Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

این‌ها ۱۰ فیلم برتر ۲۰۱۸ به انتخاب تحریریه گیم‌نیوز هستند!

3

در ادامه فهرستی از 10 فیلم برتر 2018 به انتخاب گیم‌نیوز را آماده کرده و کمی راجع به آن‌ها توضیح داده‌ایم که به نظر می‌رسد اندک امتیاز بیشتری نسبت به همتایان خود چه در موضوع و چه در کیفیت ساخت داشته باشند. سعی کرده‌ایم که در این لیست هر دو امتیاز کیفیت محتوایی و فنی و استقبال تماشاچیان از فیلم را لحاظ کنیم و بنابراین ناخواسته مجموعه‌ای از فیلم‌های مستقل و فیلم‌های کمپانی‌های بزرگ را کنار هم آورده‌ایم که گرچه تناسب ناموزونی است اما می‌تواند به گسترش ذائقه‌ی تماشاچی کمک کند. با گیم‌نیوز همراه باشید.

سال 2018 برای سینمای جهان گرچه سال بسیار عجیبی از حیث تنوع ژانر و موضوع برای فیلم و سریال دنیا بود، از لحاظ کیفیت چندان چنگی به دل نمی‌زد. کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی ذائقه‌ی مخاطبین و طرفداران سینما را تغییر داده‌اند و از قهرمانان فیلم‌ها تنها آن‌هایی باقی مانده‌اند که یا باید جلوی بیگانگان فضایی مقاومت کنند و یا باید از زمین در مقابل انسان‌ها با موجودات عجیب‌الخلقه‌ای که قصد نابودی آن را دارند محافظت کنند یا باید در این دنیا و آن دنیای موازی سفیر و سرگردان باشند. زندگی زمینی در فیلم‌ها کمرنگ است و گرچه انسان در جای جای فیلم‌ها وجود دارد اما در واقع درهیچ جای آن نمی‌توان از وجود واقعی او سراغی گرفت.

Avengers: Infinity War

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فیلم مارول امسال توانست با استفاده از یک دوجین بازیگر مطرح و بودجه‌ی 400 میلیون دلاری خود تمام بازارهای فروش فیلم را به زانو دربیاورد. فیلم در مورد بازگشتن انتقام جویان به زمین و چالش آن‌ها با سنگ‌های هستی است که تانوس با بی‌رحمی و حرص هر چه تمام‌تر در پی به دست آوردن آن‌هاست. این قسمت از فیلم‌های انتقام جویان با تفاوت فاحشی چه از لحاظ پرداخت قصه و چه از لحاظ هارمونی استفاده از گستره‌ی زیادی از بازیگران تراز اول توانست حتی نظر منتقدین را هم به خود جلب کند.

Incredibles 2

بعد از سال‌ها انتظار بالاخره دوستداران انیمیشن شگفت‌انگیزان توانستند قسمت دوم از آن را در سال 2018 به تماشا بنشینند. داستان شگفت انگیزان 2 این بار به چالش توزیع مسئولیت خانواده بین آقای شگفت‌انگیز و الاستی‌گرل می‌پردازد. شگفت انگیزان 2 گرچه همچنان قدرتمند در همنوایی روایت و جذابیت به پیش می‌رود اما در جزییات نتوانسته است همانند قسمت قبلی داستانی بی‌نظیر خلق کند. با این حال برآیند نظرات دوستداران این سری انیمیشن به شدت مثبت بوده است و توانسته آن‌ها را همچنان مشتاق به قسمت آتی نگه دارد.

Upgrade

در میان سیل عظیم فیلم‌های علمی تخیلی عرضه شده در سال 2018 می‌بایست «به‌روزرسانی» را یک فیلم متفاوت و فوق‌العاده دانست. این فیلم استرالیایی بر خلاف ژانر علمی تخیلی هالیوودی نه به دنبال بازگرداندن امید به زندگی انسان است و نه می‌خواهد او را به قدرت خود غره کند. داستان فیلم در مورد مردی به شدت شکاک به تکنولوژی است که بعد از اتفاق وحشتناکی در گذشته حال باید با قطعه‌ای الکترونیکی در سر خود زندگی کند.

A Quiet Place

با این‌که علاقه به فیلم‌های ترسناک واقعا کار سختی است و احتیاج به تحمل روانی بالایی دارد اما فیلم کراسینکی توانست با قلدری هر چه تمام‌تر جای خود را حتی در دل کسانی که تمایلی به فیلم‌های ترسناک ندارند باز کند. چه می‌شود اگر دنیا پر از موجودات وحشتناکی شود که با کوچکترین صدایی شما را پیدا می‌کنند و خوراک خود می‌کنند؟ کراسینسکی به سیاق اسپیلبرگ ترس حاصل از این اتفاق را با ظرافت هر چه تمام‌تر به روی پرده‌ی سینما آورده است و با بازی بی‌نظیر خود و همسرش، همه‌ی آن‌چه که یک فیلم باید در چنته داشته باشد را به کمال ارائه می‌کند.

