Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پایان تولید کنسول دستی ویتا در ‌‌آینده نزدیک

0

ناقوس‌ها برای کنسول دستی سونی به صدا درآمده است. چند سالی می‌شود که کنسول همراه پلی‌استیشن با کمک‌های ویژه به حیات خود ادامه داده است، اما به نظر می‌رسد که سونی تصمیم دارد با پایان تولید کنسول دستی ویتا به این غول جیبی استراحت بدهد.

وبسایت سازنده‌ی این کنسول دستی وضعیت توقف تولید مدل‌های PCH-2000 ZA11 و PCH-2000 ZA23 را “به زودی” اعلام کرده است. با توجه به اعلام سال گذشته‌ی سونی مبنی بر اینکه تولید این کنسول دستی به زودی در سال 2019 به اتمام می‌رسد، این خبر آنچنان شوکه‌کننده‌ای نبود.

کنسول دستی ویتا جا پای جای پلی‌استیشن 3 می‌گذارد، که در سال 2017، پس از بیش از 10 سال حضور در بازار، تولیدش متوقف شد.

سونی در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای کنسول دستی جدیدی ندارد، پس اگر هنوز کنسول دستی ویتا را در کنار خود دارید، بهتر است که به نگه داشتن آن ادامه دهید. من هنوز کنسول دستی خودم را دارد، و انجام بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن 1 بر روی آن هنوز هم حس خوبی دارد.

کنسول دستی ویتا سال 2012 در ایالات متحده و بریتانیا شروع به فروش کرد، و به جز تاثیر مهم بازی‌های اختصاصی شخص اول، این کنسول دستی هیچگاه نتوانست کاری کند تا بازار را همان طور که کنسول 3DS قبضه کرد سهم چشم‌گیری به خود اختصاص دهد.

کنسول دستی ویتا در سال‌های رو به پایان خود هم توانست، از طریق ارائه‌ی کنترل از راه دور و بازی‌های مستقل، به عنوان همراه مناسبی برای پلی‌استیشن 4 معرفی شود، تا به صاحبانش دلیلی برای استفاده‌ی گاه‌گدار از این کنسول دستی بدهد.

منبع VideoGamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.