Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نامه‌ی همزمان نینتندو، سونی و مایکروسافت به دولت ترامپ برای حذف تعرفه‌ واردات

0

در نامه‌ی همزمان نینتندو، سونی و مایکروسافت به دولت ترامپ، این شرکت‌ها خواستار حذف تعرفه واردات شدند. در ادامه مطلب با گیم‌نیوز همراه باشید.

شرکت‌های نینتندو، سونی و مایکروسافت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که افزایش تعرفه کنسول‌ بازی‌های رایانه‌ای اثرات مخربی بر اقتصاد و اکوسیستم این صنعت خواهد داشت.

بنابر بیانیه ارسال شده برای جوزف بارلون، رئیس دفتر نماینده تجاری ایالات متحده، افزایش تعرفه 25 درصدی تاثیری در از بین رفتن خلق ایده‌های نو نخواهد داشت اما این افزایش سبب اخراج افراد بسیاری از این صنعت می‌شود و صدماتی به مصرف‌کنندگان و خرده‌ فروشان وارد می‌کند.

با توجه به جنگ تجاری میان چین و آمریکا، دونالد ترامپ قصد دارد تا تعرفه گمرکی برخی از محصولات از جمله کنسول‌های وارداتی از چین را تا 25 درصد افزایش دهد. نکته‌ی قابل توجه این است که بنابر اطلاعات منتشر شده، 96 درصد از کنسول‌های وارداتی آمریکا در سال 2018 در کشور چین ساخته شده‌اند. بنابراین در صورت اعمال تعرفه 25 درصدی بر کنسول‌ها، شرکت‌های سازنده چاره‌ای جز افزایش قیمت نخواهند داشت. این موضوع سبب می‌شود تا تعداد فروش کنسول‌ها کاهش و افراد بسیاری شغل خود را از دست دهند.

حال باید منتظر تاثیر این تصمیم ترامپ بر تمام صنعت بازی‌سازی ماند. با توجه به اینکه تا شش ماه دیگر شاهد آغاز نسل نهم کنسول‌ها خواهیم بود، به نظر می‌رسد که شرکت‌های سازنده فرصت کمی برای تغییر نظر دولت دونالد ترامپ دارند. مطمئنا با افزایش این تعرفه، صنعت بازی‌سازی و قیمت کنسول‌ها در تمام نقاط جهان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.