Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۲۰۰ هزار نفر از کاربران استیم از کنترلرهای NES استفاده می‌کنند!

4

آماری که والو از تفکیک استفاده‌ی کاربران استیم از کنترلرها برای بازی منتشر کرده، گویای واقعیات زیادی است. شاید مهم‌ترین نکته در مورد این آمار استفاده‌ی بیشتر کاربران از کنترلرهای ایکس باکس 360 باشد، اما این جذاب‌ترین نکته‌ی‌ آن نیست. کاربران استیم از کنترلرهای NES هم استفاده می‌کنند و آن هم نه به تعداد کم و انگشت شمار!

طبق آماری که والو منتشر کرده 45 درصد از کاربران استیم کنترلر ایکس باکس 360 دارند. این بیشترین میزان در میان کنترلرهای دیگر است و مایکروسافت با 19 درصد استفاده از کنترلرهای ایکس باکس وان، سهم بیشتری از رقبا را به خود اختصاص داده است. 27.2 میلیون نفر از کنترلرهای ایکس باکس 360 و 11.5 میلیون نفر از کنترلرهای ایکس باکس وان استفاده می‌کنند. آمار استفاده از کنترلرهای پلی استیشن 4 از ایکس باکس وان بیشتر است و بر این اساس، 12.2 میلیون نفر یعنی 20 درصد از کاربران استیم دوال شاک 4 دارند. 4.1 میلیون نفر معادل 7 درصد از کاربران استیم، کنترلر پلی استیشن 3 را برای بازی انتخاب کرده‌اند.

اما نکته‌ی جالب این است که نینتندو هم به اندازه‌ی قابل توجهی در این بازار سهم دارد. کنترلر سوییچ پرو، 458 هزار نفر استفاده کننده دارد که رقم جالب توجهی است. کنترلر گیم‌کیوب هم حتا 129 هزار نفر استفاده کننده دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها این‌که کنترلر SNES بیشتر طرفدار دارد و 195 هزار و 914 نفر از آن استفاده می‌کنند.

کنترلر استیم بیش از یک میلیون و پانصد هزار استفاده کننده دارد و می‌شود سهم قابل توجهی از استفاده کنندگان کنترلرها برای بازی در استیم را به آن اختصاص داد. اگرچه در مقایسه با سهم ایکس باکس و پلی استیشن چندان موفقیت آمیز به نظر نمی‌رسد.

با گیم‌نیوز همراه باشید.

منبع steamed.kotaku
4 نظر برای این مطلب
  1. شیطان می‌گوید

    🙂
    احسنت
    راستی اون مطلبی که درباره شکست تل تیل و پرطرفدار شدن فورتنایت و … بود هم بسی جالب بود

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      ممنون، شما لطف دارید 🙂

  2. شیطان می‌گوید

    ببخشید یه سوال
    مگه کنترلر های ps3 و ps2 هم به پی سی وصل می شه که توی عکس هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      بله میشه. ضمن این‌که، نظرسنجی انجام شده فرمی بوده که کاربرها پر کردند و بیشترش از طریق خوداظهاری به دست اومده.
      من خودم رو پی‌سی با دسته‌ی PSOne بازی می‌کنم! سفید! خوشگل!! سفت :))

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.