راهنمای بخش چند نفره‌ی آنچارتد ۴

1

«آنچارتد ۴: پایان یک دزد» 21 اردیبهشت (10 می) به طور رسمی عرضه می‌شود؛ و ما در مورد بخش تک‌نفره موارد بسیاری را با کاربران در میان گذاشتیم اما بیشتر اطلاعات در مورد بخش چندنفره هنوز مشخص نشده است. وقت آن رسیده که به این اوضاع خاتمه دهیم و مواردی که باید در بخش چندنفره بازی منتظرشان باشیم را با شما در میان بگذاریم.

در ابتدای بگوییم که تمامی نقشه‌های اضافی و حالت‌هایی که بعداً به بازی اضافه خواهند شد کاملاً رایگان بوده و هیچ مبلغ اضافه‌ای برای آن‌ها دریافت نخواهد شد. بخش‌های داخل بازی توسط همان واحد پول داخل بازی قابل باز شدن هستند. واحد پول مورد نظر هم از طریق پیشرفت در گیم پلی به دست خواهد آمد.

موارد گفته شده به این معناست که کاربران بخش چندنفره آنچارتد ۴ قرار نیست که گرفتار چندین نوع از بسته‌های الحاقی شوند و آن‌هایی که به جامعه کاربری بازی کمک کنند پاداش‌هایی را دریافت می‌کنند. پروسه عرضه محتواهای دانلودی این بازی یک مسیر جدید را برای شرکت ناتی‌داگ معرفی می‌کند و ما مطمئن هستیم که به مقدار زیادی بخش چندنفره با پیشرفت مواجه خواهیم شد.

نحوه انجام این کارها تصمیم بسیار وقت گیری بود و بالاخره تعدادی از عناصر اصلی در خلق این عوامل را ساختیم.

uncharted-MP-01بی‌طرفی بر همه چیز مقدم است: ما به شدت باور داریم که بازیکنان باید در تمام موارد یکسان باشند. به منظور تحقق این موضوع ما «عتیقه جات» را ایجاد کردیم. یک واحد مالی در بازی که با به‌دست آوردن آن به وسیله پیشرفت در گیم پلی می‌توانید محتواهای دانلودی بازی را خریداری کنید. همچنین با ایجاد صندوقچه‌ها و موارد مشابه جوایزی را برای بازیکنان در داخل گیم‌پلی بازی جای دادیم. این جوایز شامل دو نوع «عرفانی» و «شتاب‌دهنده» هستند.

تجربه‌ای همیشه تازه: ما قصد داشتیم تا بخش چندنفره آنچارتد ۴، تا حد امکان تازه باشد. در طول عمر بازی، ناتی‌داگ چندین بار نقشه‌ها، حالت‌ها و آیتم‌های جدیدی را به بازی اضافه خواهد کرد که با خود موارد جدیدی را به بازی وارد می‌کند.

محتواهای قابل دانلود برای همه: از ابتدا هدف ما این بود که این امکان را برای بازیکنان به وجود بیاوریم که بخش‌های مختلف محتوای‌های دانلودی را در گیم‌پلی بازی به‌دست بیاورند. هیچ محتوای دانلود وجود ندارد که صرفاً به وسیله «امتیازات آنچارتد» خریداری شوند.

جامعه کاربری یکپارچه: ایده‌ی برقراری پروسه عرضه و دریافت محتواهای دانلودی ما به منظور یکپارچه‌سازی جامعه کاربری‌مان بود. نقشه‌ها و حالت‌های مختلفی که برای بازی عرضه می‌شود در یک زمان برای تمامی کاربران در دسترس خواهند بود. این عمل به ما امکان می‌دهد تا مطمئن شویم که تمام بازیکنان محتوایی یکسان را در یک زمان دریافت می‌کنند.

