Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

ترفندهای ضروری Black Ops 4 Blackout که پیش از آغاز باید بدانید

1

با ما در گیم‌نیوز همراه باشید تا ترفندهای مهم حالت Blackout را که تجربه این بخش از Call of Duty: Black Ops 4 را بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد کرد مرور کنیم.

Black Ops 4 نسبت به سایر بازی‌های پیشین مجموعه ندای وظیفه اندکی متفاوت است. بخش چندنفره کلاسیک مجموعه باری دیگر برگشته، اما تمرکز BO4 روی تجربه آنلاین به حدی است که دیگر شاهد بخش کمپین تک‌نفره در بازی نیستیم و از طرفی یک حالت کاملاً جدید چندنفره مطابق مد روز صنعت گیم به بازی اضافه شده است: حالت بتل رویال Blackout. آنهایی که سابقه تجربه دو بازی بتل رویال بسیار محبوب این روز‌ها یعنی PUBG و فورتنایت را دارند، نسخه ندای وظیفه این سبک برایشان آشنا خواهد بود.

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص ندای وظیفه باشید، Blackout برایتان بسیار غریب جلوه می‌کند. به هر حال، مبارزات در این بخش بسیار آرام‌تر از بخش‌های استاندارد چندنفره این مجموعه با سرعت وحشتناکشان است. اگر مایل هستید در Blackout موفق باشید، مجبورید بسیاری از استراتژی‌ها و شیوه‌های بازی کردن خود را که زمانی با آن در بخش‌ چندنفره پیروزی کسب می‌کردید کنار بگذارید. از آن سو حتی اگر بازیکن ماهر بتل رویال هم باشید، باز هم Blackout ساز و کار‌های مختص خودش را دارد که باید به آنها عادت کنید.

در ادامه به بیان ترفندهای مهم حالت Blackout خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند در این بخش به‌سرعت حرفه‌ای شوید. اگر بتای بازی را پیش‌تر تجربه کرده‌اید، باید بگوییم که در بازی اصلی، شاهد تغییرات چندان عمده‌ای در بخش بتل رویال نیستیم اما با این حال، دانستن این تغییرات که ادامه‌دار نیز هستند خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است که Treyarch قرار است به‌زودی موارد جدیدی چون بازار سیاه و رویداد هالووین را نیز به بازی خود اضافه کند.

۱. در فرود آمدن استاد شوید

رسیدن به سطح زمین اولین مهارت مهمی است که باید کسب کنید. هر مسابقه برای شما از هلیکوپتری که بر فراز نقشه در حال پرواز است آغاز می‌شود. برخلاف تمام بازی‌های بتل رویال دیگر، راه فرود مطمئن و سریع در محل مد نظرتان در Blackout، تنها از طریق برقراری تعادل میان سرعت و مسافت ممکن است. هنگام خروج از هلیکوپتر، مستقیم به سمت پایین حرکت کنید. با بسته‌شدن دست‌های کاراکترتان مشخص می‌شود که به حداکثر سرعت رسیده‌اید. سمت راست تصویر دارای دو نشانه است که یکی سرعت شما را بر حسب متر بر ثانیه نشان می‌دهد و دیگری پیکان‌هایی به سمت پایین است. سعی کنید هر سه پیکان رو به پایین روشن باشد و سپس شروع به بالا و پایین رفتن از طریق حرکات طولانی موجی‌شکل به سمت نقطه فرود مد نظرتان کنید.

