیچگاه پشتتان را به دشمن نمی‌کنید. کارهایی هستند که او همین الان قادر به انجامشان است که ممکن است ما برای رسیدن به تعادل آنها را تغییر دهیم. در تلاش هستیم که بهترین‌ حالت میان دو دنیا را بیابیم، جایی که مبارزه هم تاحد ممکن واقعی باشد و درعین حال همچنان این اثر یک بازی ویدیویی نیز نام بگیرد.

دقت تاریخی

یکی از جالب‌ترین بحث‌ها درباره Ghost Of Tsushima پس از نمایش آن در E3، رویکرد ساکر پانچ در ساخت یک بازی سرگرم‌کننده تخیلی براساس یک رویداد تاریخی دراماتیک است. زیمرمن باری دیگر اطلاعات ارزشمندی در اختیارمان می‌گذارد. تیم سازنده از گزارش‌های تاریخ‌نگاران مطلع است که به بخش‌های زیادی (نه تمام آن) از آن وفادار خواهد بود. این تصمیم جهت برآورده کردن انتظارات مخاطبین از یک سامورایی براساس تعریفی که فیلم‌ها و بازی‌ها تاکنون ارائه داده‌اند گرفته شده است. زیمرمن درباره Ghost Of Tsushima و دقت تاریخی‌اش می‌گوید:

ما از حقایق تاریخی استفاده می‌کنیم، اما می‌خواهیم این کار را با هدف انجام دهیم. دوستان ما در سونی ژاپن و نیز دوستان ژاپنی ما در سونی آمریکا حمایت زیادی از تیم ما به‌عمل می‌آورند و تمامی مشاورین فرهنگی که برای این پروژه از آن‌ها کمک گرفته‌ایم برای این بوده که استفاده نآگاهانه از تاریخ نکنیم. برخی کارها را قصد داریم به‌شکلی متفاوت انجام دهیم و می‌خواهیم که آنها را هوشمندانه انتخاب کنیم.

او در ادامه می‌افزاید:

اگر تصوری درباره ظاهر سامورایی‌ها یا اعمال یا طرز فکرشان دارید، ما آن را در اختیارتان خواهیم گذاشت. تصور اکثر مردم از سامورایی‌ها درواقع نزدیک به نسخه‌های قرن ۱۶، ۱۷ و ۱۸ این قشر است. سامورایی‌های قرن ۱۳ از لحاظ تاریخی بسیار متفاوت هستند. نحوه مبارزه و پوشش آنها با انتظاراتتان همخوانی ندارد. بنابراین قرار نیست که به حقایق تاریخی سامورایی دوره کاماکورا بچسبیم. قرار است کمی متفاوت باشد. زرهی که بر تن جین می‌بینید را یک سامورایی قرن ۱۳ بر تن نمی‌کرده است. این نوع زره بیشتر در دوره دولت‌های جنگ‌طلب رواج داشته است. زیرا زره قرن ۱۳ واقعاً ظاهر مغایر تصور دارد و اصلاً آن چیزی نیست که انتظار داشتید. این زره بسیار جعبه‌گونه است و چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنچه برایتان به ارمغان می‌آوریم با تصوراتتان از یک سامورایی سرگردان یکسان است.

زبان‌های قابل پشتیبانی

نمایش گیم‌پلی بازی در E3 2018 این نگرانی را به وجود آورد که علی‌رغم پایه تاریخی بازی و هویت فرهنگی آن، فقط از گویندگی انگلیسی برای کاراکترها استفاده شده است. اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد و برای بازیکنانی که مایل هستند بازی را به زبان ژاپنی یا مغولی تجربه کنند این امکان وجود خواهد داشت.

بازی Ghost of Tsushima

درجه سختی

درگفت‌وگو با زیمرمن، به‌نظر می‌رسد ساکر پانچ چندین درجه سختی مختلف برای بازی درنظر گرفته است تا بتواند طیف گسترده‌ای از بازیکنان را جذب کند:

درجات سختی وجود خواهند داشت و این نکته برای ما در مقایسه با دیگر بازی‌ها بسیار مهم است، زیرا این یک بازی جهان‌باز است و عده زیادی اینگونه بازی‌ها را با اهداف متفاوت بازی می‌کنند. مردمی هستند که می‌گویند این بازی چشم‌نواز است و فقط می‌خواهند آن را تماشا کنند، و بله، تجربه آن‌ها باید متفاوت با کسی باشد که انگار تمام آرزویش این بوده که مبارزه با کاتانا را یک بازی تجربه کند. و این تصور برای آنها مبتنی است بر چالش، نظم، تمرین و دقت. این چیزی است که آن‌ها از سامورایی انتظار دارند و این چیزی است که بازی باید به آن‌ها به‌عنوان بازیکن ارائه دهد.

تاریخ عرضه

در حال حاضر هیچ تاریخ انتشار رسمی توسط سونی و ساکر پانچ اعلام نشده است. تریلر گیم‌پلی این بازی را می‌توانید در اینجا تماشا کنید.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.