Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کوجیما احساس می‌کند Death Stranding بهترین بازی او خواهد بود

0

هیدئو کوجیما می‌گوید، احساس می‌کند بازی جدیدش Death Stranding بهترین کار او تا حالا بوده است چرا که این‌بار تکنولوژی به هیچ‌وجه او را محدود نکرده است.
در گفتگویی بین او و «مارک سِرنی» از سونی در Develop Brighton او گفت به لطف سرنی دیگر نیازی نیست دیدش را در ساخت بازی محدود کند.
او می‌گوید:
“وقتی که دارم بازی می‌سازم، همیشه یک نقطه‌ی نهایی وجود دارد که در آن‌جا مجبور می‌شوم بی‌خیالِ یک چیز شوم یا مجبورم از انجامِ کاری کوتاه بیایم تا همه‌چیز روبه‌راه شود. اما این‌بار که با «مارک» کار می‌کنم، و با استفاده از تکنولوژی‌های متفاوت، دیگر همیشه راهی پیدا می‌کنیم تا مشکل را برطرف کنیم.”
“مطمئنم با همکاری با یکدیگر می‌توانیم چیزی بسازیم که تا حالا هیچ‌کس به چشم ندیده است؛ چیزی کاملاً تازه. این بازی باید بهترین کارِ من باشد، از کار کردن با «مارک» خیلی خوش‌حالم.”

او همچنین در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد این‌که چه‌طور بازی‌های ویدئویی در انتقال احساسات از انسان‌های واقعی هم بهتر عمل می‌کنند، گفت:
“حتی در ارتباط رودررو بین دو انسان واقعی هم انتقال بعضی حس‌ها و عواطف تا حدی سخت است. فکر می‌کنم تکنولوژی فعلی به ما این امکان را می‌دهد تا بعضی از احساسات را منتقل کنیم اما با تکامل تکنولوژی (مانند حالات صورت، دمای بدن و …) فکر می‌کنم به جایی می‌رسیم که از طریق بازی‌ها و یا از طریق ارتباط آنلاین و … بتوانیم حتی راحت‌تر از ارتباط چهره‌به‌چهره‌ی واقعی، احساسات و عواطف را منتقل کنیم.”
“این مسئله آسان‌تر خواهد شد و فکر می‌کنم ما خیلی داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که بتوانیم عواطف و احساسات را بهتر از خودِ انسان‌های واقعی نشان دهیم.”

کوجیما همچنین در ویدئویی که از خود منتشر کرده در مورد ترسش از لو رفتن Death Stranding قبل از مراسم E3 2016 صحبت کرده و این‌که این مسئله چه‌طور او را تمام شب بیدار نگه داشته است:
“هر سال خیلی از بازی‌ها قبل از E3 لو می‌روند. فرقی نمی‌کند چه قدر مراقب باشید، آخرش یک‌جوری یک‌چیزی به اینترنت درز پیدا می‌کند. به همین خاطر ما اجازه ندادیم تا بیش از 5 نفر از کارمندان سونی در مورد بازی اطلاع داشته باشند. ما کاملاً مخفیانه مراحل ساخت بازی را طی می‌کردیم. نمی‌خواستیم این بازی لو برود.”
“همین که E3 داشت نزدیک می‌شد خیلی از بازی‌ها داشتند لو می‌رفتند و ما از این مسئله به‌شدت مضطرب بودیم و به زور می‌توانستیم بخوابیم.”

گفته شده که کوجیما از طرف سونی اختیار تام در ساخت بازی‌اش دارد و رابطه‌ی بسیار خوبی را با این شرکت ادامه می‌دهد و نیازی نیست فکر خود را مشغول مسائل پیش‌پا‌افتاده‌ی اداریِ پروژه‌ی خود بکند.
سونی هم در جریان کنفرانس E3 2016 گفته بود که قصد ندارد خلاقیت‌های کوجیما را محدود کند و می‌خواهند دست او را در ساخت بازی‌اش باز بگذارند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.