ما همچنین فکر می‌کنیم که جامعه کاربری یکپارچه به وسیله ارتباط میان ما و بازیکنان به وجود می‌آید. فرای ارتباط  ما به وسیله شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های کاربری، به زودی بخش «سینما» را معرفی خواهیم کرد. بازیکنان به وسیله این بخش می‌توانند تصاویر مخصوص به خود را در مورد بخش چندنفره بازی خلق کنند. این بخش یکی از بخش‌های مورد علاقه بازیکنان در قسمت‌های پیشین بود و امیدواریم که به زودی وارد آنچارتد ۴ نیز بشود.

تمامی این موارد چگونه پیاده می‌شوند

ما بر این عقیده بودیم که سیستم اقتصادی‌مان در رابطه با محتواهای دانلودی باید تا حد امکان ساده باشد. هسته اصلی این سیستم نیز حول محور به‌دست آوردن عتیقه‌جات‌ می‌چرخد. شما باید با انجام مأموریت‌های روزانه و یا با پیروزی در رقابت این عتیقه‌ها را جمع آوری کنید. و آن‌ها را برای خرید صندوقچه‌های محتوایی خرج کنید. شما می‌توانید دو گونه از این صندوقچه‌ها را انتخاب کنید: گونه اول صندوقچه‌های پوچ هستند و موارد دیگر نیز صندوقچه‌های گیم پلی؛ با باز کردن این موارد شما بسته به شانس آیتم‌های مختلفی را دریافت می‌کنید.

uncharted-MP-02بسته سه‌گانه

کسانی که بسته‌های سه‌گانه را خریداری کرده باشند، موارد زیر را نیز در اختیار خواهند داشت:

MP Pack #1

  • سلاح (غیر کمری)
  • بوستر
  • پوسته
  • کلاه
  • چادر

MP Pack #2

  • سلاح کمری
  • بوستر
  • Mystical
  • کلاه
  • چادر
  • نقشه راه

تصویر زیر نقشه راه ما در مورد پشتیبانی‌های پس از عرضه بازی را نشان می‌دهد. ما قرار است تا بخش‌های متنوع و بزرگی را طی امسال برای بازی عرضه کنیم که شامل نقشه‌ها و حالت‌های مختلف برای بازی است.

حالت‌های قابل انجام بازی در هنگام عرضه

در ادامه حالت‌هایی که بازیکنان می‌توانند در هنگام عرضه بازی نسبت به انجام آن‌ها اقدام نمایند را برای شما توضیح می‌دهیم. ما چندمین مورد از حالت‌هایی که در قسمت‌های گذشته وجود داشته‌اند را نیز به این قسمت اضافه کردیم و در عین حال ایده‌هایی تازه را هم در بازی گنجانده‌ایم.

uncharted-MP-03Ranked: در بخش تیمی Ranked یا رتبه بندی، شما با رتبه‌هایی از برنز ۳ تا الماس ۱ رو به رو هستید. با پیروزی در هر مسابقه امتیاز کسب می‌کنید و با باختن امتیاز از دست خواهید داد. وقتی که به مقدار لازم امتیاز کسب کردید می‌توانید وارد بخش حذفی شوید. در این بخش شما فرصت دارید تا با پیروزی در  مقدار مشخصی از مسابقات وارد لیگ بالاتر شوید و در غیر این صورت باید دوباره از رده بندی قبلی خود بالا بیایید و کار خود را شروع کنید.

برای مثال اگر شما در رده‌بندی برنز ۱ قرار دارید و امتیاز لازم برای بخش حذفی را کسب کنید، باید با پیروزی در ۵ مسابقه بعدی، به رده بندی نقره‌ای ۳ بروید. با باختن در ۳ بازی از این ۵ مسابقه نیز از دور رقابت‌ها حذف می‌شوید و باید دوباره کار خود را از ابتدا (رده بندی برنز ۱) آغاز کنید.

با این سیستم امتیاز دهی بر این باور هستیم که مانند ما، شما هم از انجامش لذت ببرید.

Command: در این بخش شما باید با کسب مقدار مشخصی امتیاز در منطقه فرماندهی دشمن پیروز شوید و یا می‌توانید با از بین بردن فرمانده تیم حریف امتیازات بیشتری را کسب کنید. در این بخش بر روی کار تیمی تاکید ویژه‌ای شده و قسمت اعظمی از بازی نیز بر روی حفاظت از فرمانده متمرکز گشته است.

