Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۵ نکته که باید درباره حالت Creative فورتنایت بدانید

0

حالت Creative فورتنایت به شما اجازه خواهد داد همچون ماینکرفت هر آنچه که در ذهن دارید بسازید. با گیم‌نیوز و ۵ نکته که باید از این حالت بدانید همراه باشید.

عنوان بتل رویال فورتنایت به بازیکنان اجازه می‌دهد به ساخت و ساز روی بیاورند تا در مبارزه با رقیبان دست بالا را پیدا کنند. به همین سبب بسیاری از بازیکنان آموخته‌اند که ساختمان‌های کاربردی کوچک و مفید بسازند تا از گزند گلوله‌های دشمنان در امان باشند. اما با این حال بسیاری از بازیکنان مدت‌هاست که منتظر امکان ساخت چیز‌های بیشتر و پیچیده‌تر در فورتنایت هستند. حال اپیک گیمز با ساخت حالت Creative فورتنایت، این انتظار را برآورده کرده است.

حالت Creative فورتنایت بدین جهت طراحی شده که به بازیکنان اجازه دهد هر چه دوست دارند بسازند. این حالتی که بسیاری از بازیکنان بتل رویال و Save the World حدود یک سال است که تا الان درخواست کرده‌اند و حال که می‌دانیم دقیقاً چه چیز‌هایی در آن گنجانده شده، طولانی بودن زمان انتظار برای ارائه آن منطقی جلوه می‌کند؛ چرا که حالت Creative فورتنایت بسیار بزرگ است!

به جای آن که به بازیکنان صرفاً منابع نامحدود و قابلیت پرواز در نقشه استاندارد داده شود (در حالت Creative نیز امکان پرواز وجود دارد)، اپیک از زمان خودش به خوبی استفاده کرده تا امکانات و ابزار‌هایی را در اختیار بازیکنان بگذارد که در بازی عادی در دسترس نیستند.

حالت Creative فورتنایت به‌صورت رسمی از امروز برای بازیکنانی که Battle Pass فصل هفتن بازی را خریداری کرده‌اند آغاز به کار می‌کند. سایر بازیکنان این بخش را در ۲۲ آذر دریافت می‌کنند. بیشتر اطلاعاتی که در حال حاضر می‌دانیم براساس ویدئو‌هایی است توسط یوتیوبر‌ها و تولیدکنندگان محتوای بازی منتشر کرده‌اند. در ادامه با ۵ نکته که از این ویدئو‌ها استخراج کرده‌ایم همراه باشید.

Creative Hub

هنگامی که وارد حالت Creative فورتنایت می‌شوید، بازی شما را به بخشی که Creative Hub نام دارد می‌برد. شاخص‌ترین موارد در این بخش یک محیط قابل گشت‌وگذار است که در مرکز آن یک سکوی سنگی قرار دارد و کاراکترتان روی آن ظاهر می‌شود. در این محیط چند تخته سنگ وجود دارد که هر کدام دارای یک شکاف هستند؛ درست همانند Rift to Go در بخش بتل رویال. اولین تخته سنگ که شکاف آن رنگ طلایی دارد شما را به محیط خلاقانه شخصی‌تان می‌برد؛ سایر شکاف‌ها شما را به جاهای مختلفی از جمله محیط‌های خلاقانه دوستانتان یا مکان‌هایی شاخصی که اپیک گیمز می‌خواهد ببینید منتقل می‌کنند.

