باتوجه به انتشار بازی Fire Emblem: Three Houses و استقبال کمنظیر از آخرین ساخته Intelligent Systems، ممکن است شما نیز حتی بدون انجام بازی دیگری از این سری، موفق به تجربه این بازی شده باشید؛ تجربهای که احتمالاً پساز چند ساعت شما را در دنیای خود غرق میکند. حتی در مقایسه با دیگر عناوین این سری، حجم بیشتری از کارهای مختلف در این بازی نقشافرینی نوبتی قرار گرفتهاست. شما باید کنترل نبردهایی را به دست بگیرید که مرگ و زندگی را رقم میزند و همچنین باید روابطی را که با دانشآموزان خود دارید به خوبی مدیریت کنید و این مسائل پیچیده و گستردهتر از آن چیزیست که انتظارش را دارید. به همین خاطر داشتن یک راهنمای کامل از بازی Fire Emblem: Three Houses میتواند مفید باشد.
Three Houses در چگونگی ارائه تمام اطلاعات و راهنماییهایی که به آنها نیاز دارید به خوبی عمل میکند اما گاهی اوقات این اطلاعات مفید در گرماگرم نبرد و به خصوص در شرایطی که به آنها بیشترین نیاز را پیدا میکنید از شما دور میشود. در کنار برخی از اصول و قواعد اساسی که یادگیری آنها در بازی ضروریست، مواردی نیز وجود دارد که در ادامه بازی از آن اطلاعات کسب کرده و ممکن است قبل از ادامه مسیر نیز به درد بخورد. همچنین برای جذب دانشاموزان جدید و ارتقاء سطح آنها دانستن برخی نکات به پیشرفت در بازی کمک شایانی میکند. در این راهنمای بدون اسپویلر، برخی از مهمترین مواردی را که باید در هنگام بازی Three Houses به یاد داشته باشید، گردآوری کردهایم. پس در ادامه مطلب با گیم نیوز همراه باشید.
نحوه دسترسی به سیو قبلی
Fire Emblem: Three Houses یک بازی با قابلیت انتخابهای زیاد است که هر لحظه ممکن است در آن با انتخاب خود به مسیری اشتباه و ناخوشایند پا بگذارید: احتمال دارد کاراکترهای مورد علاقه شما به طور دائم در میدان جنگ کشته شوند یا ممکن است سهواً زمان زیادی در اوقات فراغت هدر دهید، همچنین امکان دارد در گفتوگو با شخصی به طور تصادفی به او اهانت کنید یا حتی در هنگامی که سعی دارید به شخصی نزدیک شوید، حرکاتی خجالتآور و نادرستی را در قبال او انجام دهید.
خوشبختانه، Fire Emblem دارای قابلیت سیو خودکار است و همچنین به شما نیز این اجازه را میدهد که به سادگی و به صورت دستی بازی را سیو کنید. اما تنها چیزی که بازی به آن اشارهای نمیکند این است که چگونه وارد منوی اصلی بازی شوید تا بتوانید به سیو قبلی خود دسترسی داشته باشید.
برای دسترسی به سیو قبلی خود وارد منوی بازی شوید و دکمههای زیر را نگه دارید:
[-] + [+] + [L] + [R]
نحوه استخدام و جذب دانشآموزان
هنگامی که برای اولین بار بازی را شروع میکنید، احتمالاً زمان زیادی را صرف این خواهید کرد که در ادامه بازی کدام یک از سه گروه دانشآموز را آموزش دهید و وقتتان را با آنها بگذرانید. این یک انتخاب دشوار است چرا که انتخاب هر گروه، با توجه به پتانسیلی که دارند اختلاف زیادی را در داستان رقم میزنند. هر یک از این گروهها چه از نظر شخصیتی و چه از نظر قابلیتهایشان در میدان جنگ ترکیبی از ویژگیهای مثبت و منفی را دارا هستند.
اما به یاد داشته باشید که با تلاش و وقت کافی میتوانید به جز رهبران گروه و نزدیکترین شخص به آنها، هر دانشاموزی را به کلاس خود جذب کنید. هر دانشاموز دارای یک ویژگی و مهارتی خاص خواهد بود. تمام کاری که باید انجام دهید این است که از طریق انجام نبردها و آموزشها به آستانه لازم برای جذب دانشآموز مد نظرتان دست پیدا کنید. همچنین تلاش کنید که رتبه اجتماعی (Social Rank) خود را نیز در ارتباط با آنها بالا ببرید.
با توجه به تجربهای که در بازی داشتهایم دریافتیم که ممکن است شرایط بازی در استخدام کردن هر دانشآموز متفاوت باشد. از رنک E تا +D در مهارتها گرفته تا رنک C تا B در رتبه اجتماعی. در برخی موارد نیز استخدام برخی از دانشآموزان با توجه به جنسیت شما سخت یا آسان میشود.
برای اینکه شخصی را به کلاس خود جذب کنید باید با او در روزهای آزاد و در صومعه گفتوگو داشته باشید. همچنین در مواقع به خصوص و اگر رتبه شما به اندازه کافی بالا باشد، دانشآموز در طول هفته به شما مراجعه کرده و از شما میپرسد که علاقه دارید او را در کلاس خود داشته باشید یا خیر؟
در اینجا لیستی از آنچه که هر دانشآموز به دنبال آن است گردآوری کردهایم.
