", "name": "\u062a\u0627\u0631\u06cc\u062e \u0627\u0646\u062a\u0634\u0627\u0631\u060c \u06af\u06cc\u0645\u200c\u067e\u0644\u06cc\u060c \u06a9\u0627\u0631\u0627\u06a9\u062a\u0631\u0647\u0627 \u0648 \u0647\u0631 \u0622\u0646\u0686\u0647 \u0644\u0627\u0632\u0645 \u0627\u0633\u062a \u0627\u0632 \u0645\u0648\u0631\u062a\u0627\u0644 \u06a9\u0627\u0645\u0628\u062a 11 \u0628\u062f\u0627\u0646\u06cc\u062f", "thumbnailUrl": "https://gamene.ws/wp-content/uploads/2019/01/Mortal-Kombat-11-Cover-Ar.jpg", "uploadDate": "2019-04-19", "interactionStatistic": [ { "@type": "InteractionCounter", "interactionType": "http://schema.org/CommentAction", "userInteractionCount": "0" } ], "publisher": { "@id": "#organization" }, "mainEntityOfPage": "https://gamene.ws/1398/01/38518/mortal-kombat-11-release-date-roster-gameplay/" }
Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تاریخ انتشار، گیم‌پلی، کاراکترها و هر آنچه لازم است از مورتال کامبت ۱۱ بدانید

0

مورتال کامبت 11 تا کمتر از یک هفته دیگر از راه می‌رسد و در این مطلب در گیم‌نیوز به تمام اطلاعات لازم که باید درباره آن بدانید خواهیم پرداخت.

زمان اندکی که به انتشار بازی باقیمانده به این معناست که فرصت زیادی برای پیش‌خرید و تجربه بازی با کاراکتر «شائو کان» برایتان نمانده است. شائو کان در نسخه X غایب بود و بازگشت او به این مجموعه در نسخه یازدهم خبر بسیار خوشایندی است. در صورت عدم پیش‌خرید بازی، شائو کان را می‌توان در قالب بسته الحاقی به بازی اضافه کرد. این کاراکتر شرور در تریلر جدیدی که به تازگی منتشر شده، قدرتمندتر از همیشه به‌نظر می‌رسد و با چکش سهمگین خود، کابوسی برای حریفان خواهد بود.

استودیو NetherRealm تا اینجای کار به معنای واقعی برای جدیدترین نسخه مجموعه مورتال کامبت سنگ تمام گذاشته است. با توجه به جزئیات و تریلرهایی که تاکنون از بازی منتشر شده‌اند، طراحی کاراکترها، گیم‌پلی، گرافیک هنری و فنی بازی و از همه مهم‌تر، فیتالیتی‌ها، جذاب‌تر از هر زمان دیگری به‌نظر می‌رسند تا طرفداران پروپاقرص این مجموعه دوست‌داشتنی سر از پا نشناسند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مهم‌ترین جزئیات مورتال کامبت ۱۱ که باید پیش از انتشار بدانید بپردازیم.

تاریخ انتشار

NetherRealm چندین سال است که به‌طور منظم هر چند سال یک عنوان در سبک مبارزه‌ای عرضه می‌کند. پس از ساخت قسمت دوم Injustice، حال نوبت به مجموعه بسیار محبوب (و بسیار خشن) مورتال کامبت رسیده تا در ۳ اردیبهشت در دسترس قرار گیرد. این بازی روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و البته نینتندو سوییچ قابل تجربه خواهد بود. بدین ترتیب پلتفرمی که با بازی‌های دوست‌داشتنی و ملایمی چون ماریو و زلدا شناخته می‌شود، به‌زودی شاهد خرد شدن استخوان‌های مبارزان مورتال کامبت خواهد بود!

پیش‌خرید و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

در صورت پیش‌خرید بازی، آیتمی بسیار گران‌بها (و خونین) نصیبتان خواهد شد: شائو کان؛ امپراطور خونخوار Outworld که همواره به‌عنوان یکی از شرورترین و دشوارترین حریفان در تاریخ مجموعه مورتال کامبت شناخته می‌شود. پیش‌خرید این عنوان همچنین دسترسی به بتای بازی را هم فراهم می‌کرد که چندی پیش به پایان رسید. نسخه کلکسیونی نیز برای این بازی تدارک دیده شده که شامل مواردی چون سیزن پس مبارزان و ماسک طلایی بسیار زیبای کاراکتر اسکورپیون می‌شود.

MK11 از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای پشتیبانی خواهد کرد، اما آیتم‌های خریداری شده هیچگونه برتری به بازیکنان نسبت به یکدیگر نمی‌دهند. این آیتم‌ها «کریستا‌ل‌ زمان» نام داشته و می‌توانند برای کسب موارد ظاهری خرج شوند. لازم به ذکر است که هیچگونه لوت باکسی هم در این بازی گنجانده نشده است.

