Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

راهنمای انیمه‌های زمستان ۹۷ – از ناکجای وعده‌ داده‌شده تا بازسازی انیمه‌ای از ۵۰ سال قبل

0

زمستان ۹۷ آمده و انیمه‌های جدید این فصل هم شروع شده است. با توجه به قسمت‌های اول انیمه‌ها، در ادامه چند انیمه منتخب پیشنهاد شده است تا برای فصل جدید مد نظر بگیرید. پس با راهنمای انیمه‌های زمستان 97 با گیم‌نیوز همراه باشید. در ادامه خیلی سریع به سراغ اصل مطلب می‌رویم تا بیش از این در تماشای انیمه‌های این فصل تعلل نکرده باشیم.

The Promised Neverland یکی از بهترین شروع‌ها را تا به حال داشته است. این انیمه یکی از مانگاهای معروف چند سال اخیر را به تصویر می‌کشد. البته چند تغییر کوچک در آن‌ها داده شده تا این تریلر تاریک نفس‌گیرتر شود. واقعا چیزی نمی‌شود در مورد داستان آن گفت وگرنه تعلیق و پیچش‌های داستانی آن لو می‌رود. با این‌حال جا دارد اشاره کنیم که در انیمه بعضی از جزییات نسبت به مانگا تغییر داده شده است تا روند داستانی سریع‌تر و شخصیت‌پردازی پخته‌تر بشوند. امید است که این تغییرات ادامه پیدا کند چون مانگا در نشان دادن بعضی از شخصیت‌ها مشکل دارد. فعلا انیمه به خوبی حس شخصیت‌های گوناگون و تغییر جهت ناگهانی وضعیت روحی آنها را نشان می‌دهد. همچنین صداگذاری عالی انیمه با روایت آن کاملا جور شده است.

انیمه بعدی فصل دوم Mob Psycho 100 است که در سال ۲۰۱۶ فصل اول آن بسیار پر طرفدار بود. این انیمه ساخته سازندگان One Punch Man در مورد پسری با قابلیت‌های قدرتمند است که سعی دارد زندگی معمولی داشته باشد. صحنه‌های رنگارنگ و منحصر به فرد این انیمه دوباره آدم را به وجد می‌آورد. ولی ما اصلا فکر نمی‌کردیم داستان آن هم به این خوبی شروع شود پس اگر فصل اول را ندیده‌اید حتما شروع کنید تا از فصل دوم عقب نمانید.

هرکسی که داستانی درباره حیوانات خانگی دیده یا خوانده است، مسلما می‌داند که داستان «هم اتاقی من یک گربه است» چه خواهد بود. داستان درباره مردی غیر اجتماعی است که وقتی گربه سرگردانی را به خانه خودش می‌برد و با آن دوست می‌شود سعی می‌کند با بقیه مردم هم ارتباط برقرار کند. با این‌که انیمه داستانی کاملا کلیشه‌ای دارد،‌بیننده را مسحور خودش می‌کند. در سراسر انیمه ما وقایع را از دید مرد و گربه می‌بینیم. لحظاتی که این دو برداشت‌های متفاوتی از یک اتفاق می‌کنند مخاطب را به خنده می‌اندازد ولی در آخر این رابطه بین این دو است که بیننده را جذب خودش می‌کند. هردوی آن‌ها از اجتماع بیرون افتاده‌اند ولی یاد می‌گیرند که دوباره عشق بورزند. انیمه «هم اتاقی من یک گربه است» بیش از حد احساسی است ولی از دیدن آن ضرر نمی‌کنید.

