Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت با xCloud قصد کنار زدن گوگل استیدیا را دارد

0

برای E3 2019، برنامه‌ی مایکروسافت درکنار معرفی بازی‌های جدید و اطلاعات پروژه‌ی اکس باکس اسکارلت، شامل معرفی بزرگی درمورد پلتفرم xCloud هم می‌شود. اما اطلاعاتی که اخیرا لیک شده است ادعایی را مطرح می‌کند که مایکروسافت با این پروژه قصد دارد از سلطه‌ی کامل گوگل استیدیا بر بازار سرویس‌های ابری جلوگیری کند.

این اطللاعات جدیدی که به‌صورت ناشناس در ردیت منتشر شده‌ است، نشان‌دهنده‌ی نقشه‌های مایکروسافت برای کنفرانس فردا شبش در تاریخ ۹ جون است. از یک سو به‌نظر تمام تمرکز این معرفی برای فاز تست بتای xCloud است، اما در سمت دیگر، گزارش اخیر Thurrott  نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد با نمایش اجرای این پلتفرم روی اینترنت خانگی، گوگل استیدیا را سخت به چالش بکشد.

در این گزارش، نویسنده‌ی آن Brad Sams نوشته است: «انتظار دیدن دموهای جدید از این سرویس را داشته باشید. اما من می‌دانم که آن‌ها دنبال نمایش دمویی خارج از نمایش هستند. به این معنا که دمویی نشان بدهند که یک نفر درحال استفاده از سرویس xCloud در خانه‌اش است و مطمئن نیستم که این سناریو اجرا شده باشد».

کنفرانس E3 مایکروسافت دقیقاً سه روز بعد از رونمایی گوگل از قیمت، تاریخ و بازی‌های استیدیا برگزار می‌شود. گوگل با معرفی سرویس استیدیا ماه مارچ در کنفرانس GDC همه‌ی توجه را از xCloud مایکروسافت به خودش معطوف کرد. حالا نوبت مایکروسافت است که بار دیگر و در صحنه‌ی بزرگی مثل E3 به بازی برگردد و نمایش را از گوگل بدزدد.

گوگل تاکنون فقط یک‌بار روی استیج استیدیا را به‌نمایش گذاشته و فقط تعدادی معدودی توانستد در GDC آن را امتحان کنند. نمایش استیدیا نشان‌دهنده ضعف عمل‌کرد این پلتفرم حتا باوجود اینترنت سریع GDC بود. این‌طور که به‌نظر می‌رسد استیدیا برای اجرای روان و سریع بازی‌ها نیازمند لوازم جانبی دیگری هم هست. به‌نظر مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این فرصت پیش‌ آمده نشان بدهد که xCloud هم‌اکنون می‌تواند بدون مشکل لگ یا قطعی به‌راحتی بازی‌ها را اجرا کند. اما گذشته از این، xCloud حتی فرصت بیشتری برای درخشش دارد.

مقایسه‌ی پلتفرم استیدیا با قوی‌ترین کنسول‌های حال حاضر دنیا. به‌نظر مایکروسافت قصد دارد قدرتی بیشتر از ۱۰.۷ ترافلاپس استیدیا را در xCloud به‌کار بگیرد

منابعی که این اطلاعات را منتشر کرده‌اند همچنین مدعی شده‌اند که سرویس مایکروسافت قدرت گرافیکی حتی بیشتر از استیدیا خواهد داشت. گوگل مانور زیادی روی این‌که استیدیا قدرت بیشتری از اکس باکس وان اکس و پی‌اس ۴ پرو خواهد داشت داده بود و به‌نظر مایکروسافت می‌خواهد حتی از این هم فراتر برود.

«نقطه‌ی عطف این کنفرانس سرویس xCloud این شرکت خواهد بود. قرار است نگاه دقیق‌تری به این سرویس داشته باشیم. شنیده‌ام که قرار است مایکروسافت بهتر از آن‌چه گوگل ارائه داده را نمایش بدهد».

با معرفی‌های اخیر استیدیا، حالا فرصت برای مایکروسافت فراهم است تا بار دیگر ورق را برگرداند. این شرکت نزدیک دو دهه‌ است که در صنعت بازی فعالیت دارد و لیست قدرتمندی از بازی دارد که می‌تواند برگ برنده‌اش مقابل استیدیا باشد. بازی‌هایی مثل Halo Infinite، Gears 5 و Cyberpunk 2077 که انتظار می‌رود در کنفرانس E3 اکس باکس بیشتر از آن‌ها ببینیم و بشنویم.

فعلاً تنها چیزی که می‌دانیم این است که xCloud روان‌تر اجرا می‌شود و می‌تواند عملکردی مشابه یا نزدیک استفاده از کنسول را داشته باشد. وقت آغاز جنگ سرویس‌های ابری بازی رسیده است و به‌نظر می‌رسد به همان اندازه تنورش داغ بشود که از نسل‌های قبل به یاد داریم.

 

 

منبع Inverse

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.