Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فورتنایت در سال ۲۰۱۸ رکورد پردرآمدترین بازی تاریخ در یک سال را شکست!

0

راه‌های زیادی برای طرفداری از فورتنایت وجود دارد و راه‌های زیادتری برای دوست‌نداشتن این بازی استثنایی که به یک رویداد فرهنگی تبدیل شده و قدم مهمی در همه‌گیر کردن بازی به عنوان ابزار مسلم سرگرمی برداشته است. فورتنایت در سال 2018 رکورد بیشترین درآمد در طی یک سال را شکست و حالا به یک بازی بی‌همتا در تاریخ بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است.

دلیل شما برای دوست نداشتن فورتنایت می‌تواند منطقی و قابل توجه باشد، اما عده‌ی کمی در جهان با شما موافق خواهند بود. طبق گزارش سوپردیتا نه تنها فورتنایت سودآورترین بازی سال 2018 بود، که این بازی توانست بیشترین درآمد در طی یک سال از یک بازی ویدئویی را به نام خود ثبت کند.

این بازی با درآمدی 2.4 میلیارد دلاری در سال میلادی گذشته، توانست به پردآمردترین بازی تاریخ در یک سال تبدیل شود. این رقم از مجموع فروش لباس‌ها، امو‌ت‌ها و سیزن پس بازی کسب شده است.

فورتنایت به عنوان یک بازی رایگان (Free-to-play) یک موفقیت بی‌همتا محسوب می‌شود.

گزارش سوپردیتا اشاره می‌کند که در سال 2018، بازی‌های رایگان توانسته‌اند 87.76 میلیارد دلار درامد داشته باشند. این رقم، 80 درصد از کل درآمد بازی‌های دیجیتالی در سال گذشته را تشکیل می‌دهد. مجموع درآمدهای حاصل از فروش بازی‌ها در سال گذشته‌ی میلادی 109.8 میلیارد دلار بوده است.

با وجود این‌که بازی‌های فری-تو-پلی به یک مدل اقتصادی به صرفه و محبوب تبدیل شده‌اند، بازی‌های پرمیوم (پولی) هنوز از محبوبیت خوبی برخوردار هستند و مخصوصا در کشورهای غربی هنوز سلطه‌ی آن‌ها بر بازار حس می‌شود.

بازی‌های پولی در سال 2018 توانستند 17.8 میلیارد دلار درامد داشته باشند. برخی از بازی‌های بزرگ درآمدزا شامل فیفا 18 (با 790 میلیون دلار) و ندای وظیفه (612 میلیون دلار) می‌شوند. بازی Red Dead Redemption 2 نیز سال گذشته 516 میلیون دلار فروش داشته است.

با این حال، هیچ کدام از این بازی‌ها حتا به یک میلیارد دلار هم نزدیک نمی‌شوند. در حالی که فورتنایت که یک بازی رایگان است توانسته 2.4 میلیارد دلار در یک سال درامد داشته باشد.

به همین خاطر است که نت‌فلیکس اذعان کرده که فورتنایت برای این شبکه تهدید جدی‌تری در مقایسه با شبکه‌های تلویزیونی دیگر همچون HBO و Hulu است.

منبع gameinformer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.