Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

مایکروسافت در E3 2019 از غیبت سونی نهایت استفاده را خواهد برد

0

به لطف غیبت سونی، فرصت مناسبی برای مایکروسافت در E3 2019 به وجود آمده تا از رقیب سنتی خود پیشی بگیرد. با گیم‌نیوز در ادامه همراه باشید.

اگر از طرفداران برند ایکس‌باکس هستید، فیل اسپنسر برایتان خبرهای خوبی دارد. رئیس شاخه ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت چندی پیش در جریان جدیدترین پادکست این شرکت با Major Nelson به گفت‌وگو نشست و سخنان بسیار مهم و جالب‌توجهی در رابطه با برنامه‌های مایکروسافت در E3 2019 و موارد دیگر بیان کرد.

تصمیم غافلگیر‌کننده سونی مبنی بر غیبت در E3 2019 خبر بزرگی بود که سال گذشته منتشر شد و به نظر می‌رسد این تصمیم تأثیر بسیار زیادی روی استراتژی‌های مایکروسافت برای این رویداد گذاشته است. اسپنسر در مصاحبه با میجر نلسون به نشست درون‌سازمانی مایکروسافت درباره «برخی خبر‌ها» که در سال گذشته منتسر شدند اشاره کرده که به نظر می‌رسد خبر غیبت سونی در E3 امسال باشد:

این E3 قرار است حسابی به ما خوش بگذرد. سال گذشته خبرهایی در پاییز منتشر شد. ما میان خودمان در این رابطه به بحث نشستیم، «آیا باید قدرتمند ظاهر شویم؟»، «آیا بهتر است پولمان را صرفه‌جویی کنیم؟»، «این یعنی چه؟». [و بالأخره] تصمیم گرفتیم که «نه [قرار نیست پولمان را پس‌انداز کنیم]، می‌خواهیم کار خودمان را بکنیم». می‌خواهیم که حضور داشته باشیم و در این E3 بزرگ‌تر از همیشه باشیم. من عاشق این فرصتم.

هنوز پنج ماه تا آغاز E3 2019 مانده و مایکروسافت از حالا به دنبال افرادی می‌گردد که روی صحنه بیاورد. این شرکت همچنین در حال رایزنی با شرکت‌هاست که آیا می‌خواهند عناوین کوتاه‌مدت خود را معرفی کنند یا بلندمدت. اسپنسر می‌گوید که شخصاً علاقمند است که شفاف باشد، اما همزمان احتیاط کنند که مبادا عنوانی بیش از حد زود معرفی شود. وی در رابطه با جزئیات این مسئله چیزی نگفته اما از حالا وعده داده که لاین‌آپ مایکروسافت برای E3 امسال از همین حالا «عالی» است.

مایکروسافت همچنین مایل است که در رابطه با آینده ایکس‌باکس و و معنای آن، فراتر از کنسول‌ها، صحبت کند. به گفته اسپنسر، ایکس‌باکس یک کنسول است اما «میلیون‌ها» فرد وجود دارند که پول و وقت خود را خارج از خانواده کنسول‌های این برند و در پی‌سی و موبایل خرج می‌کند. وی تمایل دارد که مردم بدانند برای آن که عضوی از خانواده ایکس‌باکس باشند، احتیاجی به خرید کنسول ندارند.

اسپنسر در رابطه با اقدام اخیر مایکروسافت مبنی بر خرید ۷ استودیو بازیسازی طی ۶ ماه نیز اظهاراتی داشته است. به گفته وی، یکی از دلایل این اقدام، ایجاد فهرستی از عناوین است که طرفداران را «غافلگیر و خوشحال» کرده و با «آهنگی منظم» منتشر شوند. ماکروسافت در سال‌های گذشته همواره به دلیل نداشتن فهرستی غنی از بازی‌های انحصاری و دسته‌اول مورد انتقاد قرار گرفته و اسپنسر نیز تأیید کرده که لاین‌آپ انحصاری‌های این شرکت با ۵ سال گذشته «بسیار فرق کرده است». وی به ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت، اشاره کرده که ظاهراً از سرمایه‌گذاری سنگین شرکتش روی تیم‌هایی که محتوای انحصاری جهت پیشرفت ایکس‌باکس تولید می‌کنند خوشحال و راضی است.

یکی از رونمایی‌های مایکروسافت در E3 2019 می‌تواند نسل جدید کنسول‌های این شرکت باشد. اسپنسر از پیش تأیید کرده که مایکروسافت در حال کار بر روی چندین کنسول و پلتفرم جدید است. علاوه بر پروژه xCloud که زمینه‌ساز سرویس استریم بازی شرکت خواهد شد (و هنوز تا اجرایی شدن فاصله زیادی دارد)، مایکروسافت در حال کار بر روی دو کنسول است؛ اولی یک دستگاه استریم بدون دیسک بوده و دومی کنسولی حتی قدرتمندتر از ایکس‌باکس وان ایکس.

E3 2019 از ۲۱ تا ۲۳ خرداد سال ۹۸ جریان خواهد داشت. علیرغم عبور سونی از این رویداد، فرصت‌شناسی مایکروسافت می‌تواند غافلگیری‌ها و رونمایی‌های بزرگ زیادی برایمان در پیش داشته باشد.

منبع Gamespot
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

هفده − چهار =