Black Eagles
- Dorethea: Charisma and Authority
- Bernadetta: Strength, Bow
- Petra: Dex, Riding
- Caspar: Str, Brawl
- Linhardt: Mag, Reason
- Ferdinand: Dex, Hvy Armor
- Hubert: در دسترس نیست
- Edelgard: در دسترس نیست
Blue Lions
- Annette: Mag, Faith
- Ashe: Cha, Lance
- Ingrid: Dex, Flying
- Felix: Spd, Sword
- Sylvain: Cha, Reason
- Mercedes: Mag, Bow
- Dedue: در دسترس نیست
- Dimitri: در دسترس نیست
Golden Deer
- Leonie: Str, Lance
- Lorenz: Cha, Reason
- Raphael: Str, Heavy Armor
- Lysithia: Mag, Faith
- Ignatz: Dex, Authority
- Marianne: Mag, Riding
- Hilda: در دسترس نیست
- Claude:در دسترس نیست
نحوه جذب اساتید و کارمندان صومعه
اگر تا پیشاز این اطلاع نداشتید باید بدانید که در بازی توانایی جذب بیشتر افراد کارمند در صومعه را دارید؛ این بدان معناست که میتوانید اساتید همکار خود را به کلاستان جذب کنید و بخشی از وقت خود را نیز صرف آموزش دادن به آنها کنید.
برخی از آنها بسته به اینکه در کدام گروه عضو شده باشید در طول داستان بازی به شما خواهند پیوست و برخی از آنها نیز به دلایل مختلف نمیتوانند استخدام شوند. برخلاف دانشآموزان برای جذب کارمندان و اساتید نیازی به بررسی سطح مهارت ندارید و فقط باید به رتبه اجتماعی خود توجه کنید. بنابراین اگر شخصی توجه شما را جلب کرده مطمئن شئید که او را به شام دعوت میکنید و هدایای زیادی نیز برای او در نظر بگیرید.
چه مهارتهایی نیاز به تمرکز و توجه بیشتری دارند؟
در حالی که میتوانید مهارتهای رزمی خود را با هر کاراکتری ارتقاء دهید، بازی در برخی موارد دیگر و با توجه به کلاس و کاراکترتان شما را به مسیرهای متفاوتی سوق میدهد. لازم است چند نکته را به خاطر داشته باشید:
- جنسیت کاراکتر: در بازی Three Houses متأسفانه هنوز هم کلاسهای متفاوتی بر حسب جنسیت وجود دارد. بنابراین لازم است که نگاهی به آینده داشته باشید و ببینید که چه گزینههایی با توجه به جنسیت کاراکترتان و برای ارتقای سطح گروهتان در دسترس شما قرار دارد. به طور مثال ممکن است کاراکتری مونث بسازید و بخواهید او را در مبارزات تن به تن به قوی ترین سطح برسانید. اما پساز مدتی متوجه میشوید که سطوح بعدی برای پیشرفت در این قسمت که Brawler, Grappler و Warmaster نام دارند، به طور اختصاصی برای کاراکترهای مذکر در دسترس هستند.
- مزایای یادگیری ذاتی: هر شخصیت دارای مهارتهای خاصیست که به طور ذاتی در یادگیری آنها سریعتر عمل میکند. در صفحهای که قابلیتهای کاراکتر را مشاهده میکنیم، فلشی آبی این مهارتها را به صورت واضح مشخص میکند و این بدان معنیست که کاراکتر در هنگام تمرین این توانایی امتیاز مهارت (Skill Point) بیشتری کسب میکند.
- مضرات یادگیری ذاتی: برخی از شخصیتها در یادگیری برخی از مهارتها ضعیف هستند و در هنگام آموزش و تمرین در این توانایی امتیاز کمتری کسب میکنند. بنابراین شاید تلاش برای رسیدن کاراکتر مورد نظر به سطوح بالاتر در اینگونه مهارتها اقدامی زمانبر و نادرست باشد.
- پتانسیل پنهان: برخی از شخصیتها دارای پتانسیلهای پنهانی در کنار مهارتهای خاصی که با سه ستاره در کنارشان مشخص شدهاند، هستند. این پتانسیلها معمولاً در مهارتی نهفته شدهاند که به نظر نمیرسد بتوان آنها را در آموزشهای اولیه کسب کرد و کاراکتر با یادگیری کافی و پیشرفت مداوم در آن مهارت، قادر به باز کردن این توانایی منحصربهفرد و پیشرفته خواهد بود. گاهی اوقات این پتانسیل پنهان در یکی از مهارتهایی که کاراکترتان در یادگیری آن کند است، مخفی شده اما اگر به سختی روی این مهارت تمرکز داشته باشید و روی آن کار کنید میتوانید تهدید را تبدیل به فرصت کرده و آن را به یک مزیت بدل سازید.