فهرست مبارزان

قسمت‌های مختلف مورتال کامبت همواره با گستره متنوع و جذابی از مبارزان با ظاهر، پیش‌زمینه و سبک مبارزه عرضه شده و نسخه یازدهم نیز استثنا نیست. فهرست کاراکترهای حاضر در بازی ترکیبی است از مبارزان کهنه‌کاری که سال‌هاست با آنها خاطره داریم و افراد جدیدی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. شخصیت‌هایی که تا اینجا مشخص شده‌اند به این ترتیب هستند:

  • Scorpion
  • Raiden
  • Sub-Zero
  • Sonya Blade
  • Baraka
  • Skarlet
  • Geras
  • Kano
  • Kabal
  • D’Vorah
  • Jade
  • Johnny Cage
  • Cassie Cage
  • Jacqui Briggs
  • Erron Black
  • Kotal Kahn
  • Jax
  • Liu Kang
  • Kung Lao
  • Noob Saibot
  • Cetrion
  • The Kollector
  • Kitana
  • Shao Kahn (بسته الحاقی)
  • Shang Tsung (بسته الحاقی)

اولین کاراکتر کاملاً جدیدی که معرفی شده Geras نام دارد. او توانایی کنترل زمان را داشته و سبک مبارزه‌اش با حملات سنگین و در عین حال چابکی زیاد همراه است. قدرت‌های گراس به وی اجازه می‌دهند از شن (احتمالاً شن‌های زمان) به‌عنوان ابزاری کارامد در مبارزه استفاده کرده و با آن برای حریف مانع ایجاد کند. او حتی می‌تواند مشت‌هایش را با شن سفت بپوشاند تا قدرت ضرباتش دوچندان شود. قابلیت دستکاری زمان بدین معناست که گراس می‌تواند آنی در استیج جابه‌جا شده و حتی حریف را برای مدتی فریز کند.

 

دیگر شخصیت‌های کاملاً جدید بازی شامل Cetrion و Kollector هستند. ستریون یکی از خدایان کهن است که قدرت کنترل عنصر زمین را در دست دارد. بدین ترتیب این الهه می‌تواند از توانایی‌های خاک، باد، آتش و آب برای آسیب زدن به حریفانش بهره بگیرد. Kollector نیز موجود حریص و خطرناکی است که ۶ بازو دارد و با استفاده از آنها قادر است حریفان را غافلگیر کند. کالکتور در فیتالیتی بسیار خشن خود، حریف نگون‌بخت را از هم دریده و اعضای مورد علاقه‌اش از بدن وی (قلب و سر) را برای خودش برمی‌دارد!

خوشبختانه تعدادی از محبوب‌ترین کاراکترها نزد طرفداران نیز در مورتال کامبت ۱۱ حضور دارند. از جمله اسکارلت که تنها حضور وی در این مجموعه در قالب بسته الحاقی برای نسخه ۲۰۱۱ بود. لیو کانگ و کونگ لائو، دو قهرمان محبوب این مجموعه هم در بازی حضور دارند. یکی از نکات جالب در فهرست مبارزان، صداپیشگی روندا روسی برای کاراکتر سونیا بلید است؛ روسی را به سبب حضور در مسابقات UFC، WWE و فیلم‌ «خشمگین ۷» می‌شناسیم.

 

گیم‌پلی و مکانیک‌ها

مورتال کامبت 11 قرار نیست به فرمول برنده دست بزند. این بازی همچنان حول محور دو مبارز است که آنقدر با هم می‌جنگند تا یکی از تنها تبدیل به پاره‌ای از گوشت و استخوان شود. با این حال مکانیک‌های بی‌همتای مبارزه در این مجموعه است که آن را متمایز کرده و نسخه یازدهم نیز آنها را بهبود می‌دهد. در قسمت X شاهد معرفی قابلیت انتخاب سبک مبارزه برای هر کاراکتر بودیم؛ سه شیوه نبرد برای هر مبارز که امکان چینش استراتژی را به سطح جدیدی رساند. حال مورتال کامبت 11 این سیستم را با مکانیک جمع‌آوری آیتم‌های بازی Injustice 2 ترکیب کرده است.

شخصی‌سازی مبارزان دست بازیکنان را برای مبارزه به شیوه مورد علاقه‌شان کاملاً باز می‌گذارد. هنوز جزئیات دقیق این سیستم مشخص نیست، اما احتمال می‌رود مشابه با Mii Fighterهای عنوان Super Smash Bros. باشد. در آن سیستم، بازیکن می‌تواند حرکات مختلف را از فهرستی انتخاب کرده و به کاراکتر خود اضافه کند. هر مبارز در MK11 سه جایگاه آیتم داشته تا مشابه با I2، امکان تغییر ظاهر (و قدرت) کاراکترها به‌وجود آید. هنوز از نحوه جمع‌آوری این آیتم‌ها اطلاعاتی در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد آنها همراه با اسلات‌های اضافه‌ای به‌دست آیند که امکان شخصی‌سازی حتی بیشتر را هم فراهم کنند. این بازی به احتمال زیاد همچون I2 از مود تورنمنت نیز بهره‌مند خواهد بود تا بازیکنان در محیط رقابتی و عادلانه بدون حضور رقبای بیش‌از‌حد قوی هم بتوانند به مبارزه بپردازند.

