Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازی پیشنهادی: Surgeon Simulator و شبیه‌سازی پر خون فانتزی اتاق عمل

0
8
پیشنهاد گیم‌نیوز

Surgeon Simulator

«شبیه‌ساز جراحی: نسخه‌ی سالانه» (Surgeon Simulator: Anniversary Edition) آماده است تا ثابت کند که شما اصلا نیاز ندارید تا در یک بازی حرفه‌ای باشید تا بتوانید از آن لذت ببرید.

  • نظر گیم‌نیوز 8
  • Steam 9
  • Metacritic 7

این بازی برای گیمر‌های ایده‌آل‌گرا که به دنبال یک شبیه‌ساز واقع‌گرایانه هستند طراحی نشده و بیشتر شبیه به بستری برای تمرین قاتل‌های زنجیره‌ای که به دنبال یاد گرفتن کار با ابزار پزشکی هستند عمل می‌کند.

همه‌‌ی ما روال عادی بازی‌های ویدئویی را می‌شناسیم اما،‌ بعضی بازی‌ها تنها ساخته شده‌اند تا شما را با مشقات خود سرگرم کنند و چنین بازی‌هایی اکثرا به طرز ناخوشایندی سخت هستند! البته این مصائب به شکل متناوبی موفقیت را نیز در میان مراحل سخت و وحشیانه‌ی خود به همراه دارند. غالبا جمع طرفداران این بازی‌ها شامل کسانی است که توانایی موفق شدن در یک بازی غیرعادی را در وضعیتی که بسیاری شکست می‌خورند داشته باشند. بازی پیشنهادی امشب ما در گیم‌نیوز یعنی Surgeon Simulator یکی از همین بازی‌ها است.

«شبیه‌ساز جراحی: نسخه‌ی سالانه» (Surgeon Simulator: Anniversary Edition) آماده است تا ثابت کند که شما اصلا نیاز ندارید تا در یک بازی حرفه‌ای باشید تا بتوانید از آن لذت ببرید. حال آن‌که گویی این شبیه‌ساز مشکلی کوچکی دارد، شما با شمایل دکتر نیگل بروک، یک جراح مغرور و مشخصا ناسازگار که مشخص است مدرک دکترای خود را از راه قانونی به دست نیاورده وارد بازی می‌شوید!

بعد از مطالعه‌ی اطلاعات روی میز و اطلاعات منوی اصلی که روی مانیتور نمایش داده می‌شود؛ اطلاعات بیمار به شما داده می‌شود. تخته‌شاسی حاوی این اطلاعات به عنوان منوی بازی عمل می‌کند و به کمک آن می‌توانید پیشرفت خود، تروفی‌ها، تنظیمات و کلید شروع مرحله‌ی بعدی را ببینید.

عمل جراحی شما شامل ناقص کردن یک بیمار (شاید هم قربانی!) در مجموعه‌ای از عمل‌های جراحی شامل پیوند قلب، جراحی مغز و چشم و حتی برخی از اعمال دندانپزشکی است. گرچه، هیچ‌یک از این‌ها با راهنمایی‌های مفیدی که در اکثر بازی‌ها به بازی‌کننده کمک می‌کنند همراه نخواهد بود و شما باید با ابزار قرون وسطایی (مانند یک اره‌ی استخوان و دریل) بیمار را بدون این‌که تا سرحد مرگ خونریزی کند جراحی کنید. هرچه بیشتر به بیمار و اعضای داخلیش صدمه بزنید، او سریع‌تر خونریزی می‌کند و میزان خونی که برای او باقی مانده در بازی به شکل یک تایمر عمل می‌کند.

کنترل بازی نیز به هیچ وجه نجات دادن بیمار را آسان‌تر نمی‌کند، ‌حتی گاهی خود به خود دست کاراکتر بازی بالا و پایین می‌رود، و انگار که کلید‌ها انگشتانتان را کنترل می‌کنند و شوک‌ها برای خود می‌چرخند! این کنترل‌ها باعث می‌شوند که استاد شدن در این بازی به طرز مضحکی سخت باشد! با تشکر از این سیستم کنترل بی‌رحمانه و عدم وجود دستورالعمل کلی، این جراحی‌ها معمولا منجر به حمام خون شده و با جنازه‌ی بیمار بیچاره که غرق در خون است، یک ماگ قهوه و چند ابزار جراحی پایان می‌یابد. اگر کنترلر عادی پلی‌استیشن را دوست نداشته باشید، کمپانی سونی کنترلرهای مختلفی را برای شما در نظر گرفته تا بتوانید اعما و احشاء بیمار بیچاره را نابود کنید! مثلا برای کسانی که از PlayStation Camera استفاده می‌کنند،‌ بازی امکان این را فراهم کرده که از سنسور‌های حرکتی برای حرکت دادن بازوی جراح استفاده کنید، گرچه کنترلرهای متفرقه کمترین کمکی به آسان‌ترکردن بازی نکرده و تنها موقعیت را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌کنند!

بازی Surgeon Simulator: Anniversary Edition از جمله بازی‌هایی است که قطعا بعد از انتشار چند نسخه محدود از بین رفته و فراموش می‌گردد، ‌ولی اگر با صبر و آزمون و خطا آن را ادامه دهید به نتایج مثبتی هم خواهید رسید، کنترل سخت این بازی گرچه خلاقانه و طنز آمیز است ولی اشتباه بدی برای تولیدکنندگان آن محسوب می‌شود، چرا که احتمالا منجر به کمتر شدن طرفداران بازی خواهد شد. با این حال این کنترل‌ها برای کاربران، خصوصا کاربرانی که مهارت زیادی در استفاده از کنسول ندارند تجربه‌ای عجیب و بامزه ایجاد خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.