- داستان بازی: بدون اینکه اسپویل خاصی صورت بگیرد باید ذکر شود که داستان بازی کاراکتر اصلی بازی و رهبران گروهها را به سمت مهارت خاصی میکشاند و معمولاً به اسلحهای نیاز خواهید داشت که در ابتدا بازی با آن شروع میکنید. شمشیر به شخصیت اصلی بازی، تبر به Edelgard، نیزه به Dimitri و کمان به Claude تعلق دارد. بنابراین اگر میخواهید به نهایت مهارت در کار با اسلحهای برسید روی آنچه که افراد ذکر شده در اختیار دارند، حساب ویژهای باز کنید.
آیا کلاسهای خاصی بر اساس جنسیت وجود دارد؟
بله. مانند بازیهای قبلی Fire Emblem، هر جنسیت دارای کلاسهای متفاوتیست که مختص آنهاست. تنها در جنسیت مذکر میتوان به چیزها مشت زد و قهرمان (Hero) بود و تنها دختران میتوانند سوار بر اسبهای پرنده شوند.
کلاسهای مخصوص مردان:
کلاسهای متوسط:
- Brawler – Brawl
- Dark Mage – Reason
کلاسهای پیشرفته:
- Hero – Sword, Axe
- Grappler – Brawl
- Dark Bishop – Reason
کلاس ارشد:
- War Master – Axe, Brawl
کلاسهای مخصوص زنان:
کلاس متوسط:
- Pegasus Knight – Lance, Flying
کلاس پیشرفته:
- وجود ندارد
کلاسهای ارشد:
- Falcon Knight – Sword, Lance, Flying
- Gremory – Reason, Faith
آموزش دیدن در بازی اهمیت زیادی دارد
در Three Houses شما شخصی هستید که به دانشآموزان آموزش میدهید اما در مورد خودسازی چه برنامهای دارید؟ به دست آوردن مهارتهای مختلف در استفاده از اسلحه به سادگی در هنگام نبرد قابل پیگیری و تمرین است. اما شما نمیتوانید چیزهایی مانند عقل، ایمان، سوارکاری یا پرواز را ارتقاء دهید مگر اینکه قبلاً و در کلاسها گواهی آن را کسب کرده باشید. پس برای اینکار به آموزش دانشکده نیاز دارید.
در ابتدای بازی بهتر است از Activity Point خود استفاده و در مهارتهایی که به آنها احساس نیاز میکنید سرمایه گذاری کنید. اینگونه میتوانید تبدیل به عنوان شوالیه پگاسوس گواهی دریافت کنید و از آنجا به تمرینهای خود در مهارت پرواز ادامه دهید. در این بخش لیستی را آماده کردیم که نشان میدهد از کجا و چه کسانی باید مهارتهای ذکر شده را یاد بگیرید:
- (پرواز) Flying: Manuela, Seteth
- (سوارکاری) Riding: Jeralt, Hanneman, Gilbert
- (ایمان) Faith: Rhea, Manuela
- (عقل) Reason: Hanneman, Rhea
لیست پایین نیز نام افرادیست که میتوانند به شما مهارتهای مختلف را آموزش دهند:
- Rhea: Sword, Brawl, Reason, Faith
- Seteth: Sword, Lance, Axe, Authority, Flying
- Manuela: Sword, Faith, Flying
- Hanneman: Bow, Reason, Riding
- Catherine: Sword, Brawl
- Jeralt: Lance, Authority, Riding
- Alois: Axe, Brawl, Heavy Armor
- Shamir: Lance, Bow
- Gilbert: Lance, Axe, Heavy Armor, Riding
آیتمهای گمشده (Lost Items): تنها چیزی که باید بدانید
دانشآموزان چیزهای زیادی را در بازی از دست میدهند. خوشبختانه آنها میتوانند در این موارد به شما تکیه کنند. هرماه که به صومعه میروید و در آن به جستوجو میپردازید، وسایل گمشدهای را که متعلق به دانشآموزان خاصی است، دریافت میکنید. هر یک از این وسایل دارای توضیحی هستند که نشان میدهد این وسیله به چه کسی تعلق دارند. اما آشنا شدن با هر شخصی در بازی به این سادگیها هم نیست. میتوان لیستی آماده کرد و در آن هر شخص و هر وسیلهای را که به او تعلق دارد نام برد اما راهی آسانتر نیز وجود دارد:
به مکانهایی که افراد در هر ماه در آنجا میایستند توجه کنید. هنگامی که ماه بعدی فرا رسید، وسایل گمشدهای که در بخشهای مختلف صومعه پیدا میکنید متعلق به کسانیست که ماه قبلی در آن نقاط حضور داشتند.
بازگرداندن وسایل گمشده هر فرد سطح پشتیبانی شما را با آن فرد بالا میبرد و اگر آنها در کلاس شما نیز حضور داشتهباشند، انگیزه آنها نیز تقویت میشود. اگر بدانید وسیلهای به یکی از افراد کلاستان تعلق دارد، ارزشش را دارد که صبر کنید و از این وسیله برای بالا بردن انگیزه آنها استفاده کنید.
به یاد داشتهباشید که به طور مرتب تواناییها و هنرهای رزمی خود را مرتب کنید
باید به این نکته نیز اشاره کنیم چرا که ممکن است پساز دهها ساعت متوجه این قضیه شوید. هر واحد (Unit) در بازی تواناییهای مختلفی را از جمله تسلط، سلاحها، ارتقای آمار و اینجور چیزها را فرا میگیرد. با این حال آنها تنها 5 عدد از موارد ذکر شده را در یک زمان در خود جای میدهند.