 

NetherRealm در این بازی دست به تغییراتی مهمی در سیستم‌های آشنا هم زده است. برخلاف بازی قبلی که تنها یک نوار برای استفاده از شرایط هجومی یا دفاعی وجود داشت، در این بازی شاهد دو نوار متمایز هستیم که می‌توانند برای حملات قدرتمند یا کمبو‌ها استفاده شوند. Flawless Block نیز قابلیتی جدید است که در صورت دفع به‌موقع حملات حریف، امکان ضدحمله زدن را در اختیار می‌گذارد. حملات جدید Fatal Blow نیز در واقع همان حملات X-Ray هستند که در صورت اجرا، از نمای آهسته و نزدیک، اثر خشن آنها روی بدن حریف را نمایش می‌دهند. در این حملات از قابلیت Rage Art بازی تکن ۷ الهام گرفته شده، به این معنا که در صورت پایین بودن میزان سلامتی، امکان اجرای یک Fatal Blow روی حریف فراهم می‌شود.

همچون گذشته، استفاده از عناصر محیطی استیج برای ضربه زدن به حریف ممکن است. براساس موقعیت حریف و نوع استیج، با زمان‌بندی مناسب می‌توان سر حریف را به اشیا کوبید یا سلاحی را برداشته و او را سلاخی کرد.

داستان

وقایع مورتال کامبت 11 دقیقاً پس از پایان نسخه نهم جریان دارد. در MKX شاهد جلو رفتن داستان و همکاری نوادگان کاراکترهای دوست‌داشتنی‌مان برای مبارزه با شینوک بودیم. در این بازی، NetherRealm تصمیم گرفته کمی به عقب برگردد. مدت زیادی است که از تجربه نسخه نهم می‌گذرد پس بهتر است مروری بر پایان‌بندی داستان آن داشته باشیم:

در MK9، ریدن پیامی به گذشته می‌فرستد تا نسخه جوان‌تر خود را از اهداف شائو کان و به‌ارمغان آوردن آخرالزمان آگاه کند. طی بازگویی بامزه‌ای از سه قسمت اول سری، ریدن در نهایت نیرو‌های خیر را گردهم می‌آورد تا بالأخره از شر شائو کان خلاص شوند. اما درست پس از آنکه به‌نظر می‌رسید غائله ختم به خیر شده، کوان چی و شینوک به‌طرز شرورانه‌ای تأیید می‌کنند که همه‌چیز طبق نقشه پیش رفته است.

در تریلر سینماتیک مورتال کامبت 11 که در ادامه قابل مشاهده است، رِیدن مشغول شکنجه شینوک بوده و طلسم او را هم در اختیار دارد؛ طلسمی که او را تبدیل به دارک ریدن کرده است. از ظاهر دارک ریدن و چشمان قرمز رنگش مشخص است که با هیچکس شوخی ندارد؛ خصوصاً زمانی که می‌گوید: «من تمام دشمنانمان را نابود می‌کنم، پیش از آنکه آنها ما را نابود کنند!». ریدن سر شینوک را از تن جدا کرده و به‌عنوان درس عبرتی برای دشمنان نگه می‌دارد. پس از ترک صحنه، فردی مرموز (کرونیکا) از راه رسیده و به خطاب به سر شینوک که همچنان زنده است می‌گوید که نقشه شیطانی‌اش هنوز هم ادامه دارد.

 

به‌نظر می‌رسد کرونیکا نیز همچون گراس می‌تواند زمان را تحت کنترل خود درآورد و این دو قطعاً نقش بسیار مهمی در داستان این قسمت ایفا خواهند کرد. در صورت حضور کرونیکا به‌عنوان آنتاگونیست اصلی، تمام داستان این مجموعه به‌نوعی تبدیل به نمایش خیمه‌شب‌بازی برای نقشه‌های مرموز او می‌شود. مسئله‌ای که عجیب به‌نظر می‌آید اما باید تا عرضه رسمی بازی و مشخص شدن حقایق صبر کرد.

طبق توضیحات اد بون، خالق بازی و رئیس استودیو NetherRealm، وقایع گذشته در مورتال کامبت 11 با حال تداخل پیدا کرده و کاراکترها با نسخه‌های متفاوت یکدیگر برخورد خواهند کرد. بون اذعان داشته که کرونیکا در این قسمت نقش «رئیس همه رئیس‌ها» را بازی می‌کند. او به‌طور مخفیانه تمام مهره‌های پازل را طوری چیده که تمام وقایع این مجموعه تا اینجای کار به این ترتیب رقم خورده‌اند. بدین ترتیب قهرمانان باید برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدیدی که تا به‌حال با آن رو‌به‌رو شده‌اند، با هم متحد شوند.

منبع Games Radar Digital Trends

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.