۲. نکات مهم نقطه فرود را بدانید

فرود آمدن در نقاط دورافتاده ریسک بسیار بزرگی است؛ اگر در یک روستای بدون نشانه کوچک باشد که اوضاع بسیار بدتر هم خواهد شد. اگر یک تیم پیش از شما به آن جا رسیده باشد، آنگاه هیچ جا برای گریختن ندارید. مناطق وسیع‌تر بازیکنان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند، اما از طرفی ساختمان‌های بیشتری هم برای جست‌وجو دارند، همچنین راحت‌تر می‌توان در ساختمان‌های جدا به جمع‌آوری تجهیزات پرداخت. مثال خوبی از این موضوع در منطقه Turbine است، جایی که چندین انبار بسیار بزرگ در آن وجود دارد. با این وجود، مناطق خاصی چون Firing Range و Nuketown Island بیش از حد بازیکنان را به خود جذب می‌کنند. سعی کنید که تا از مهارت‌هایتان مطمئن نشده‌اید به این مناطق پا نگذارید.

۳. از لباس بالدار خود نهایت استفاده را ببرید

یکی از باحال‌ترین چیز‌ها در Blackout، فرود آمدن در نقشه بوسیله لباس بالدار است. با این حال، بسیاری گمان می‌کنند که این لباس فقط هنگام فرود آمدن کاربرد دارد اما چنین نیست. لباس بالدار را در هر زمانی طی مسابقه می‌توان بکار برد، مثلاً هنگام پرش از ارتفاعات مناطقی چون Dam و Lighthouse. چنین قابلیتی می‌تواند در زمان‌هایی که باید به سرعت از یک مهلکه بگریزید بسیار مفید باشد. برای استفاده از لباس بالدار کافی است دویده و دکمه پرش را نگه دارید.

۴. زامبی‌ها تیغ دو لبه هستند

رفتن به مناطقی که زامبی‌ها در آن حضور دارند، مانند Asylum یا هر کدام از نور‌هایی که روی نقشه دیده می‌شود، می‌تواند سلاح و زره لول بالا را نصیبتان کند. با این حال ممکن است در این میان به یک ابرزامبی بربخورید که حسابی برایتان دردسر درست کند. از آن سو، کشتن این ابرزامبی جایزه‌های بسیار بهتری نیز به همراه خواهد داشت. فراموش نکنید که به راه‌انداختن رگبار برای کشتن زامبی‌ها باعث جلب توجه سایر بازیکنان خواهد شد. اگر تمایل ندارید که با زامبی‌ها روبه‌رو شوید، توصیه می‌کنیم در کمین کسانی که می‌خواهند از کشتن زامبی‌ها نفع ببرند بنشینید و جوایز کسب‌شده آنها را بقاپید.

۵. در لحظات پایانی از ساختمان‌ها دوری کنید

در لحظات پایانی مسابقات که منطقه نبرد به کوچک‌ترین حد خود می‌رسد، در ساختمان‌ها مخفی نشوید. در غیر این صورت، احتمال کشته شدنتان بوسیله نارنجک، بمب خوشه‌ای یا هر نوع مهمات انفجاری قابل پرتاب بسیار بالا می‌رود. مگر آن که از Trophy System بهره‌مند باشید که در آن صورت می‌توانید به‌راحتی هر سلاح انفجاری پرتاب‌شده را بلافاصله در هوا منفجر کنید. در هر صورت، توصیه می‌کنیم از کمپ کردن در ساختمان‌ها در لحظات آخر خودداری کنید.

۶. محتاطانه از وسایل نقلیه استفاده کنید

Blackout دارای ترکیب بسیار خوبی از وسایل نقلیه مختلف است. در نقشه این مود، چندین هلیکوپتر، کامیون سنگین، قایق زودیاک و ATV وجود دارد. اما احتیاط را از یاد نبرید؛ رانندگی با این وسایل پرسروصدا می‌تواند موقعیتتان را لو داده و دشمنان را به سمتتان روانه کند؛ خصوصاً با کوچک شدن منطقه نبرد.

۷. برای خود هلیکوپتر پیدا کنید

هلیکوپترها در مواقعی که باید سریع به یک منطقه امن فرار کنید بسیار کارآمد هستند. چندین هلیکوپتر در سرتاسر نقشه گنجانده شده و می‌توانید آنها را در Construction Site، Estates، Turbine، Factory، Firing Range، Nuketown Island و Cargo Ducks پیدا کنید.