چندین منطقه فرماندهی در نقشه وجود دارد. وقتی که شما یکی از آنها را تسخیر کنید، امتیاز تیم شما افزایش می‌یابد. اگر منطقه فرماندهی شما توسط دشمن تسخیر شود باید پیش از بازپس‌گیری آن تمامی دشمنان حاضر را از بین ببرد. مناطق فرماندهی در صورتی که تعداد نیروهای خودی در آن‌ها بیشتر باشد، سریع‌تر انجام خواهند گرفت.

بیشترین امتیازات متعلق به رهبر تیم است. رهبر تیم می‌تواند امتیازات بیشتری کسب کند، در فروشگاه وسایل را ارزان‌تر به‌دست بیاورد، می‌تواند هم تیمی‌هایش را سریع‌تر بهبود ببخشد و وقتی که از پای در بیاید زمان بیشتری طول می‌کشد تا به طور کامل از بازی خارج شود. وقتی که رهبر تیم به طور کلی از بازی خارج شود (کشته شود) باید از مرحله یک کار خود را شروع کند. در این مورد سه مرحله وجود دارد که با ارتقا به مرحله بعدی قابلیت‌های بیشتری به رهبر تیم اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که با افزایش میزان مرحله رهبر، میزان دیده شدن توسط دشمن نیز افزایش می‌یابد:

  1. در مرحله یک بازیکنان دشمن یک علامت رهبر را بالای سر وی مشاهده خواهند کرد.
  2. در مرحله دوم بازیکنان دشمن همیشه رهبر تیم را در نقشه خود می‌بینند.
  3. در مرحله سوم به صورت خودکار رهبر نشانه گذاری می‌شود.

نشانه وقتی که رهبر از بین برود ناپدید می‌شود، امتیازات بسته به میزان مرحله رهبر قابل تغییر است. در این حالت می‌توان با دستیابی به رهبر امتیازات اضافی دریافت نمود.

Team Deathmatch: در بخش تیمی باید با کشتن رقبا به میزان امتیاز تعیین  شده برسید. با رسیدن به این میزان امتیازات بازی به اتمام خواهد رسید.

Plunder: در بخش غارتگری باید موارد تعیین شده را دزیده و به محل مورد نظر انتقال دهید؛ با انتقال هر مورد یک امتیاز دریافت خواهید کرد. این موارد مجسمه‌هایی هستند که می‌توانند در حین حمله آن‌ها از مکان‌های مختلف نیز بالا بروید.

Warm Up Playlist: در این بخش مکانیزمی برای شما آماده شده که می‌توانید به وسیله آن‌ها به صورت دست‌گرمی به انجام بازی بپردازید. این حالت به شما کمک می‌کنید تا قبل از شروع بازی کمی با حال و هوای حاکم بر آن آشنا شوید.

Trials: در اینجا یک حالت شبه رقابتی ایجاد می‌شود که باید در مقابل رقبای NPC (رقبایی که بازیکن نیستند) ایستادگی کنید. چندین سطح مختلف در این قسمت وجود دارد که با شکست دادن آن‌ها می‌توانید عتیقه دریافت کنید. با رسیدن به حد نصاب‌های تعیین شده می‌توانید در این بخش به پیروزی برسید.

این تقریبا تمام اطلاعاتی بود که شما برای پیوستن به جرگه‌ی بازی‌کنندگان بخش چندنفره‌ی آنچارتد 4 نیاز به دانستن آن‌ها دارید. ناتی‌داگ برای بازی‌کنندگان یک بخش سریع و سرگرم کننده تدارک دیده است و همه منتظر هستند تا این سفر جذاب شروع شود.

  • نویسنده: رابرت کاگبرن (طراح ارشد بازی) ترجمه: بهزاد ناصر فلاح
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رامین می‌گوید

    فقط :
    ناتی داگ : } }