Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

شایعات از احتمال شباهت Dragon Age بعدی به Anthem می‌گویند

0

به تازگی گزارش جدید و مفصلی از وب‌سایت کوتاکو در رابطه با استودیو بایوور و احتمال شباهت Dragon Age بعدی به Anthem منتشر شده و نگرانی‌هایی را پدید آورده است.

این گزارش بسیار جالب‌توجه، تقریباً تمام فرایند تولید قسمت بعدی مجموعه محبوب Dragon Age و تحولات آن را در برمی‌گیرد. طبق این گزارش، برنامه اولیه برای ساخت قسمت بعدی، عنوانی بسیار جاه‌طلبانه با اسم رمز Joplin بوده که سیستم «انتخاب و پیامد» را در اولویت داشته است. دنیای این بازی قرار بوده کوچک‌تر از نسخه Inquisition، اما بسیار عمیق‌تر و درگیرکننده‌تر باشد. در نهایت اما Joplin قربانی سیاست‌های مالی الکترونیک آرتس شده تا احتمالاً شاهد شباهت Dragon Age بعدی به Anthem و Mass Effect: Andromeda باشیم.

طبق این گزارش، Joplin جای خود را به طرح جدیدی داده که سود بیشتری برای ناشر به همراه دارد؛ به‌عبارت دیگر، قسمت بعدی دراگون ایج همچون بازی انتم احتمالا یک «بازی به‌عنوان سرویس» است تا در طولانی مدت سودآور باشد. بدین ترتیب بایوور به‌جای استفاده از ابزار‌های پایه که در ساخت قسمت قبلی به‌کار رفته بودند، بازی جدید را براساس کد عنوان انتم می‌سازد. این طرح جدید که Morrison نام گرفته، دارای یک «مؤلفه سرویس لایو بوده که برای گیم‌پلی و سودآوری طولانی مدت مناسب است»؛ قابلیتی که با Joplin ممکن نبود.

هنوز مشخص نیست که چه عناصری از ایده اولیه در طرح جدید به‌کار گرفته می‌شوند. این گزارش از مایک لِیدلا، مدیر نوآوری مجموعه Dragon Age می‌گوید که پس از مدت کوتاهی از تغییر ایده اصلی، استودیو را ترک کرده است. کیسی هادسن، مدیر بایوور، در اوایل سال ۲۰۱۸ اذعان داشته بود که تمرکز بازی روی داستان و شخصیت‌هاست و اینکه استفاده از لفظ «لایو» برای بازی به معنای طراحی عنوانی است که پس از پایان داستان اصلی قابلیت داستان‌گویی بیشتر داشته باشد.

فراموش نکنیم که علیرغم احتمال بالای شباهت Dragon Age بعدی به Anthem و دیگر بازی‌های لایو، هنوز از فرایند تولید بازی زمان زیادی نگذشته و هیچ‌چیز قطعی نیست. برخی از کارمندان بایوور این بازی را «انتم همراه با اژدها» توصیف کرده‌اند اما عده‌ای هم این توصیف را دقیق نمی‌دانند. یک منبع به کوتاکو گفته که داستان اصلی در قالب تجربه تک‌نفره ساخته می‌شود و بخش چندنفره با این هدف در بازی گنجانده خواهد شد که بازیکنان را پس از اتمام داستان برای محتوای بیشتر پای بازی بکشاند. این توصیف بیشتر از آنکه یادآور سیاست به‌کار رفته برای انتم باشد، شبیه به سیاست سنتی عرضه بسته‌های الحاقی است.

سرنوشت آینده مجموعه بسیار محبوب دراگون ایج و حتی خود استودیو بایوور در دستان الکترونیک آرتس است. آیا این شرکت تجربه تلخ شکست Anthem را نادیده گرفته و یکی دیگر از فرانچایزهای محبوب استودیو کهنه‌کار را به ورطه نابودی می‌کشاند؟ پاسخ قطعی به این سوال آسان نیست اما نمی‌توان چنین چیزی را بعید دانست.

منبع PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.