اگر به ژانر اکشن علاقه‌مند هستید شاید انیمه Dororo را بپسندید. این انیمه بازسازی انیمه‌ای از ۵۰ سال قبل به همین نام است. داستان آن در زمان ژاپن فئودال اتفاق می‌افتد و در مورد سامورایی سرگردانی است که بعد از آن‌که شیاطین چشمان، گوش‌ها، زبان، پوست و دستان و پاهایش از او گرفتند با اعضای بدن مصنوعی به شکار آن‌ها می‌پردازد. در قسمت اول چرایی کارهای نقش منفی داستان مشخص می‌شود. Dororo آن قدر به مخاطبانش احترام می‌گذارد که به صورت آبکی دو قهرمان داستان را پیش هم نمی‌آورد و بسترسازی می‌کند. با وجود این‌که انیمه بازسازی داستانی از نیم قرن پیش است ولی با انیمیشن خوب صحنه‌های اکشن خود و تغییر پیش داستان برخی از شخصیت‌هایش روح تازه‌ای به آن دمیده است. انیمه به خوبی می‌داند که باید تغییر کند.

Dororo در زمان خود داستانی مترقی بود ولی پس زمینه شخصیت‌های اصلیش ضعیف بود. مردی با ناتوانی‌های جسمی متعدد و پسری که در زمان تولد جنسیتش از وی گرفته شد. ولی انیمه فعلی پایان داستان اول را فقط در حد قالبی کلی در نظر گرفته است و بر اساس چیزی که تاکنون نشان داده شده، امید است که Dororo مانند Devilman Crybaby بازسازی مدرنی از اثری کلاسیک باشد.

Boogiepop and Others انیمه‌ای دیگری است که به شما توصیه می‌کنیم که ربطی به انیمه‌های قبلی آن نداشته و داستان رمان آن را دنبال می‌کند. این انیمه برای کسانی که تا به حال برای دیدن این سری ۲۰ ساله را ندیده‌اند فرصت خوبی است. قسمت اول آن شاید کمی اشتیاق شما را کور کند ولی سبک Boogiepop کلا به این صورت است که در بین نقطه‌نظرهای گوناگون حرکت می‌کند تا داستانش را آرام و آهسته بیان کند. پس حداقل دو قسمت آن را ببینید تا بفهمید داستان بیش از چیزی است که به نظر می‌آید.

در آخر لازم است از دو انیمه The Price of Smiles و The Magnificent Kotobuki هم نام ببریم. برخلاف داستان‌های بالا این دو اقتباسی از مانگا یا رمان نیستند. هر دو هنوز سطح متوسطی هستند ولی پتانسیل آن را دارند که به انیمه‌هایی خوب تبدیل شوند.
در ادامه ما انیمه‌های در حال نمایش را لیست کرده‌ایم و اگر عناوین جدیدی بیایند آن‌ها را به این لیست اضافه می‌کنیم پس با ما در گیم‌نیوز همراه باشید.

انیمه‌های ژانر اکشن

Dororo
Girly Air Force
Kemurikusa
Magical Girl Spec-Ops Asuka
The Magnificent Kotobuki
Mob Psycho 100 II
W’z

انیمه‌های ژانر کمدی

BanG Dream! Season 2
Bermuda Triangle: Colorful Pastorale
How Clumsy you are, Miss Ueno
Katana Maidens: Mini Toji
Kemono Friends 2
My Roommate is a Cat
Pastel Memories
Wataten!: an Angel Flew Down to Me

انیمه‌های ژانر عاشقانه

Date A Live III
Domestic Girlfriend
Kaguya-sama: Love Is War
Meiji Tokyo Renka
Real Girl Season 2
The Quintessential Quintuplets

انیمه‌های ژانر ترسناک و تریلر

Boogiepop and Others
B-Project: Zeccho*Emotion
The Promised Neverland

ژانر علمی تخیلی و فانتزی

Dimension High School
ENDRO!
Grimms Notes the Animation
Lord El-Melloi II’s Case Files {Rail Zeppelin} Grace note
The Morose Mononokean II
Mysteria Friends
The Price of Smiles
The Rising of the Shield Hero
Star Blazers: Space Battleship Yamato 2202 Part 2

اگر درباره‌ی هر کدام از این انیمه‌ها نظری دارید با ما و دیگر مخاطبان گیم‌نیوز در میان بگذارید.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.