این بدان معنیست که اگر میبینید یکی از کاراکترهای شما در حال یادگیری توانایی جدیدی است، تصور نکنید که کاراکتر شما به صورت خودکار به این توانایی مجهز شده است؛ شما باید پیشاز نبرد و برای آمادهسازی و طبقهبندی این چیزها، به منوی Inventory بروید یا با استفاده از صفحه کاراکترتان (Character sheet) به منوی تواناییها بروید.
آنچه را که تصمیم میگیرید خود را با آن مجهز کنید به اولویتهای شما در استفاده از یک اسلحه در نبرد بستگی دارد. اگر کاراکترهایی که در اختیار دارید دارای چند استعداد باشند و شما قصد داشته باشید که به آنها نقشی خاص را محول کنید، به طور مثال اگر میخواهید کاراکترتان تیراندازی کند هر چیزی مانند مهارت شمشیرزنی را که به شما کمکی نمیکند، مبادله کنید.
همین اصل را باید برای هنرهای رزمی نیز رعایت کنید. هر واحد میتواند در یک زمان سه مهارت را در خود جای دهد. (برخی بعدها دارای یک پاداش خاص از کلاس خواهند بود) بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه اینها برای بارگذاری تهجیزات فعلی شخصیت شما مناسب باشند.
چگونه هیولاها را از پای درآوریم؟
Three Houses به زحمت مکانیکهای مبارزه با هیولاها را در هنگامی که برای اولین بار با آنها مواجه میشویم به ما آموزش میدهد. اما بیایید با یکدیگر صادق باشیم؛ با اینهمه چیزی که در بازی وجود دارد و به مرور آنها را به دست میآورید و یا یاد میگیرد، به مرور زمان از ذهن شما خارج میشود و پساز مدتی فقط به سمت و سوی مختلفی غلت میزنید و از تواناییهای Gambit خود به صورت پیاپی استفاده میکنید. اینها مواردیست که باید همیشه به خاطر داشتهباشید:
هر هیولا دارای چندین بخش مختلف برای حمله است؛ این بخشها، همانطور که مربعهای طلایی زیر آن نشان میدهد، به وسیله سپرهایی محافظت میشوند. شما باید این سپرهای محافظ را با هجوم به آنها از بین ببرید. شما نمیتوانید آسیب زیادی به آنها بزنید اما این ضروری است که از واحدهای ضعیف تر خود نیز برای رفع این مشکل کمک بگیرید.
این مربعهای طلایی که نشانگر سپرها هستند ابتدا ترک برمیدارند و سپس خرد میشوند. هنگامی که آنها از بین رفتند، آن نقطه خاص مستعد آسیب کامل است.
توانایی و استفاده از Gambitها به بخشهای مختلفی آسیب میرساند و هیولاها را اصطلاحاً (Stun) میکند و این بدان معنیست تا زمانی که مجدداً مورد اصابت قرار نگیرد، قادر به حمله نخواهد بود. اگر تمام مربعهای طلایی هیولا از بین بروند، آنگاه هیولا برای یک فاز کامل استان میشود و شما یک قطعه سنگ معدن کمیاب برای ساخت اسلحه به دست میآورید.
همانطور که میتوانید تصور و نتیجهگیری کنید، سریعترین راه برای از بین بردن یک هیولا آمادهسازی واحدهایتان برای حملههای پیدرپی به هدف خواهد بود. اگر فکر میکنید نمیتوانید در یک فاز هیولا را نابود کنید، آخرین حمله خود را به یک حمله Gambit اختصاص دهید تا هیولا در طی آن فاز استان شود. هنگامی که تیم شما قدرتمندتر شد، از بین بردن سپرهای تمامی این قسمتها سادهتر خواهد شد.
همواره از ZR استفاده کنید: برای کاشیهای خطرناک ( Dangerous Tiles) و هدفگیری دشمنان
هیچگاه ZR را فراموش نکنید؛ ZR دکمهایست که با استفاده از آن شبکهای ارغوانی رنگ ظاهر شده و به شما دامنه حمله بالقوه دشمن را نشان میدهد.
لازم است که این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید تا تصادفی و بیشاز به جلو فشار نیاورید و به دشمن اجازه دهید چندین ضربه را دریافت نکند. در بیشتر موارد خوب است که واحدهای خود را در حاشیه این نواحی خطرناک مستقر سازید و اجازه دهید دشمن در حرکت بعدی وارد محدوده حمله شما شود و سپس به آنها حمله کنید.
همچنین، بسیار مهم است که هنگام حرکت یک واحد، همیشه به خطوطی که از دشمنان نشأت میگیرد توجه کنید. این خطوط نشاندهنده سمت و سوی حمله از آن واحد دشمن است. بنابراین شما باید اطمینان داشته باشید که اگر به مکانی میروید که قصد حمله را دارید، میتوانید بدون کشته شدن ضربه خود را وارد کنید. همچنین در این قسمت شایان ذکر است که میتوانید بر روی یگانهای دشمن جابهجا شوید تا حرکت فردی و دامنه حمله آنها را مشاهده کنید. همچنین میتوانید میزان آسیب بالقوه وارده به واحدی را که هدف قرار میدهند، مشاهده کنید.
