Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازیساز روس طراحی یک کودک را به این بازی واقعا عجیب تبدیل کرد!

0

شاید شما هم در زمان بچگی خود آرزوهایی داشتید و روزها با خلاقیت خود درگیر آن‌ها می‌شدید. شاید، در حالی که دور و برتان سرگرمی‌های زیادی بوده در گوشه‌ای از خانه می‌نشستید و طرح‌هایی روی کاغذ می‌کشیدید یا مثل من داستان می‌ساختید. به هر حال، شما هم روزی قوه‌ی تخیل قدرتمندی داشته‌اید و از هر فرصتی برای بروز آن بهره می‌بردید.

اگر از آن دسته از کودکان عشق طراحی بوده‌اید، شاید شانس با شما اصلا یار نبوده که در روسیه زندگی نمی‌کردید. چون در این کشور یک مجله وجود دارد که در بخشی از آن، طرفداران می‌توانسته‌اند طرح‌های خود را به چاپ و انتشار برسانند. مجله‌ی Velikiy Drakon (اژدهای عظیم) به این کار اختصاص داشته است.

در سال 1995 میلادی یکی از طرفداران بازی‌های ویدئویی، طراحی خود را از یک بازی فانتزی پلتفرمر با الهام از بازی کسلوانیا برای مجله ارسال کرده که به چاپ رسیده است. هر چیزی که به ذهن یک بچه‌ی عاشق کسلوانیا می‌تواند خطور کرده باشد در این طراحی‌ها هست. شما علاوه بر سیاهچال، اژدها، مار و تابوت، با انواع و اقسام تله‌ها، عنکبوت و دشمنان ترسناک دیگر روبرو هستید!

حالا پس از گذشت 23 سال، «الیا چنتسوف» یک طراح و بازیساز مستقل روس که بازی‌های خود را تحت عنوان شرکت Chentzilla منتشر می‌کند، از این طراحی‌ها وام گرفته و بازی خود را ساخته است! تبدیل کردن طراحی یک کودک بعد از 23 سال به یک بازی واقعی، شاید چیزی نباشد که او انتظار دارد، اما حرکتی واقعا برنده است! بازی «بازگشت به قلعه‌ی غول شیطانی» (به زبان روسی Возвращение в замок злого колдуна) یا به اختصار BB33K شاید اصلا در تصور کودکی که سال‌ها پیش دست به خلق آن می‌زد نگنجد!

چنتسوف در تبدیل کردن این طراحی به بازی، سعی کرده همه‌ی المان‌های موجود در آن را به چیزی متحرک و قابل استفاده تبدیل کند. او تلاش کرده تا هیچ کدام از اجزای تصویر بی استفاده و صرفا برای پر کردن صحنه نباشند.

به عنوان مثال، قطره‌های آب که از سقف چکه می‌کنند، یک گودال کوچک از آب می‌سازند که رفته رفته بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که شما را در خود غرق خواهد کرد. نقاشی‌های روی دیوار زنده می‌شوند و دایره‌های سیاه در واقع توپ‌های کشنده‌ای هستند که برای عبور از موانع پاهای کوچکی در می‌آورند! همه‌چیز در بازی غیرقابل پیش‌بینی است و شما هر لحظه ممکن است غافل‌گیر شوید.

یکی از تغییراتی که این بازی نسبت به طراحی‌های اصلی کرده، شخصیت اصلی آن است. چنتسوف مرد آبی پوشِ شمشیر به دست را با تصویری از یک زن ائروبیک‌باز تعویض کرده. تصویری که باز هم در یک طراحی قدیمی موجود بوده و طراحی بازیساز نیست. این بار چنتسوف از یک راهنمای حرکات ائروبیک قدیمی نشر اتحاد جماهیر شوروی الهام گرفته و شخصیت اصلی خود را ساخته است. زنی که با آن طرز پوشش و حرکات خود، یک ترکیب عجیب برای یک بازی پلتفرمر کسلوانیایی ایجاد کرده است.

همین چیزها، در کنار موسیقی عجیب مخصوص رقص و تمرین روسی، این بازی را صاحب سبکی مختص خود کرده‌اند.

شما در این بازی فقط هفت دقیقه (تا تمام شدن آهنگ) فرصت دارید مسیر را طی کرده و به مار غول‌پیکر بالای صفحه برسید. در این مسیر، مرحله مدام تغییر خواهد کرد و هیچ‌چیز به شما در این راه کمک نمی‌کند. اگر می‌خواهید از ابتدا تا انتهای این بازی را ببینید، باید این ویدئو را تماشا کنید. با این حال، پیشنهاد می‌شود خودتان هم آن را امتحان کنید.

بازی BB33K را می‌توانید به طور رایگان از سایت Itch.io دانلود کنید.

منبع pcgamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.