۸. از سلاح Hellion Salvo کمک بگیرید

اگر بازیکنانی که سوار بر وسایل نقلیه هستند برایتان دردسر ایجاد می‌کنند، آنگاه به دنبال لانچر موشک Hellion Salvo بگردید. این سلاح قدرتمند می‌توان به راحتی روی وسایل نقلیه قفل کرده و آنها را هدف قرار دهد. اگر در طرف دیگر ماجرا قرار دارید، سعی کنید خط دید را هر چه سریع‌تر بشکنید؛ در غیر این صورت تنها گزینه پیش رویتان خروج سریع از وسیله است.

۹. غارت کرده و از هم‌تیمی‌هایتان حمایت کنید

هنگام بازی تیمی، گزینه‌های زیادی برای کمک به هم‌تیمی‌هایتان وجود دارد، همچون به اشتراک‌گذاری مهمات از طریق منوی وسایل. امکان انجام برخی کارها نیز بدون احتیاج به ورود به منوی اینونتوری وجود دارد؛ می‌توانید از D-Pad برای جست‌وجوی وسایل دشمن کشته‌شده استفاده کنید یا تنها با فشردن یک دکمه، مستقیم از روی زمین افزونه‌ای را به سلاحتان اضافه کنید.

۱۰. در بخش تمرینی (و حتی چندنفره استاندارد) به تمرین بپردازید

Black Ops 4 علیرغم نداشتن بخش کمپین تک‌نفره، دارای یک بخش تمرینی با چند مرحله تک‌نفره داستانی کوتاه است. تمام کردن این مراحل باعث آزاد شدن کاراکتر‌های متخصص برای بخش Blackout خواهد شد اما علاوه بر این، به شما یاد می‌دهد چگونه از گجت‌های فراوان بازی که در بخش بتل رویال قابل اکتشاف هستند بهره بگیرید. بخش چندنفره استاندارد بازی نیز به سبب آشنا کردن شما با سلاح‌ها و گجت‌ها، می‌تواند در ارتقای مهارت‌هایتان برای Blackout مفید باشد.

۱۱. از اسلحه‌های متخصص‌ها در Blackout استفاده کنید

بسیاری از سلاح‌های مخصوص کاراکتر‌های متخصص (Specialist) را می‌توان در نقشه حالت بتل رویال پیدا کرد. توصیه می‌کنیم مشخصاً از این سلاح‌ها به نحو احسن استفاده کنید:

  • سلاح Sensor Dart کاراکتر Recon یک رادار است که موقعیت دشمنان را به شما لو می‌دهد. بهترین موقعیت برای استفاده از آن در نقاط مرتفع است تا منطقه وسیعی را پوشش دهد.
  • نارنجک خوشه‌ای کاراکتر Battery به سطح چسبیده و چند بمب کوچک را به اطراف پرتاب می‌کند که به مثابه یک انفجار شات‌گان عمل می‌کنند. این سلاح به منظور استفاده در گوشه‌ها طراحی شده و استفاده از آن برای دشمنان فاصله نزدیک اصلاً توصیه نمی‌شود.
  • Razor Wire کاراکتر Torque به سبک بازی Rainbow Six Siege برای استفاده در زیر پنجره‌ها ایده‌آل است. این سلاح می‌تواند به راحتی دشمنانی را که هنگام تهدید شدن در مناطق باز داخل ساختمان‌ها می‌پرند را نابود کند. سپر مانع این کاراکتر نیز در نقشه وجود دارد که می‌تواند هنگام تحت فشار قرار گرفتن بسیار به کار آید.
منبع Gamespot
1 نظر
  1. Shayan می‌گوید

    سلام من وقتی میخوام برم تو blackout همش داره میزنه سرچینگ یک ساعت وای میسم نمیاد xbox one دارم اما نمیشه رفت تو بلک اوت

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.