به اشتراک گذاشتن وعدههای غذایی: چگونه در این مورد با ذکاوت عمل کنید
اشتراک گذاشتن وعده غذایی مفهومی بسیار واضح دارد؛ دو دانشآموز را انتخاب کنید تا با آنها غذا بخورید. اگر از غذا لذت ببرند امتیاز ویژهای خواهید داشت. بنابراین در این بخش چیزهای مهمی را آماده کردهایم که باید به خاطر بسپارید:
- اگر میخواهید وعده غذایی خود را با فردی که در بالاترین سطح انگیزه قرار دارد به اشتراک بگذارید، دوباره به این عمل فکر کنید چرا که شاید به اشتراک گذاشتن این وعده با فردی که سطح انگیزه پایینی دارد تأثیر بیشتری داشته باشد. شما نمیخواهید هنگام شروع کلاسها برای هفته بعد هیچ Activity Point موجودی را هدر دهید.
- آیا دو نفری که میخواهید وعده غذایی خود را با آنها به اشتراک بگذارید، امکان ایجاد پیوندهای اجتماعی با یکدیگر را دارند؟ اگر پاسخ منفیست پس به دنبال جفتی متفاوت باشید. این امر اهمیت بسیار دارد به خصوص زمانی که میخواهید دانشآموزان گروههای دیگر را درگیر کنید. همه شخصیتها نمیتوانند با یکدیگر پیوندی اجتماعی برقرار کنند. ( نکته مهم: هنگام انتخاب افرادی که ترجیح میدهید با آنها غذا بخورید به روی دکمه X ضربه بزنید تا صفتهای اجتماعی آنها را در صورت وجود مشاهده کنید.)
- آیا دو نفری که میخواهید وعده غذایی خود را با آنها به اشتراک بگذارید، حداکثر پیوند اجتماعی را دارا هستند یا خیر؟ ممکن است کاراکترهای مورد علاقهای داشته باشید اما اگر به اشتراک گذاشتن غذایتان با آنها هیچ سودی را نصیب شما نکند بهتر است سری به بخش پشتیبانی (Support Menu) زده و ببینید چه کسانی نیاز بیشتری به این اشتراک دارند و سود بیشتری از آن میبرند.
ماهیگیری: ارزشمندتر از آنچه که فکرش را میکنید
ماهیگیری یک روش عالی برای بالا بردن سطح استادی شما بدون صرف امتیاز فعالیت (Activity Point) است. در کنار این امتیاز که میتوانید مواد لازم را برای داشتن وعدههای غذایی جمع کنید، گاهی اوقات در روزهای یکشنبه اتفاقاتی رخ میدهد که ماهیهای کمیابی برای صید در دسترس هستند که میتوانید آنها را بفروشید. اما باید در ماهیگیری باهوش عمل کنید. یعنی لازم نیست قرقره چوب ماهیگیری خود را به محض اینکه اولین ماهی طعمه شما را گاز بگیرد جمع کنید.
وقتی یک ماهی صید شود، نمادی (Icon) وجود خواهد داشت که میزان کمیاب بودن آن را نمایش میدهد. هنگامی که از یک طعمه گران برای صید ماهی کمیابی کمک میگیرید باید تا نمایش نماد بنفش، طلایی یا رنگینکمانی صبر کنید تا مطمئن شوید یکی از نادرترین ماهیها را به دست خواهید آورد. با اینحال گاهی ریسک از دست دادن طعمه خود بعد از گذاشتن حلزون سوم یا چهارم را نیز باید به جان بخرید. بنابراین سعی خود را بکنید و گاهی به ماهیگیری بپردازید.
ترتیب کمیاب بودن ماهیها به اینصورت است:
آبی -> قرمز -> طلایی/بنفش/رنگینکمان ( فقط در زمان رویدادهای ویژه ماهیگیری)
فراموش نکنید که هر چه زمانگیری شما در Minigame بهتر عمل کنید ماهیهای بیشتری گیرتان خواهد آمد.
باغبانی را از یاد نبرید
ماهیگیری عملی سرگرم کننده است که انجام آن فوایدی نیز برای شما دارد. اما در طرف دیگر باغبانی فعالیتی باارزشتر است و شما باید هر وقت تصمیم گرفتید در روز آزاد خود به کاوش در صومعه بپردازید، گلخانه را به مقصد اول خود تبدیل کنید. شما با انجام اینکار سطح استادی خود را بالا برده و همچنین میتوانید موارد مفیدی را تهیه کنید: غذا برای خوردن و پخت و پز با آنها، گل برای هدیه دادن به دانشآموزان و حتی بعدها میتوانید چند تقویتکننده وضعیت (Stat-Boosting Items) را دریافت کنید.
برخی از موارد اساسی که باید در هنگام باغبانی به یاد داشته باشید:
- با افزایش سطح استادی شما، توانایی شما برای کاشت بذرهای بیشتر افزایش خواهد یافت و استفاده از روشهای پرسود تر برای کشت نیز در دسترس خواهد بود. افزایش سطح استادی به وسیله کارهای زیادی چون آموزش، ماهیگیری و دیگر چیزها امکانپذیر است.
- اگر بذرهایی از یک نوع را در یک دسته بکارید عملکرد بهتری را خواهید داشت.
