Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش عملکرد سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۸؛ افزایش فروش PS4 و مشترکین پلاس

0

به تازگی گزارش عملکرد سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۸ منتشر شده که آمارهای قابل توجهی در زمینه فروش کنسول PS4 در آن به چشم می‌خورد.

عملکرد سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۸ بسیار خوب بوده است. در سه ماهی که منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ شده، ۸.۱ میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش رفته تا میزان کل فروش این کنسول محبوب به ۹۴.۲ میلیون نسخه برسد. به لطف چنین آمارهایی، سونی پیش‌بینی خود مبنی بر فروش ۱۷.۵ میلیون دستگاه از این کنسول تا پایان سال مالی را تغییر نداده است؛ در حال حاضر ۱۵.۲ میلیون PS4 در سال مالی جاری فروخته شده و این شرکت تنها باید ۲.۳ میلیون کنسول دیگه بفروشد تا اهداف خود را برآورده کند، رقمی که کاملاً دست‌یافتنی است.

این آمارها همچنین نشان می‌دهند که PS4 پرفروش‌ترین کنسول بازی سال ۲۰۱۸ بوده و توانسته با فروش ۱۷.۷ میلیون واحد (در سال تقویمی)، با اختلافی اندک نینتندو سوییچ را که ۱۷.۴ میلیون نسخه فروخته پشت سر بگذارد. البته تعداد زیادی از این کنسول‌ها همراه با تخفیف یا پیشنهادات فصلی ویژه به فروش رفته‌اند و سونی از لحاظ نرم‌افزاری توانسته این کاهش قیمت‌ها را جبران کند. محتوای First و Third Party سونی ۸۷.۲ میلیون واحد فروش داشته که ۳۷٪ آن دیجیتالی بوده است.

علاوه‌بر رشد فروش PS4، تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس نیز افزایش یافته است. مجموع کاربران این سرویس در حال حاضر به ۳۶.۳ میلیون نفر رسیده که نسبت به سه ماهه دوم ۲ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین این آمار نسبت به مدت زمان مشابه در سال مالی گذشته ۱۵٪ بیشتر بوده است.

واحد سرویس‌های بازی و اینترنتی سونی با اختلاف توانسته سودده‌ترین شاخه این شرکت در سال مالی جاری باشد. در صورتی که پیش‌بینی‌های سونی برای سال مالی ۲۰۱۸ دقیق از آب درآیند، عملکرد این بخش از سونی رکوردشکن خواهد شد.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.