Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

واعظی به دنبال حقیقت؛ معرفی کامیک Preacher

3

وقتی اسم از خشونت در دنیای کامیک بوک ها می آورید، نام های زیادی هستند که در لیست پاشیدن خون در صفحه ی کمیک قرار می گیرند؛ کمیک هایی مانند “شهر گناه”، “قانون مارشال” و یا حتی بخش اول کمیک بوک “لیگ” که توسط آلن مور نوشته شد. اما مشخصا یک سری به خصوص، همیشه در این لیست قرار دارد و حتی اگر در یک کمیک، مغز کل افراد داخل آن بر روی کاغذ پخش شود، آن کمیک به خصوص هیچگاه از لیست خشن ترین کمیک ها نمی افتد. سری کمیک “واعظ” با به تصویر کشیدن نوع متفاوتی از خشونت همواره خوانندگان این سری کتاب ها را با المان سورپرایز، بهت زده پای این کتاب ها می نشاند و با یک داستان قوی و گیرا، همواره یکی از بهترین سری های خشن در صنعت کامیک بوک بوده است.

storylines37

سری کامیک بوک Preacher (واعظ) برای اولین بار در سال 1995 انتشار یافت که از اولین شماره ی این سری همگی حیرت زده مانده بودند. داستان برای خوانندگان کمیک تازگی خاصی داشت و چنین چیزی در گذشته و کمیک بوک ها ندیده بودند. اما نام “ورتیگو” به عنوان ناشر این سری کافی بود تا بدانیم که قرار است سردرگم وارد، به دنیایی جدید و عجیب وارد شویم. اما مهم تر از آن، نام “گرث انیس” بود که مهر تاییدی به این مسئله بزند. این نویسنده قبل از “واعظ”، آرک های معروفی در سری “هل بلیزر” در دست داشت و تقریبا همه با او و نوع قلمش آشنا بودند. اگر اسم “استیو دیلیون” را بشنوید، مطمئنا یاد سری هایی مثل “ثاندربولتز” یا “پانیشر مکس” می افتید. اما استیو یکی از بزرگترین نقاش های سری “دکتر هو” و بعد از آن بخش عظیمی از سری “هل بلیزر” بود و در پروژه “هل بلیزر” بود که با “گرث انیس” آشنا شد و نتیجه ی آشنایی این دو کلید خوردن پروژه ی “واعظ” بود. البته باید اشاره کرد که ایده ی اولیه ی “واعظ” نیز، طی سری “هل بلیزر” به مغز انیس خطور کرد و آن هم این بود که چه پیش می آید اگر یک فرشته و یک شیطان با یکدیگر زوجی تشکیل بدهند. سری “واعظ” به طور کلی 75 نسخه را در بر می گیرد که از این 75 نسخه، 66 شماره ی ماهانه معمولی، پنج “تک-نسخه” مخصوص، و 4 شماره ی سری محدود “واعظ: قاتلان مقدس” آن را تکمیل می کنند. آخرین نسخه ی “واعظ” در اکتبر سال 2000 منتشر شد و به افسانه ی خود پایان داد.

Preacher 1

داستان در شهر آنویل تگزاس و درباره ی واعظی به نام “جسی کاستر” است. جسی توسط موجودی فراطبیعی به نام “جنسیس” تحت تسخیر در می آید که پس از این اتفاق تمام حضار داخل کلیسا را به قتل می رساند و در نهایت کلیسا را با خاک یکسان می کند. در حقیقت جنسیس، زاده ی بی اجازه و غیرطبیعی یک زوج فرشته و شیطان است. جنسیس به طور فردی دارای یک طرف شیطان خالص و یک طرف خوبی کامل است. این دو المان به قدری در کنار یکدیگر قوی هستند که جنسیس را چیزی شبیه یک خدا کرده و وقتی جنسیس بدن جسی را تسخیر می کند، او را تقریبا قوی ترین موجود سرتاسر زمین می کند. جسی که حال کلی حس منطق و بی منطقی به همراه خود دارد، راهی سفری میشود که به معنای کلمه، “خدا” را پیدا کند. در حقیقت “خدا” بهشت را درست روزی که جنسیس به دنیا آمد به حال خود رها کرد. او در این سفر سرتاسر ایالات متحده را گشت می زند، اما در این سفر تنها نیست؛ بلکه با دوست سابقش “تولیپ” و خون آشام دائم الخمر یعنی “کسیدی” همراه می شود. جسی در این راه قدرت های جدیدی از خوده تسخیر شده اش را کشف می کند و همچنین پی می برد که او تقریبا قدرتی مشابه یک خدا را دارد و …

Jesse

جالب است بدانید که سری “واعظ” سومین کمیک برتر از انتشارات “ورتیگو” بعد از Swamp Thing و The Sandman است. همچنین در برخی از نظرسنجی ها ثبت شده است که شخصیت جسی کاستر، یکی از ده شخصیت برتر تاریخ کتاب های کمیک است. شایان ذکر است که شخصیت “قاتل مقدس” نیز جز 40 شخصیت برتر است. جالب است بدانید که در نوامبر سال 2013، شبکه ی کابلی AMC تایید کرد که قرار است سریالی بر اساس کتاب های Preacher با همین نام بسازد که خیلی ها را خوشحال و شوکه کرد. دلیل شوکه کننده این بود که واقعا باور این که یک فیلم یا سریال خوب بتوان از Preacher ساخته شود، سخت است. البته نکته ی جالب تر اینجاست که قسمت اول یا همان پایلوت سریال را قرار است “ست روگن” و “ایون گلدبرگ” بنویسند و آن را کارگردانی کنند. شاید این دو کارگردان را با فیلم معروف “مصاحبه” به خاطر بیارید که درباره ی رهبر فاشیست کره ی شمالی ساخته شده بود. البته “ست روگن” تایید کرده است که علاقه ای به بازی کردن در سری ندارد اما تایید کرد که سری در سال 2015 از شبکه ی AMC پخش خواهد شد که این شبکه پیش از این کمیک دیگری از “ورتیگو” به نام “مردگان متحرک” ( The Walking Dead )، را نیز در دست ساخت و پخش دارد که تا به حال 5 فصل از آن پخش شده است.

Seth Rogen Preacher AMC.png
به طور کلی اگر به دنبال یک سری کتاب با داستانی فوق العاده و غنی، به همراه شخصیت پردازی های عالی و پیچش های داستانی حیرت برانگیز هستید و همچنین با خشونت بالا در کتاب های کمیک مشکلی ندارید، سری “واعظ” همان چیزیست که شما دنبال آن می گردید. کتابی که شما را در این سفر هیجان انگیز با جسی و همراهانش تا دل خشن ترین پانل های یک کتاب می فرستند.

3 نظر برای این مطلب
  1. محمدرضا می‌گوید

    سلام لطفا قسمت های دینه را هم بذارید و بهتره بیشتر سانسور کنید . از شما و تیم تون هم ممنونم

  2. Hellblazer می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید میگم بابت سایت خوبتون و مقالات عالیتون
    میخواستم ببینم میتونم تو بخش کمیک به سایت خوب شما کمک کنم؟ تو بخش مقاله نویسی؟ تجربه این کارم داشتم و مدتی سرپرست تحریرحه دوتا از سایتای کمیکی بودم که متاسفانه به فعالیتشون پایان دادن

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      یه ایمیل به من بدید لطفا: s.zafarany@yahoo.com

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.