- همیشه مشغول پرورش باشید. برای هر یک از روشهای پرورش، رتبههایی برای تأثیرگذاری آنها وجود دارد اما شما به بهترین نوع پرورشی که برای شما در دسترس است بپردازید. اینگونه عملکرد بهتری خواهید داشت و میتوانید در بهترین سطح، ارزشمندترین تقویتکنندههای وضعیت را کسب کنید.
از هدایای خود خردمندانه استفاده کنید و سخاوتمندانه به دیگران ببخشید
هدیه! همه آنها را دوست دارند، به خصوص دانشآموزان شما. هدایا راهی عالی برای ارتقای رتبه اجماعی شما با دانشآموزان، بدون صرف امتیاز فعالیت است.
هدایا همچنین راهی عالی برای تقویت انگیزه دانشآموزان در کلاس شما به اندازه 25 واحد است و نیاز شما به صرف امتیاز انگیزه (Motivation Point) را کاهش میدهد. میتوانید برای پر کردن نوار انگیزه هر شخص، این کار را چندینبار انجام دهید.
اگر به شخصی هدیهای بدهید که به آن علاقه زیادی داشته باشد ( برای اطلاعات بیشتر و شناخت اینکه چه کسی به چه چیزی علاقه دارد میتوانید به بایو هر شخص در صفحه کاراکترش مراجعه کنید) افزایش سطح اجتماعی و امتیاز انگیزه دو برابر خواهد شد.
همیشه به این نکته توجه کنید و برخی از هدایا را در دست داشته باشید. صرف وقت برای کاشت تعداد زیادی گل در گلخانه راهی آسان برای اینکار است!
Amiibo چه کاری انجام میدهد؟
هنوز هم سوالات زیادی در فضای مجازی درباره Amiibo پرسیده میشود. به راستی Amiibo چیست؟ Amiibo پلتفرمیست که اکشن فیگورهای دنیای نینتندو را به رابط کاربریای برای تجربه هیجانانگیزتر از یک بازی تبدیل میکند. به اینصورت که به طور مثال شما اکشن فیگور کاراکتر ماریو را به روی کنسول خود قرار داده و به وسیله ارتباط بیسیم، کنسول این اکشن فیگور به خصوص را شناسایی کرده و مزایای جالبی را در اختیارتان قرار میدهد. این قابلیت برای کنسولهای Wii U، 3DS و نینتندو سوییچ فراهم شده است. اگر شما فردی فانتزی باز و عاشق محصولات نینتندو باشید تجربه پلتفرم Amiibo ضرری نخواهد داشت.
حال ربط Amiibo به بازی Fire Emblem: Three Houses چیست؟ در وسط صومعه Garreg Mach، چیزی به نام Amiibo Gazeebo وجود دارد که صراحتاً نامی خارقالعاده است. اگر در این نقطه به وسیله کنسول خود تنها یک Amiibo را اسکن کنید، این منطقه به طور تصادفی با آیتمهای مختلف از جمله چای، غذا، و ماهی پر میشود. این اتفاق هربار که در یک روز آزاد به آنجا سر بزنید برای شما تکرار خواهد شد.
حال اگر یک Amiibo از کاراکترهای سری Fire Emblem دارید، اسکن کردن این کاراکتر به شما موزیکی مخصوص آن کاراکتر را هدیه میدهد. شما میتوانید این موزیکها را از قسمت General درمنوی Options انتخاب کرده و در طول نبردهای اختیاری بازی گوش دهید.
در اینجا لیستی از آهنگ مخصوصی که هر Amiibo در اختیارتان قرار میدهد، آماده کردهایم:
- Marth – The Time to Act
- Ike – Eternal Bond
- Robin – Id Purpose
- Lucina – Conquest Ablaze
- Roy – Beneath a New Light Roy’s Courage
- Alm – March to Deliverance
- Celica – With Mila’s Divine Protection
- Corrin (Male) – Alight Storm
- Corrin (Female) – A Dark Fall Fire
- Chrom – Destiny Ablaze
- Tiki – The World Tree
علاوه بر این، اگر Amiibo سری Fire Emblem خود را اسکن کنید، در نیمه دوم بازی به مکانی ویژه دسترسی خواهید داشت که امکان جمعآوری آیتمهای بیشتری را نیز به شما میدهد. از این مهمتر اگر در حالت New Game Plus بازی به این مکان دسترسی پیدا کنید، یک بازدیدکننده خواهید داشت که شما را شگفتزده خواهد کرد و همچنین یک توانایی بسیار ویژه در نبرد به شما خواهد داد. از آنجا که در این مطلب هیچ اسپویلی در کار نیست پس خودتان به دنبال این موضوع رفته و آن را کشف کنید.
نبردهای Paralogue: از آنها گذر(Skip) نکنید!
با توجه به شناختی که از کاربران خود داریم، بعید است که در این بازی از مراحل اختیاری و جستوجوهای جانبی بازی بگذرید. اما اگر خیال گذر کردن از بخشهای اختیاری بازی را دارید، حتی فکر این کار نیز در نبردهای Paralogue به سرتان نزند.
