Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

«دلایل فنی»، علت لغو ساخت عنوان «آخرین نگهبان» برای پلی استیشن ۳

0

طبق گفته رییس بخش جهانی سونی “شوهی یوشیدا”، اگر توسعه عنوان The Last Guardian برای پلی‌استیشن 3 ادامه پیدا می‌کرد، تیم سازنده مجبور به “حذف برخی ویژگی‌ها” می‌شد.

او که با وب‌سایت Eurogamer طی برگزاری E3 2015 صحبت می‌کرد، گفت نه او، نه سازنده بازی فومیتو اوئدا و نه افرادی که مشغول کار روی این عنوان بودند می‌خواستند این اتفاق رخ بدهد. برای رفع برخورد با مشکلات فنی توسعه بازی برای پلی‌استیشن 3، بازی به‌سادگی جهت توسعه به پلی‌استیشن 4 منتقل شد.

یوشیدا می‌گوید:

خیلی ساده، شکست خوردیم. ما تصمیم گرفتیم، نه، نمی‌توانیم آن را برای پلی‌استیشن 3 بسازیم. تریلری که ما در E3 2009 نمایش دادیم افزایش سرعت اجرا داشت. از سیستم توسعه بازی نمایش داده می‌شد و ما آن را فریم به فریم گرفتیم تا روان اجرا شود. یوادا سبک توسعه خاص خود را دارد که مانند یک چشم‌انداز در ابتدای توسعه پروژه بسیار مشخص و واضح است. چون او یک هنرمند است، او ویدئویی می‌سازد و به اعضای گروه نمایش می‌دهد، ما این‌گونه بازی می‌سازیم. پس چشم‌انداز کاملاً یکسان است.

به دلیل مشکلات فنی، اجرای بازی در نرخ فریم موردنظر تیم سازنده باعث حذف برخی ویژگی‌ها می‌شد –کاراکترهای موردنیاز یوشیدا – اگر قصد توسعه بازی را روی پلی‌استیشن 3 داشتیم. اما چون بازی به پلی‌استیشن 4 منتقل شده است او می‌تواند چیزی که می‌خواهد را بسازد. پس مردم می‌گویند همان بازی است – دلیلی وجود دارد.

یوشیدا همین‌طور تایید کرده است که مارک سرنی، طراح سیستم پلی‌استیشن 4 و سازنده عنوان Knack در ساخت بازی کمک می‌کند اما برخلاف شایعات کرنی توسعه عنوان را به‌طور کامل در اختیار ندارد.

تنها نقش سرنی ارائه مشاوره فنی به تیم توسعه بازی است، با توجه به این واقعیت که او از قابلیت‌های پلی‌استیشن 4 کاملاً آگاه است.

او تنها مشاوره فنی می‌دهد. اصلاً به آن شکلی که شایعه می‌گوید، پروژه را برای اتمام در اختیار نگرفته است این کاملاً ساختگی است. او در مشغول مشاوره و همفکری با دیگر پروژه‌های اختصاصی است؛ ما شرکای بلندمدت هستیم. او به‌وضوح طراح پلی‌استیشن 4 است، پس با چندین تیم همکاری می‌کند، و تیم The Last Guardian یکی از این تیم‌ها است.

به خاطر مشکلات فنی اتمام پروژه بسیار طولانی شد، او و دیگر گروهای فنی مرکزی که داریم، تعداد زیادی افراد باهوش، به استودیو ژاپن کمک کردند تا بازی را مهندسی مجدد و تست کنند. مارک مقدار زیادی از وقتش را صرف مشاوره دادن کرده است.

توسعه The Last Guardian از سال 2007 آغازشده است و طبق اعلام شرکت سونی در کنفرانس E3 امسال، سال آینده منتشر خواهد شد.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.