شخصیت اصلی Sekiro قادر به صحبت کردن خواهد بود
فرامسافتور تایید کرده است که علاوهبر همهی تغییرات کوچک و بزرگ، روش قصهگوییشان را هم در Sekiro: Shadows Die Twice کمی تغییر دادهاند. تضاد بین زیبایی و مرگ همچنان در روایت این بازی وجود دارد، اما سکیرو دربارهی شخصیت خاصی با پیشینهی خودش، اما بینام و نشان مثل شخصیتهای اصلی سری سولزبورن است.
یاسوهیرو کیتااو، مدیر بازاریابی و ارتباطات فرامسافتور در مصاحبهاش با گیماینفورمر گفته است: «ما سعی داریم درمورد این کرکترها، درام بیشتری را بازگو کنیم». سکیرو درمورد روابط اربابی جوان (Young Lord) و نگهبانش گرگ (Sekiro) است که در نقش آن به بازی میپردازید. در ابتدای بازی، این دو شخصیت مورد حمله قرار میگیرند و درحالی که گرگ یک دستش را از داده و شکست خورده است، اربابش دزدیده میشود. وقتی گرگ بیدار میشود، یک بازوی مکانیکی بهجای دست قطع شدهاش دارد و برای پیدا کردن اربابش و شکست دادن کسانی که به او حمله کرده بودند، عازم ماجراجویی میشود.
در این سفر، سکیرو (به معنای گرگ یکدست) با شخصیتهای مختلفی دیدار میکند و برخلاف بازیهای قبلی فرامسافتور، میتواند با کلمات به درخواستهای آنها پاسخ بدهد! او میتواند با مردم صحبت کند. او شخصیت خودش را با تفکرات، احساسات و اخلاق خودش را دارد. به دلیل وجود شخصیتی با پیشینه و داستان خودش، فرامسافتور به پیادهسازی روشهای قصهگویی که در بازیهای قبلیاش وجود نداشت، مثل فلشبکها روی آورده است.
با این اوصاف، فرامسافتور قصد ندارد بازیکنان را از کشف و تئوریپردازی درمورد لور بازی، همان چیزی که طرفداران سولزبورن عاشق آن هستند، محروم بکند. با اینکه سکیرو یک گذشتهی ثابت دارد، اما تاریخ دنیایی که در آن زندگی میکند، همچنین باسها و دشمنان و برخی از شخصیتهایی که ملاقات میکند، در بازی پراکنده شده است. این وظیفهی شماست که همهی آنها را کنار هم قرار بدهید تا متوجه لور و اتفاقات داستان بازی بشوید.
در سکیرو، بسیاری از ایدههایش را که در گذشته با سولزبورن آنها را امتحان کرده بود را کنار گذاشته است. یکی از تغییرات عمدهای بازی نسبت به گذشته، تغییر رویکرد سازندگان نسبت به باسهای بازی است.
Sekiro: Shadows Die Twice، روز ۲۲ مارچ ۲۰۱۹ برای سه پلتفرم اکسباکس وان، پلیاسیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی منتشر میشود.