این بخش بازی به نوعی ادای دین بازی Three Houses به Mass Effect 2 محسوب میشود. هنگامی که سطح اجتماعی(Social Rank) شما با یک کاراکتر به درجه بالایی برسد، شما با مرحله جانبی و مأموریتی مواجه خواهید شد که برای آن شخص حائز اهمیت باشد. انجام این مأموریتها اندکی از پیشینه فرد مودر نظر را برایتان آشکار خواهد کرد. همچنین پاداش شما اسلحهای ویژه و خاص خواهد بود که نمیتوانید آن را در جای دیگری به دست آورید. پس این مأموریتها را انجام دهید.
لیست نیازمندیها برای ارتقاء کلاس
قبل از شروع هر یکشنبه، به شما این امکان داده میشود که دانشآموزان خود را در یک کلاس جدید تأیید کنید، به شرط اینکه شرایط را رعایت کرده باشید. برای این کار به مهرها (Seals) خواهید داشت که میتوانید آنها را در هنگام نبرذ به دست آورید یا در فروشگاه خریداری کنید. اگر دانشآموزان شما به همه آستانههای پیشنهادی ذکر شده رسیده باشد، شانس بیشتری برای قبولی در آزمون صدور گواهینامه خواهید داشت. لازم به ذکر است که میتوانید با درصدهای پایین نیز از این آزمون گذر کنید اما باید توجه کنید که هر واحد کلاس تنها یک بار در هفته میتوانند در این آزمون شرکت کنند.
افزایش تجربه کلاسی خاص به شما توانایی کلاس خاصی را میدهد که میتوانید آن را حفظ کنید، حتی اگر کلاس خود را تغییر دهید.
در همین راستا، بعداً متوجه خواهید شد که برخی دانشآموزان هنگام تسلط بر کلاس پیشرفته (Advanced)، هنرهای رزمی ویژهای را توسعه خواهند داد. این مسأله در بالای سه اسلات هنرهای رزمی در دسترس خواهد بود و دلیل خوبیست که به آنها به منظور رسیدن به کلاس ارشد (Master) فشار وارد نکنیم.
برای اطمینان از اینکه در جهت دستیابی به اهداف مناسب برای هر یک از واحدهای خود کار میکنید، در این قسمت آستانهها و شرایط لازم برای راحتی شما گردآوری شده است:
Beginner – Level 5 Requirement
- Myrmidon – Sword: D
- Soldier – Lance: D
- Fighter – Axe: D, Bow: D, Brawl: D
- Monk – Reason: D, Faith: D
Intermediate – Level 10 Requirement
- Mercenary – Sword: C
- Thief – Sword: C
- Armored Knight – Axe: C, Hvy Armor: D
- Cavalier – Lance: C, Riding: D
- Brigand – Axe: C
- Archer – Bow: C
- Brawler – Brawl: C [مخصوص مردان]
- Mage – Reason: C
- Dark Mage – Reason: C [مخصوص مردان]
- Priest – Faith: C
- Pegasus Knight – Lance: C, Flying: D [مخصوص زنان]
Advanced – Level 20 Requirement
- Hero – Sword: B, Axe: C [مخصوص مردان]
- Swordmaster – Sword: A
- Assassin – Sword: B, Bow: C
- Fortress Knight – Axe: B, Hvy Armor: B
- Paladin – Lance: B, Riding: B
- Wyvern Rider – Axe: B, Flying: C
- Warrior – Axe: A
- Sniper – Bow: A
- Grappler – Brawl: A [مخصوص مردان]
- Warlock – Reason: A
- Dark Bishop – Reason: A [مخصوص مردان]
- Bishop – Faith: A
Master – Level 30 Requirement
- Falcon Knight – Sword: C, Lance: A, Flying: B+ [مخصوص زنان]
- Wyvern Lord – Lance: C, Axe: A, Flying: A
- Mortal Savant – Sword: A, Reason: B+
- Great Knight – Axe: B+, Hvy Armor: A, Riding: B+
- Bow Knight – Lance: C, Bow: A, Riding: A
- Dark Knight – Lance: C, Reason: B+, Riding: A
- Holy Knight – Lance: C, Faith: B+, Riding: A
- War Master – Axe: A, Brawl: A [مخصوص مردان]
- Gremory – Reason: A, Faith: A [مخصوص زنان]
مهرهای تاریک (Dark Seals) چه میکنند؟
شما ممکن است یکی از این مهرهای تاریک را پساز شکست دادن دشمن خاصی به دست آورده باشید. اگر به اندازه کافی در بازی عملکرد خوبی داشته باشید این اتفاق در ابتدای بازی برایتان رقم میخورد. اما این مهرهای تاریک به چه دردی میخورند؟
پاسخ: گرفتن گواهینامه در کلاسی خاص: Dark Mage و Dark Bishop که نسخههای قدرتمندتری از Mage و Warlockهای استاندارد هستند که تخصصشان در جادوی عقل (Reason) است. متأسفانه این کلاسها فقط مخصوص مردان است ولی هر یک از سه گروه حاضر در بازی، حداقل دارای یک واحد هستند که توانایی استفاذه از این مهرهای تاریک را داشته باشند.
