Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی در E3 2019 هیچ کنفرانس یا نشست خبری برگزار نخواهد کرد

0

در خبری غافلگیرکننده اعلام شده که سونی در E3 2019 کنفرانس یا نشست خبری برگزار نخواهد کرد تا یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ بازیسازی حضور خود در این رویداد را کمرنگ‌تر کند.

غیبت سونی در E3 2019 بدین معناست که دیگر شاهد رویه همیشگی برگزاری کنفرانس در این رویداد در ماه جوئن نخواهیم بود. علاوه بر این، سونی اعلام کرده که در خود نمایشگاه نیز حضور نخواهد داشت و شرکت‌کنندگان نمی‌توانند بازی‌های جدید این شرکت را در E3 بازی کنند.

این شرکت در بیانیه که برای مجله گیم‌اینفورمر فرستاده شده اذعان داشته:

با تکامل یافتن صنعت بازی، سرگرمی‌های تعاملی سونی به جست‌وجو برای فرصت‌های نوآورانه برای درگیر کردن بازیکنان ادامه می‌دهد. طرفداران پلی‌استیشن برای ما همه چیز هستند و ما همیشه می‌خواهیم که نوآوری کنیم، متفاوت فکر کنیم و راه‌های جدید را برای خشنود کردن بازیکنان امتحان کنیم.

در ادامه گفته شده:

در نتیجه تصمیم گرفتیم که در E3 2019 شرکت نکنیم. ما در حال کشف راه‌های جدید و آشنا برای درگیر کردن جامعه بازیکنان خود در سال ۲۰۱۹ هستیم و نمی‌توان برای به اشتراک گذاشتن برنامه‌هایمان با شما صبر کنیم.

جنیفر کلارک، نایب رئیس بخش ارتباطات سونی تأیید کرده که این شرکت در «پیرامون رویداد» نشست خبری نخواهد داشت، بدین معنا که سونی همچون برخی رقبا تصمیم ندارد که رویداد مخصوص خودش را در موازات E3 برگزار کند.

سونی اولین شرکت بزرگی نیست که تصمیم به کنار گذاشتن E3 از برنامه‌های خود گرفته است. این رسم از الکترونیک آرتز در سال ۲۰۱۶ شروع شد، زمانی که این شرکت تصمیم گرفت رویداد مختص خودش به نام EA Play را در لس آنجلس برگزار کند. EA Play معمولاً یک یا دو روز پیش از آغاز E3 شروع شده و به موازات آن ادامه پیدا می‌کند. بدین ترتیب، بازی‌های الکترونیک آرتز در E3 تنها در غرفه‌های سایر شرکت‌ها قابل تجربه هستند.

مایکروسافت نیز از مدتی پیش آرام آرام به سمت کمرنگ کردن حضور خود در E3 حرکت کرده است. کنفرانس ایکس‌باکس در E3 امسال به جای مرکز گردهمایی‌های لس آنجلس، در آن طرف خیابان در تئاتر خود مایکروسافت برگزار شد. اگرچه این شرکت همچنان در خود نمایشگاه حضور داشت.

با حرکت E3 به سمت عمومی شدن، یا حداقل ترکیبی از یک رویداد خصوصی و عمومی همچون TGS و همچنین کاهش ارتباط آن با مدیوم بازی، تعجبی ندارد که ببینیم سونی تصمیم گرفته در آن شرکت نکند. پیش از این هم سابقه داشته که سونی رویداد‌های خود را در صورت نداشتن محتوا برای نمایش لغو کند؛ همچون رویداد PSX که امسال برگزار نشد.

نکته دیگری که می‌تواند عدم حضور سونی در E3 2019 را توجیه کند، ورود به دوران گذار به نسل آینده کنسول‌های پلی‌استیشن است. به احتمال زیاد، سونی در حال آماده‌سازی برای لانچ نسل جدید کنسول خود است که طبق گزارش‌ها، شاید در سال ۲۰۲۰ شاهد آن باشیم.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.