Cold War

فیلم آخر پاول پاولیکوفسکی کارگردان سرشناس لهستانی گرچه روایتی آشنا و کلیشه‌ای از اروپای شرقی زیر چکمه‌های روسیه تصویر می‌کند، اما همچنان به دلیل قدرت موسیقایی و تصویری فیلم می‌تواند جای خود را در بین 10 فیلم برتر امسال باز کند. فیلم روایت زندگی پر از سختی آهنگسازی لهستانی است که به دلیل موقعیت سیاسی و اجتماعی زمان خود باید عذابی فراتر از تحمل انسانی را تاب بیاورد.

Thoroughbreds

در میان فیلم‌های کم بودجه‌ی امسال فیلم «اصیل‌ها» به لطف کارگردانی بسیار قوی و بازی‌های بی‌نظیر خود توانست توجه سینمادوستان را به خود جلب کند. اصیل‌ها داستان دوستی دو دختر است که می‌تواند برداشت شما از دوستی، خشونت، از هم گسیختگی روانی و آرامش را کاملا مخدوش کند. شاید بتوان جایزه‌ی درخشان‌ترین فیلم امسال را به خاطر ارائه دادن سبک جدیدی از فیلمسازی به این فیلم داد.

The Ballad of Buster Scruggs

آخرین فیلم برادران کوئن فیلمی اپیزودیک از غرب وحشی است که گرچه داستان‌های ساده‌ای را روایت می‌کند اما همچنان امضای برادران کوئن پای فیلم دیده می‌شود. فیلم با سادگی خیره‌کننده‌ای پیش می‌رود و ما را همچنان به روایت‌های پر از زندگی اما خالی از معنای این دو برادر امیدوار نگه می‌دارد. از لحاظ پرداخت قصه و روایت و هم‌چنین استفاده از همه‌ی ابزاری که فیلمساز در اختیار دارد می‌توان این فیلم را در زمره‌ی سه فیلم برتر ایتان و جوئل کوئن به حساب آورد.

The Wild Pear Tree

گرچه نمی‌توان از نوری بیگله جیلان دیگر تقاضای ساخت روزی روزگاری در آناتولی دیگری داشت اما فیلم درخت گلابی وحشی وی همچنان رگ و ریشه‌هایی از گذشته‌ی فیلم‌سازی وی در خود دارد. جوانی که بعد از اتمام تحصیل به شهر خود بازگشته است و حال باید پیوند میان گذشته و حال و آینده‌ی خود را از نو تعریف و ترمیم کند.

Leave No Trace

در کنار رودخانه‌ی خروشان فیلم‌های هالیوودی گاهی جویبار باریکی دیده می‌شود که گرچه قدرت و حجم رودخانه را ندارد اما زیبایی فخرفروشانه‌ای را به وی عرضه می‌کند. سربازی بعد از برگشتن از جنگ‌های نیابتی آمریکا در خاورمیانه ترجیح می‌دهد با دختر خود در جنگل زندگی کند و برای این نوع زندگی به کمترین‌ها بسنده کند. اما این سبک زندگی برای دیگران قابل قبول نیست و او باید اکنون نه به طبیعت که به همنوعان خویش فائق آید. فیلم با فضایی متفاوت از آن‌چه که از فیلم‌های آمریکایی دیده‌ایم هستی جامعه‌ی امروز جهانی را به طرز غمگینانه‌ای به تصویر می‌کشد.

 Roma

آخرین فیلم آلفونسو کوآرون یک اثر هنری تمام عیار است. فیلم گرچه با ریتمی کند، بازی‌های بسیار ساده و دیالوگ‌های بسیار معمولی دنبال می‌شود اما زیبایی و لذت را در صحنه صحنه‌ی فیلم به تماشاچی خود عرضه می‌کند. داستان فیلم در مکزیک دهه‌ی 80 می‌گذرد جایی که مکزیک هم به تبع همسایه‌ی شمالی خود از خیل جریان هیپی‌گری و صلح انگاری و جهان وطنی، و به تقلید از همسایه‌ها و هم زبانان جنوبی خود از اتفاقات خشونت‌بار و خشم طبیعت و نظامی‌گری بی‌نصیب نمانده است. داستان روایت یک خدمتکار در خانه‌ی یک خانواده‌ی بورژوای مکزیکی است که چالش‌های خود و این خانواده را باید پشت سر بگذارد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سایت ماه بانو می‌گوید

    نه واقعا کویت پلیس 😐 3 4 تا از فیلمارو دیدم و با اینتخاب کویت پلیس تو لیست 10 فیلم برتر ترجیح می دم بقیه رم نبینم 😐 اقا علی هم از کمیک خوشش نمیاد به اونجرز می گه هیچی نداشت 😐

  2. علی می‌گوید

    آقا چرا باید اونجرز توی 10 تا فیلم برتر سردبیر باشه؟ :))
    درسته نسبت به قسمتای قبلی بهتر بود ولی واقعا فیلم هیچی نداشت به غیر از تانوس
    الکی شلوغ شده فیلم و به خاطر برند و اسم بازیگرا این همه فروش داشته

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      سلام
      البته انتخاب من نیستن فیلما و دبیر بخش سینمامون انتخاب کرده 🙂 و حتما دلایل خودشم داره. می‌خوای با خودش حرف بزن.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.