اسلحههای زنگزده را دور نریزید
اگر میخواهید بازی Three Houses را با اتصال آنلاین بازی کنید، احتمالا اسلحههای زنگزده زیادی را به دست میآورید. واکنش اولیه شما ممکن است این باشد که فریاد بزنید ” این اسلحه به هیچ دردی نمیخورد” و سپس آنها را بفروشید؛ در اکثر موارد این واکنش صحیح است.
اما فراموش نکنید که با ضربه زدن به دکمه X در بخش Inventory این اسلحهها را با جزئیات بیشتری بررسی کنید. بازی به شما پتانسیل این اسلحه زنگ زده و اینکه اگر آن را برای بازسازی به آهنگر بدهید به چه چیزی تبدیل خواهد شد، خواهد گفت. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بتوان آنها را به نسخههای قدرتمندتری از اسلحهها و حتی به اسلحههای ویژه و بینظیری تبدیل کرد. بنابراین با دقت به جزئیات اسلحه نگاه کنید و با شتاب عمل نکنید.
چگونه از Warp استفاده کنیم؟
این مورد نشأت گرفته از تجربههای شخصیست: Warp یکی از بهترین ابزارهاییست که کاربران جادویی مبتنی بر ایمان شما میتوانند داشته باشند. این یک ابزار مفید برای بیرون کشیدن مردم از خط مقدم است. اما همچنین میتواند ابزاری فوقالعاده باارزش برای پرتاب سختترین سربازان خود به خط مقدم و دادن این اجازه به آنها برای تخریب حداکثری باشد.
این امر به ویژه در نقشههای ادامه بازی که دارای تعداد زیادی مانع و دیوار است و فازهای مختلف پیادهروی را برای شما به ارمغان میآورد، بسیار ارزشمند است. به وسیله Warp میتوانید فردی را به آن سمت موانع و دیوارهای پرتاب کنید و عملکردی سریع در پاکسازی را از خود نشان دهید.
حالت New Game Plus بازی چگونه عمل میکند؟
آیا هنوز اولین دور بازی را تمام نکردهاید و بسیار کنجکاوید که بدانید حالت +NG بازی Three Houses چه ویژگیهایی دارد؟ بسیار خب. این شما و این هم حالت +NG:
هنگامی که اولین بار بخش کمپین بازی را به پایان برسانید، این اختیار را دارید که دیتای خود را در یک اسلات سیو کنید. سپس میتوانید از این دیتا برای شروع یک کمپین تازه استفاده کنید.
در این کمپین جدید، Shop Level و Statue Perks را از بازی قبلی خود حفظ خواهید کرد. در این حالت، بازی را مانند همیشه از ابتدا شروع خواهید کرد. با این حال اکنون میتوانید Renown خود را که از انجام نبردها و انجام کارهای مختلف به دست آوردهاید، خرج کنید تا سطحتان را به همان سطحی که در پایان دور اول بازی خود داشتید، ارتقاء دهید.
این بدان معناست که شما میتوانید از Renown خود برای ارتقاء سطح استادی خود ( بسیار توصیه میشود)، مهارتهای فردی شخصیت اصلی خود و اعضای کلاس و همچنین پیوندهای اجتماعی بین هر شخص هزینه کنید.
همچنین میتوانید لباس اعضای خاصی از کلاس را تغییر دهید.
از آنجا که شما نیاز به خرج پول واقعی دارید تا این قدرتهای بخش +NG را به دست آورید، و همچنین به دلیل تعداد بالای راههای خرج کردن این ارز، باید استراتژی مناسبی برای چگونگی استفاده بهتر از این بسته برای دستیابی به موفقیت خود داشته باشید. شما مطمئناً در این حالت بازی با مزایای قابل تواجهی مواجه خواهید شد اما این مزایا شما را حداقل برای چند ساعت ابتدایی بازی به طرز مسخرهای بیشاز حد قدرتمند نخواهد کرد.
چگونه میتوان آواتار کوچک موجود در صفحه لودینگ بازی را کنترل کرد؟
این یکی از مواردیست که ممکن است خیلی سریع به راه حل آن دست پیدا کنید یا بالعکس به شدت از آن دور شوید.
اما اگر هنوز هم این مسأله به سوالی برای شما بدل شده، میتوانید آواتار خود را به وسیله جوی استیک کنترلرهای سوییچ به راست و چپ بدوانید، به وسیله دکمه B آن را وادار به پریدن کنید. به وسیله دکمه A نیز آواتار شما ضربهای به شنل خود خواهد زد.
قابل شما را نداشت!
آیا میتوان سگها و گربهها را نوازش کرد؟
خیر!
در اطراف صومعه Garreg Mach تعداد زیادی گربه، سگ، جغد و اسب وجود دارد. متأسفانه ما هیچ راهی برای نوازش و محبت کردن به این حیوانات پیدا نکردیم و امیدواریم نینتندو به این مسأله رسیدگی کند!
امیدواریم که با این مواردی که در راهنمای بازی Fire Emblem: Three Houses خواندید، از بازی لذت بیشتری ببرید. فراموش نکنید که این بازی میتواند پیچیده و کمی سخت به نظر برسد، پس هر مشکلی که داشتید را در بخش دیدگاهها مطرح کنید تا نویسندگان ما در صورت لزوم، پاسخ دهند.
اینجا میتوانید دیگر مطالب آموزشی بازیها را در گیمنیوز بخوانید.