این ناحیه چندان هیجان‌انگیز نیست؛ بیشتر به آن می‌تواند به‌عنوان یک منوی تعاملی نگاه کرد. اما مهم‌ترین نکته در آن امکان دیدن چیز‌هایی است که دیگران خلق کرده‌اند

جزایر

چهار محیط پیاده‌سازی خلاقیت‌ها در اختیار هر بازیکن قرار می‌گیرد که از آنها در این بخش با عنوان جزیره یاد می‌شود. این فضاها واقعاً هم جزیره هستند اما با نمونه‌هایی که در بتل رویال دیده‌ایم فرق دارند. هنگامی که آغاز به کار می‌کند، هر جزیره مانند یک یک ورق سفید است که هر آنچه دوست دارید می‌تواند در آن پیاده کنید. هر جزیره به شما اجازه می‌دهد تا حد ظرفیت حافظه‌اش ساخت و ساز کرده و کارهای خود را برای بازدید‌های آینده ذخیره‌سازی کنید.

نحوه ساخت و ساز

ساخت و ساز تا حدودی با دیگر بخش‌های بازی تفاوت دارد. در حالت Creative فورتنایت، وسیله‌ای مشابه با یک تلفن همراه در اختیارتان گذاشته می‌شود که می‌توانید با آن تمامی فرایند ساخت و ساز را کنترل کنید؛ به‌عنوان مثال کپی کردن دیوار‌ها و جابه‌جایی، چرخاندن یا حذف کردن آیتم‌ها. بیشتر چیز‌هایی که در این حالت ساخته می‌شوند از این رویه پیروی می‌کنند: ایجاد کپی از ساختار مد نظر، سپس قرار دادن آن در مکان مناسب و تکرار این عمل.

آیتم‌های پیش‌ساخته

آیتم‌هایی که بایستی با کپی کردنشان به ساخت و ساز بپردازید در منوی پیش‌ساخته‌ها (Prefabs) در دسترس هستند. این منو بسیار بزرگ است و هر نوع ساختمانی که تاکنون در بتل رویال دیده شده را در خود دارد؛ از بخش‌های کوچکی از Tilted Towerها و حتی ساختمان‌هایی که تنها در Lucky Landing یافت می شوند. امکان انتخاب و کپی تمامی این آیتم‌های پیش‌ساخته وجود دارد.

این منو همچنین آیتم‌های دیگری چون اشیا مشخص را نیز در بر می‌گیرد؛ از مبلمان و وسایل داخل خانه که از یخچال و قفسه کتاب گرفته تا مبل و سینک آشپزخانه. همچنین گزینه‌ای نیز در آن وجود دارد که هر نوع دیواری که در بازی موجود است را در اختیارتان می‌گذارد. از این منو می‌توانید هر ساختاری که وجود دارد را انتخاب کرده و به جزیره خلاقیت خود اضافه کنید.

حالت‌های بازی

هیجان‌‌انگیزترین نکته در رابطه با حالت Creative فورتنایت، حالت‌های بازی در دسترس است. پس از آن که هر چه می‌خواستید را ساختید، آنگاه می‌توانید یک مود بازی مخصوص خودتان را حول نقشه‌ای که طراحی کرده‌اید بسازید. این مود‌ها می‌توانند همه چیز، از Free for all گرفته تا مسابقات و … باشد. شاید از الان نتوان چندان چیز خاصی را برای آن متصور شد، اما با در اختیار قرار گرفتن یک بخش طراحی مود، بازیکنان می‌توانند هر آنچه تاکنون از فورتنایت تصور می‌کنیم را دگرگون کنند. یک شخص می‌تواند نقشه‌اش را تبدیل به یک پازل تعاملی کند و شخص دیگر حتی می‌تواند یک شبیه‌ساز گلف در آن پیاده کند!

به‌نظر می‌رسد در حال حاضر امکان به اشتراک گذاری نقشه‌ها و حالت‌های بازی خلق‌شده توسط بازیکنان وجود ندارد. اما با این حال شاید در آینده نزدیک بتوان نقشه‌های مخصوص همراه با حالت‌های بازی مختص به خود را از سازندگان فورتنایت دریافت کرده و آنها را تجربه نمود.

تریلر قصل هفتم بازی که به‌زودی عرضه خواهد شد را ادامه مشاهده می‌کنید:

 

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.